پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ ۲۲:۱۲
۹
۰
نسخه چاپی

دانشجو باید روحیه مطالبه گری همراه با متانت و درک شرایط موجود داشته باشد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور در خصوص روحیه مطالبه گری در دانشجو گفت: دانشجو باید روحیه مطالبه گری داشته باشد، اما این روحیه همراه با متانت و درک شرایط موجود باشد.


مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران

به گزارش تیتربرتر، حجت الاسلام نبوی درجمع تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی دانشگاه پیام نور بوشهر گفت: موفق ترین دانش آموختگان دانشگاه‌ها کسانی بوده اند که حضور فعال در انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی داشته اند زیرا تجربه‌های فراوانی در مدت فعالیت در انجمن کسب کرده اند و این امر می‌تواند درآینده به آنان کمک کند.

وی با تاکید براین نکته که رسیدن به مراحل عالی علمی به راحتی ممکن نیست از دانشجویان خواست تلاش دراین زمینه را سرلوحه کارخود قراردهند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور درپاسخ به سوالی از دانشجویان که در خصوص وظایف نهاد در دانشگاه پرسیده بود گفت: وظیفه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هدایت ونظارت است و در خصوص مسائلی که می‌بیند بجا و به موقع تذکرات لازم را می‌دهد.

وی همچنین در خصوص ناهنجاریهای موجود در جامعه و دانشگاه گفت: عکس العمل سخت راه حل برخورد با ناهنجاری‌ها نیست و دراین زمینه باید به نرمی رفتارکرد.

نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی تنها راه خروج از معضلات اجتماعی

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور گفت: ما درکشور با مشکلات و معضلات اجتماعی روبرو هستیم که برخی ازآنها را باید از طریق مسائل فرهنگی و اموزش مهارت‌ها و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی حل کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری همچنین در دانشگاه پیام نور درجمع اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت: اکثر چالش‌های موجود در کشور به دلیل فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی ایجاد شده است.

حجت الاسلام نبوی در خصوص اهمیت سبک زندگی اسلامی تاکید کرد: بازگرداندن سبک زندگی اسلامی وظیفه تک تک ماست و در این میان نقش دانشگاه‌ها و مدارس در این زمینه بیشتر بوده و علاوه برآموزش باید به تربیت نیز توجه جدی داشته باشند.

حجت الاسلام نبوی در خصوص نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه ۹ راه حل را ارائه کرد و گفت: اولین را ه نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی: تقویت باورها و ارزش‌های دینی در جامعه است.

وی راه دوم را تاکید برآموزش های کاربردی و مصداقی دانست که نمونه عینی آن سبک زندگی پیامبر بود که توانست سبک اعراب نیمه وحشی جاهلی را تبدیل به سبک زندگی تعالی جویانه و پیشرو کند. پیامبر اسلام (ص) هرگز به آموزش‌های کلی اکتفا نکردند و ریزترین مصادیق را در گفتار و کردار خود انجام دادند.

حجت الاسلام نبوی تاکید برآموزش اخلاق حرفه‌ای را روشی دیگر برای نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی دانست و اذعان کرد: ما در بسیاری از حرفه‌ها هیچ گونه آموزشی درباره اخلاق حرفه‌ای ندیده ایم و این موجب ایجاد معضلات فراوانی شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور ادامه داد: ترویج عزت فرهنگی می‌تواند یکی دیگر ازاین روش‌های رسیدن به سبک زندگی اسلامی باشد و ملت ما به خوبی درعرصه های اعتقادی و سیاسی این دو اصل را پیداه کرده است ویکی از راه‌های مقابله با سبک زندگی غربی و غیر اسلامی سرایت دادن این روحیه در مسائل فرهنگی و اقتصادی است.

وی عدالت و نظم ساختاری را یکی دیگر از راه‌ها دانست وافزود: برای نهادینه سازی سبک زندگی مطلوب نباید به راه حل های درونی اکتفا کرد. تقوا و عدالت فردی هرچند لازم است اما برای جامعه سازی کافی نیستند. استفاده درست از ظرفیت مساجد درکشور و ظرفیت اماکن زیارتی هم می‌تواند دراین راه گره گشا باشد زیرا هم اکنون هفتاد هزار مسجد درکشور وجود دارد. همچنین استفاده بهینه از ظرفیت هیأت‌های مذهبی می‌تواند دراین زمینه مؤثر باشد.

وی اجرای بدون کم و کاست قانون دربرابر متخلفان را از عوامل مؤثر در تغییر سبک زندگی مردم به سمت اسلامی شدن دانست و دراین خصوص تشریح کرد: عامل بسیاری از تخلفات فرهنگی ما مسائل فرهنگی نیست؛ زیاده خواهی ها، طمع ورزی های بی پایان را نیز باید درنظر گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، حجت الاسلام نبوی در خصوص آخرین پیشنهاد دراین خصوص گفت: اصلاح رفتار مسئولان دراین زمینه بسیار مهم است چرا که یکی از مهمترین شیوه‌های اصلاح آسیب‌ها و فرهنگ سازی درست اصلاح رفتار و فرهنگ مسئولان ومتولیان جامعه است.


انتهای پیام




+ 9
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری