پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ۲۲:۳۹
۱۱
۰
نسخه چاپی

۶ میلیون گردشگر خارجی در ۹ ماهه امسال وارد کشور شدند

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ۶ میلیون گردشگر خارجی در ۹ ماهه امسال وارد کشور شدند؛ در حالی که در سال گذشته و در مدت مشابه ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار گردشگر ثبت شده است.


بازدید مونسان از فلک‌الافلاک

به گزارش تیتربرتر، علی اصغر مونسان ظهر امروز در دیدار با آیت الله نوری همدانی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: در حال حاضر ۲۹۵ رشته صنایع دستی در کشور فعال است.

معاون رئیس جمهور افزود: در سال گذشته ۵۲۰ میلیون دلار صنایع دستی از کشور صادر شده است که با سیاست گذاری‌های انجام شده برآنیم به ۲ میلیارد دلار در سال افزایش یابد.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب، بهایی به صنایع دستی و هنرمندان در این رشته‌های هنری داده نمی‌شد اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از رشته‌های صنایع دستی ایرانی و اسلامی احیا و موجب درآمدزایی برای خانواده‌های محروم شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر نیز ۷۰ درصد فعالان صنایع دستی در کشور را بانوان سرپرست خانواده تشکیل می‌دهند که یک ظرفیت مناسبی را در کسب درآمد نشان می‌دهد.

وی در مورد حوزه گردشگری نیز بیان کرد: گردشگری سومین اقتصاد بزرگ جهان شناخته می‌شود و می‌توان با یک سرمایه گذاری اندک، در حوزه گردشگری به سود خوبی دست یافت. با توسعه بخش گردشگری می‌توان تحولات اقتصادی خوبی را در کشور به وجود آورد.

وی گفت: ۶ میلیون گردشگر خارجی در ۹ ماهه امسال وارد کشور شدند در حالی که در سال گذشته و در مدت مشابه ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار گردشگر ثبت شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: این گردشگران با توجه به اینکه گردشگر فرهنگی و تاریخی هستند، شئونات اسلامی را به خوبی رعایت می‌کنند. گردشگرانی نیز با هدف زیارت، سیاحت و درمان داریم که سال قبل ۷ و نیم میلیارد دلار از این گردشگری درآمد داشته‌ایم.

مونسان در رابطه با بخش میراث فرهنگی توضیح داد: در این حوزه به مرمت آثار باستانی و میراث فرهنگی می‌پردازیم که بخش زیادی از آثار، اماکن دینی به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: توسعه گردشگری موجب بی اثر شدن تحریم می‌شود و زمینه رفع مشکلات اقتصادی را در کشور فراهم می‌کند.

انتهای پیام




+ 11
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری