پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ ۱۰:۵۱
۵
۰
نسخه چاپی

امیر مهران: با استانداردهای جهانی فاصله داریم

امیر مهران معتقد است: به این دلیل، یک برند مطرح در عرصه جهانی نداریم که استانداردهای ما با استانداردهای جهانی خیلی متفاوت است و بر همین اساس نمی‌توانیم با محصولات خارجی رقابت کنیم. یکی از دلایل دیگر این موضوع شرایط کشور است. تحریم ها و ارتباط نداشتن با خیلی از کشورهای دنیا باعث شده در کل دنیا نتوانیم ارتباطات خوبی برای عرضه محصولات مان داشته باشیم.


ورک شاپ تیزرسازی

امیر مهران از طراحان تیتراژ سینمای ایران و تیزرساز درباره آینده صنعت تبلیغات و تیزر در ایران به ایسنا گفت: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر بحث تبلیغ و تیزر در ایران خیلی جدی‌تر شده و شرکت‌های تبلیغاتی هم افزایش یافته‌اند، این صنعت رو به رشد است. من از رشد این صنعت در ایران صحبت می‌کنم به دلیل اینکه ایران در بخش تبلیغات، خیلی عقب‌تریم به نسبت آنچه در دنیا وجود دارد.

او افزود: اکثر کارهای خوبی که در زمینه تیزرهای تبلیغاتی می‌بینیم، معمولاً کپی از تبلیغات خارجی هستند، شاید یکی از دلایلش این است که مشتریان ما به دنبال کپی از ایده‌های خارجی هستند. اشکال این کار در این است که ما کمتر از ایده‌های خلاق خودمان استفاده می‌کنیم.

مهران در ادامه گفت: اما به قول معروف خیلی از دانشجویان رشته نقاشی در طول دوره دانشجویی خود از کارهای نقاشان بزرگ کپی می‌کنند تا یاد بگیرند آنها چطور کار می‌کردند و قلم می‌زدند که بعداً بتوانند با ابزار و قلم خودشان کار کنند. شاید ما هم در صنعت تبلیغات در مرحله‌ای هستیم که بتوانیم با کپی کردن یاد بگیریم و فکر می‌کنم این اتفاق خوبی برای آینده تیزر و تبلیغات است.

این تیزرساز با بیان اینکه "همانطور که هیچ چیزی به شکل جدی در عرصه جهانی نداریم، برند ایرانی مطرح در عرصه جهانی هم نداریم" گفت: به طور کلی استانداردهای ما با استانداردهای جهانی خیلی متفاوت است و بر همین اساس نمی‌توانیم با محصولات خارجی رقابت کنیم. یکی از دلایل دیگر این موضوع شرایط کشور است. تحریم‌ها و و ارتباط نداشتن با خیلی از کشورهای دنیا باعث شده در کل دنیا نتوانیم ارتباطات خوبی برای عرضه محصولاتمان داشته باشیم.

به گفته وی یک محصول زمانی می‌تواند خودش را نشان دهد که بتواند در ارتباط باشد، صادر شود و فروخته شود.

مهران که در ۱۸ بهمن ماه یک ورک شاپ تیزر سازی در شهر یزد برگزار کرد، دلیل انتخاب شهر یزد را اینگونه بیان کرد: "یزد" همیشه برای من حس خوبی داشته است. شاید یکی از دلایلش پیشینه تاریخی این شهر باشد شاید هم به خاطر دوستان و آشنایان یزدی که داشتم، باشد که به اتفاق آدم‌های دوست داشتنی و نازنینی بودند. علاوه بر این‌ها خود شهر یک انرژی خاصی دارد.

او ادامه داد: من خودم بچه کویرم فضای یزد به عنوان شهر کویری را خیلی دوست دارم. فضای عمومی این شهر در مسافرت‌هایی که به آنجا داشتم به من انرژی داده است. همچنین گویش مردم یزد را خیلی دوست دارم و جز لهجه‌های مورد علاقه من است.

این تیزر ساز در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به این سوال که تیزر سازها چه کمکی می‌توانند برای ارتقا برندهای یزد کنند؟ گفت: تمرکزی که برای تبلیغات و تیزر سازی در تهران وجود دارد، خیلی کمتر در شهرهای دیگر دیده می‌شود. البته نمی‌خواهم بگویم که اصلاً نیست به هر حال خیلی از شبکه‌های استانی مانند یزد، اصفهان و مشهد را که رصد کردم، متوجه شدم که تیزرسازی خیلی جدی از محصولات بومی و منطقه‌ای دارند.

او افزود: در عین حال بخش تیزر سازی یک سری قواعد دارد و دانستن این قواعد خیلی می‌تواند به این موضوع کمک کند. تبلیغات هزینه دارد و تا زمانی که صاحب برند و شرکت صنعتی که مسئول پرداخت این هزینه برای سفارش برندشان هستند، متوجه این موضوع نشوند، تیزر سازی به خوبی انجام نمی‌شود.

مهران تصریح کرد: این هزینه‌ها خیلی وقت‌ها می‌تواند در کیفیت کارها کمک کند. البته آموزش و رصد کردن تیزرهای تبلیغاتی که در تهران و دنیا ساخته می‌شود نیز می‌تواند به بخش تیزرسازی در شهرهای غیر از تهران کمک کند.

ورک شاپ تیزرسازی با مدیریت حسین صباغ فیلم ساز یزدی برگزار شد.

انتهای پیام




+ 5
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری