پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ۱۸:۲۱
۵
۰
نسخه چاپی

معرفی آثار باستانی ایران برای رونق گردشگری/ تقویت روحیه خودباوری

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: باید با معرفی آثار باستانی ایران، صنعت گردشگری را رونق ببخشیم و به آثار معماری اسلامی توجه کنیم.


معرفی آثار باستانی ایران برای رونق گردشگری/ تقویت روحیه خودباوری

به گزارش تیتربرتر، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر پنج‌شنبه در دیدار رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت گردشگری و مسافرت اظهار داشت: گردشگری موضوع مهمی در دین ما است و تأکید شده که مسلمانان در یک نقطه قرار نگیرند تا مسائل اجتماعی و فرهنگی دنیا و تمدن‌های مختلف را ببینند و درس عبرت بگیرند.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی از گردشگری چند برابر نفت کسب در آمد می‌کنند، ادامه داد: باید با معرفی آثار باستانی ایران، صنعت گردشگری را رونق ببخشیم و به آثار معماری اسلامی توجه کنیم.

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آثار باستانی در شهرهای مختلف ایران، تأکید کرد: باید تلاش کنید با معرفی این آثار گردشگران جذب شوند.

آیت الله نوری همدانی در ادامه به نامه حضرت علی(ع) به امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: انسان باید شرح حال گذشتگان و آنچه بر سر آنها آمده است را متذکّر شود تا ببیند آنان چه کرده‌اند، تا بدان وسیله عبرت و حالت مقایسه‌ای از خودش با آنها حاصل شود.

وی تأکید کرد: گردشگری با طبع انسان سازگار است و باید این مهم تقویت شود که به جاست، چرا که مردم ایران اهل هنر و کار بودند و دارای هوش سرشاری هستند.

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه اسلام دین کار است، اضافه کرد: تحریم‌ها نمی‌تواند کاری را پیش ببرد، چرا که مردم ایران اهل کار هستند و باید روحیه خودباوری را در مردم تقویت کرد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به گرانی کالاها، خاطرنشان کرد: کالا و خدمات گران است و مردم نمی‌توانند به راحتی به گردشگری بپردازند؛ در نتیجه مسئولان به فکر راهکارهایی برای ارزان کردن کالاها باشند.




+ 5
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری