پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ۲۰:۵۷
۴
۰
نسخه چاپی

صنایع دستی ایران به جهانیان معرفی شود

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان بر ضرورت انجام برنامه‌ریزی مناسب برای نمایش و معرفی صنایع دستی ایران به جهانیان تأکید کرد.


صنایع دستی ایران به جهانیان معرفی شود

به گزارش تیتربرتر، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی ظهر پنجشنبه در دیدار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: قرآن کریم در آیات متعددی از گردشگری و سیر در زمین سخن گفته است اما باید توجه داشته باشیم که منظور گردشگری آموزنده و مشروع است.

وی ادامه داد: در گردشگری نامشروع تنها به درآمد بیشتر فکر می‌کنند و برایشان مهم نیست که این درآمد با چه وسیله و ابزاری به‌دست‌ آمده است که متولیان میراث فرهنگی و گردشگری باید به این امر توجه ویژه داشته باشند و با گردشگری نامشروع برخورد کنند.

استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه ایران از لحاظ زیارتی، گردشگری و درمانی زمینه‌های بسیار خوبی را برای جذب گردشگر دارد، افزود: باید بررسی‌های لازم انجام شود تا ببینیم که چه راه‌هایی برای گردشگری مناسب است که در این راه باید به الزامات و باید و نبایدهای شرعی توجه ویژه داشت.

وی توجه به صنایع‌دستی را امری مهم دانست و افزود: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی صورت گیرد تا در صنایع‌دستی فرهنگ ملی و دینی ما را به جهانیان نشان دهد.

آیت‌الله مکارم شیرازی برخی از آثار و بناهای فرهنگی را میراث مذهبی و دینی ما دانست و ضمن تأکید بر لزوم توجه به حفظ این میراث، افزود: باید اهداف خود را در برنامه‌های مربوط به میراث فرهنگی مشخص کنیم تا بتوانیم به خوبی به حفظ این میراث ارزشمند بپردازیم.

وی تأکید کرد: ما از هر کار و عرصه‌ای می‌توانیم به نفع فرهنگ دینی خود استفاده کنیم که میراث فرهنگی نیز یکی از همین عرصه‌ها است و تحقق این مسئله نیز برنامه‌ریزی، هوشمندی و دقت را می‌طلبد.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: متأسفانه سیاه نمایی‌های کشورها و رسانه‌های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران همیشه ادامه‌دار بوده است.

وی ادامه داد: وقتی مردم دنیا واقعیات ایران را از نزدیک مشاهده می‌کنند به واهی بودن تبلیغات ایران ستیزی و اسلام‌ستیزی پی می‌برند و برنامه‌های دشمنان در این زمینه خنثی می‌شود.




+ 4
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری