پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ ۱۴:۱۸
۹
۰
نسخه چاپی

واکنش وزارت خارجه آمریکا به ادعاها درباره پرتاب دومین ماهواره‌بر ایران به فضا

سخنگوی وزرات امورخارجه آمریکا در واکنش به ادعاها مبنی بر آزمایش موشکی جدید ایران، گفت از گزارش‌های مربوط به "تلاش دوم ایران برای پرتاب ماهواره به فضا" آگاه است و آن را مغایر قطعنامه 2231 شورای امنیت دانست.


رابرت پالادینو

به گزارش تیتربرتر، به نقل از رویترز، رابرت پالادینو، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به این گزارش‌ها، گفت: از حکومت ایران می‌خواهیم تمام فعالیت‌های خود را که با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متناقض است، از جمله پرتاب موشک‌های ماهواره‌بر را هرچه سریع‌تر متوقف کند.

به گزارش تیتربرتر، این ادعای وزارت امور خارجه آمریکا در حالی مطرح می‌شود که پرتاب موشک ماهواره‌بر جدیدی توسط مقامات رسمی کشورمان هنوز اعلام و یا تأیید نشده است.

رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‎آر) روز چهارشنبه با انتشار تصاویری ماهواره‌ای، مدعی شد که ایران یک پرتاب موشکی ناموفق دیگر برای ارسال ماهواره به فضا داشته است. مقامات رسمی کشورمان هنوز به این ادعای رسانه آمریکایی واکنشی نشان نداده‌اند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این درباره ادعای تناقض برنامه موشکی ایران با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت گفته بود: برنامه موشکی ایران ماهیت دفاعی دارد و بر اساس نیازهای کشور طراحی می‌شود.

وی تاکید کرد: هیچ قطعنامه‌ای در شورای امنیت برنامه موشکی و یا آزمایش‌های موشکی ایران را ممنوع نکرده است.




+ 9
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری