پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ۱۵:۳۵
۸
۰
نسخه چاپی

ناآگاهی؛ دلیل تشکیل ۷۰ درصد پرونده‌های قضائی

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: دلیل تشکیل حدود ۷۰ درصد پرونده‌های قضائی، ناآگاهی افراد است.


جلسه سوم دادگاه متهمان بانک سرمایه

به گزارش تیتربرتر، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در همایش بسیج حقوق‌دانان استان زنجان، افزود: در استان زنجان سالانه ۲۶۰ هزار پرونده در واحدهای مختلف در حال گردش است که بالغ بر ۷۰ درصد این پرونده‌ها از روی ناآگاهی مردم است، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، میز رایگان خدمت در مساجد، دانشگاه‌ها و در صنوف مختلف استان دایر خواهد بود تا در راستای افزایش سطح آگاهی مردم حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه بدون تردید انقلاب، اعجاب‌انگیزترین حادثه قرن معاصر است، تصریح کرد: دانشمندان و پژوهشگرانی ریشه‌های انقلاب را بررسی و با انجام تحقیقاتی در این پیرامون، مطالب گوناگونی راجع به انقلاب اسلامی به رشته تحریر درآورده و آثار متعددی نیز در این زمینه به چاپ رسیده است.

صادقی نیارکی ادامه داد: انقلاب‌هایی که در سه قرن اخیر در دنیا رخ داده است، هر کدام با یک رویکردی به وقوع پیوسته و رهبران این انقلاب‌ها، مردم و پیروان‌شان از یک چیز تقلید می‌کردند و آن توجه به دنیای مادیات بود، به طوری که پیشرفت‌هایی که در دنیا بدون توجه به معنویات مشاهده می‌شود، برخاسته از همین تفکرات است.

وی افزود: دشمن همواره به دنبال شناسایی خصوصیات انقلاب اسلامی بوده است که اگر نتوانست انقلاب را از بین ببرد، حداقل شاخص‌های آن کمرنگ کند اما در مقابل، دوست‌داران انقلاب قرار دارند که در راه تقویت این خصوصیات حرکت می‌کنند تا انقلاب پابرجا باقی بماند.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان یادآور شد: از منظر امام راحل مهم‌ترین شاخصه انقلاب اسلامی، مبارزه با ظلم است، به همین خاطر امام راحل با چنین معرفی از انقلاب که بر خاسته از اسلام بود، مبارزات خود را آغاز کردند.

این مسئول گفت: اگر نسل جدید را با خصوصیات انقلاب اسلامی آشنا نکنیم، قافیه را باخته‌ایم؛ چرا که در مسیر انقلاب کسانی که سیلی خوردن کمتر آسیب‌زا خواهند بودند؛ دشمنان دائم در فکر ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند، زیرا دیروز با به‌راه انداختن جنگ تحمیلی نتوانستند پیروز شوند، لذا جنگ‌نرم را آغاز کرده و هدف‌شان مقابله با ارزش‌های انقلاب است، بسیج یکی از این ارزش‌ها به‌شمار می‌آید که دشمن جنگ خود را علیه آن آغاز کرده است.

صادقی نیارکی تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی که امروز در جامعه با آن مواجه هستیم، نقشه دشمن است، زیرا از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به نظام دریغ نمی‌کند و نباید فراموش کنیم که بسیج شجره طیبه و قلب و چشم نظام بوده و برگرفته از آموزه‌ای اصیل اسلامی است.

این مسئول یادآور شد: امروز اگر در یک دستگاه اجرایی مشاهد می‌شود انحرافی وجود دارد باید مطالبه شود، وظیفه بسیج حقوق‌دانان در این بخش سنگین‌تر است چون با مسائل حقوقی آشنایی دارند.

وی گفت: هدف امام راحل از تشکیل بسیج، عددنویسی‌ها نبود، بلکه مهم تفکر بسیجی بود. وقتی تفکر بسیجی را در جامعه اساتید حقوق در دانشگاه‌ها، مشاوره‌های حقوقی ادارات و دستگاهای اداری احیا کنیم، خروجی آن پاکی از فساد خواهد بود.

در ادامه این همایش، رئیس شورای بسیج حقوق‌دانان استان زنجان نیز اظهار کرد: ظرفیت حقوقی استان زنجان بسیار بالا است، متأسفانه به لحاظ وجود نوعی فرهنگ، قرارگیری صنوف مختلف قشر حقوق‌دانان در یکدیگر کم است اما خوشبختانه بسیج حقوق‌دانان این فضا را مهیا کرده است که این قشر در سراسر کشور، فعال و در کنار یکدیگر باشند.

یوسف مجتهدی افزود: سازمان بسیج حقوق‌دانان در مسیر حرکت انقلابی و اسلامی، همت و عزم خود را جزم کرد تا همه حقوق‌دانان را با تفکرات مختلف گردهم آورد و امروز به بیش از ۱۱۰۰ نفر در استان برسد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان حقوق‌دانان بسیج، دو محور اساسی پیش روی خود دارد که یکی جذب و آموزش و به‌کارگیری حقوق‌دانان متبحر و دوم استفاده از ظرفیت حقوق‌دانان و تربیت‌یافتگان است.

مجتهدی یادآور شد: اقدامات انجام شده در این انجمن شامل برگزاری حلقه‌های علمی و معرفتی صالحین، برگزاری جلسات آموزشی مختلف، تلاش در فضای مجازی، دیدار با خانواده‌های ایثارگران و شهدا، برگزاری کلاس‌های آمادگی حقوقی و وکالت، اردوهای جهادی، کلاس‌های تخصصی حقوقی، سمن ویژه حقوق‌دانان استان، همکاری با نهادهای مختلف، استقرار کتابخانه و غیره است.




+ 8
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری