پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۴۷
۱۲
۰
نسخه چاپی
چالش کاهش تولید و کمبود شکر در بازار

سهمیه بندی این بار به شکر رسید

چالش کاهش تولید و کمبود شکر در بازار
از نیمه های سال 97 مشکلات اقتصادی کشور گریبان کالاهای اساسی را گرفت به طوری که با کمبود عرضه و تولید و توزیع نامتوازن اقلامی همچون گوشت، مرغ، برنج و اکنون قند و شکر شاهد صف های طولانی در فروشگاه های عرضه هستیم.

با تاخیر در برداشت نیشکر در خوزستان، بازار قند و شکر در کشور دچار تلاطم شد به طوری که شاهد کمبود این محصولات و افزایش روزانه قیمت آن در بازار بودیم. در بسیاری از فروشگاه‌ها این محصولات کم‌یاب شد و پیش‌بینی می‌شد قیمت محصولات صنایع وابسته به شکر هم در همین راستا افزایش یابد.

دولت و وزارت جهاد کشاورزی که مدعی برداشت، تولید و عرضه 230 هزار تن شکر در یک ماه اخیر هستند در تلاش بودند تا با تزریق شکر وارداتی به بازار این مشکل را برطرف کرده و از تلاطم بیشتر و نوسانات قیمتی در بازار پیشگیری کنند.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: با کمبود شکر در بازار و افزایش قیمت آن دولت به بازار ورود کرد و با توزیع شکر در بین اصناف و فروشگاه‌ها نبض بازار را در دست گرفت و مانع افزایش مجدد قیمت این محصول شد.

محمد آقاطاهر اظهار کرد: به هر شهر مقادیر زیادی شکر توسط دولت اختصاص داده شده که در حال حمل و انتقال به استان‌ها است. از فردا شکر تعبیه شده در اتحادیه تهران هم دپو می‌شود و به مغازه‌ها برای فروش ارسال خواهد شد.

وی افزود: این شکرها به صورت بسته‌های 5 تا 10 کیلویی بین مردم توزیع خواهد شد. قیمت شکر و قند بسیار بالا رفته بود اما با اقدامات وزارت‌ جهاد کشاورزی قیمت آن در بازار کاهش خواهد یافت و ما امیدواریم قیمت این اقلام در تهران هم کاهش یابد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، برنج و حبوبات با اشاره به کاهش قیمت قند و شکر در استان‌های مجاور تهران تصریح کرد: قیمت این محصولات در استان قم به شدت افت کرده و با ادامه این تزریق قند و شکر ما شاهد کاهش قیمت در تهران خواهیم بود.

آقاطاهر در رابطه با نوع شکر توزیع شده در بازار تشریح کرد: این شکر که توسط دولت به بازار تزریق شده هم وارداتی و هم تولید داخل است که با هم در بازار توزیع می‌شود. شکرهای ما هم از چغندر قند و هم نیشکر تهیه می‌شود و هم شکر خام وارد می‌کنیم.

در آستانه عید نوروز و با افزایش قیمت و کمبود ناگهانی شکر در بازار این احتمال وجود داشت که بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی مانند شیرینی‌پزی‌ها که مستقیم با این کالای اساسی در ارتباط هستند هم قیمت تولیدات خود را افزایش دهند.

در این خصوص علی بهرمند رئیس اتحادیه دارندگان شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران  اظهار کرد: ما قیمت شیرینی را به همکاران خود ابلاغ کرده‌ایم و تغییری در این قیمت به وجود نخواهد آمد. دولت هم در بین اصناف مختلف شکر توزیع کرده و ما هم شکر سهمیه دولتی را بین اعضای خود تقسیم کرده‌ایم بنابراین هیچ افزایش قیمتی در صنف شیرینی و قنادی نخواهد بود.



+ 12
مخالفم - 13
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری