پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ۱۴:۱۵
۹
۰
نسخه چاپی

رتبه نخست تحقیقات هوش مصنوعی به چین رسید

سازمان جهانی مالکیت فکری عملکرد کشورهای چین، آمریکا،کره جنوبی و ژاپن در حوزه ثبت پتنت را نسبت به باقی کشورها برتر دانست.


دانشگاه

به گزارش تیتربرتر و به نقل از یودبلیو نیوز، سازمان جهانی مالکیت فکری در ژنو سوئیس به تازگی مؤسسات و دانشگاه‌هایی که بیشترین پتنت‌ها در حوزه هوش مصنوعی را داشته‌اند، رتبه‌بندی کرده است.

این رتبه بندی حاکی از آن است که در میان ۵۰۰ متقاضی ثبت اختراع، ۱۶۷ مورد از آنها به دانشگاه‌ها و سازمان‌های تحقیقاتی عمومی اختصاص می‌یابد.

چینی‌ها موفق شدند بیشترین تعداد از پتنت‌های ثبت شده را به خود اختصاص دهند و در این رتبه‌بندی ۱۱۰ دانشگاه چینی، ۲۰ دانشگاه آمریکایی، ۱۹ دانشگاه کره‌ای، چهار دانشگاه ژاپنی و چهار سازمان تحقیقاتی دولتی اروپایی حضور داشتند.

"سازمان جهانی مالکیت فکری" گزارش داد با اینکه فعالیت‌های ثبت اختراع در حوزه هوش مصنوعی تحت سلطه شرکت‌های آمریکایی و ژاپنی است، بخش بزرگی از پتنت‌هایی که ثبت می‌شود توسط شرکت سامسونگ کره‌جنوبی، تحقیقات دانشگاهی در هوش مصنوعی، برخی تکنیک‌های یادگیری ماشین و علوم اعصاب انجام می‌شود.

دانشگاه‌های چینی از قبیل دانشگاه "زیدیان"(Xidian) و دانشگاه "ججیانگ"( Zhejiang) در میان ۳۰ ثبت‌کننده برتر پتنت ها هستند.

دانشگاه "زیدیان"(Xidian) پتنت‌هایی را در حوزه ارتباطات دوربرد و دانشگاه "ججیانگ"(Zhejiang) پتنت‌هایی راجع به صنعت و تولید به ثبت می‌رساند.

دانشگاه پکن نیز در این رابطه نقشی کاربردی ایفا می‌کند.

راجع به دانشگاه‌های آمریکایی که در حوزه ثبت پتنت‌های هوش مصنوعی فعال هستند می‌توان به دانشگاه‌های کالیفرنیا، ام‌.آی‌.تی و مؤسسه فناوری کلمبیا اشاره کرد.

مؤسسه ملی علوم و فناوری صنعتی پیشرفته و مؤسسه ملی اطلاعات و ارتباطات فناوری ژاپن نیز در زمره برترین مؤسسات در حوزه ثبت پتنت‌های هوش مصنوعی هستند.

انتهای پیام




+ 9
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری