پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ۰۰:۵۷
۱۰
۰
نسخه چاپی

طراحی سامانه‌ای از اطلاعات زنان سرپرست خانوار

وزیر رفاه از طراحی سامانه‌ای از اطلاعات زنان سرپرست خانوار برای استفاده آن‌ها از خدمات سازمان‌های حمایتی خبر داد و گفت: امیدواریم در حداقل زمان ممکن اطلاعات جامع این قشر را داشته باشیم.


طراحی سامانه‌ای از اطلاعات زنان سرپرست خانوار

به گزارش تیتربرتر، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه شورای هماهنگی کارگروه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در جمع خبرنگاران گفت: براساس ماده ۸۰ قانون برنامه ششم تکالیف مهمی در عرصه‌های گوناگون مربوط به بهره‌مندی از حضور قشر عظیم زنان در توسعه کشور بر عهده معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گذاشته شده است و دستگاه‌های مختلف مکلف به اجرای این قانون هستند.

محمد شریعتمداری ادامه داد: براساس این تقسیم کار یکی از کمیته‌ها که کمیته آمار و اطلاعات است و یکی دیگر از کمیته‌ها که مربوط به حوزه توانمندسازی زنان برای دسترسی به مشاغل شایسته در کشور است بر عهده وزارت کار قرار گرفته است. در اجرای این مأموریت قانون‌گذار منابعی را به صورت متمرکز در اختیار شورای اجتماعی سازمان اجتماعی وزارت کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری قرار می‌دهد.

وی با بیان این که در تفاهمنامه‌ای که امروز امضا شد، در خصوص بخشی از وظایف مربوط به این حوزه به تفاهم رسیدیم افزود: در حوزه توانمندسازی بانوان و مهارت‌افزایی، سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای وارد کار شده است که با استفاده از نظارت بیرونی و مشاوره بخش غیردولتی، فاصله بین نیازمندی‌های بازار کار با میزان مهارت‌های موجود در بانوانی که نیازمند شغل هستند را شناسایی می‌کنیم و با شناسایی معین به میزان مهارت‌هایی که نیاز دارند، آنان را در اختیار آموزش فنی‌وحرفه‌ای قرار دهیم تا آموزش کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای آنها انجام شود و برای بازار کار آماده شوند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: در حال طراحی اطلاعات کاملی از زنان سرپرست خانوار و نحوه استفاده آنها از امکانات و خدمات سازمان‌های حمایتی هستیم که امیدواریم شرح خدمات آن تا پایان سال به تصویب برسد و از ابتدای سال آینده شروع به اجرا شود. امیدواریم در حداقل زمان ممکن اطلاعات جامع مربوط به این قشر را در اختیار داشته باشیم.




+ 10
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری