پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: چهارشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ۲۰:۵۵
۵
۰
نسخه چاپی

مقایسه باتری پرچمداران سامسونگ, اپل و هواوی

مقایسه باتری پرچمداران سامسونگ, اپل و هواوی
امروزه ظرفیت باتری گوشی به یکی از معیار های خرید تلفن همراه تبدیل شده است, به همین دلیل به مقایسه ی باتری جدیدترین محصولات سه شرکت بزرگ صنعت تولید موبایل پرداختیم.

امروزه به دلیل افزیش گرافیک و کیفیت نرمافزارها و بازی های گوشی های هوشمند مصرف باتری بیشتری را نسبت به گذشته دارند.به همین دلیل خریداران تلفن همراه ترجیح میدهند که گوشی های با ظرفیت باتری بالاتر را بخرند.هرچند که این این ظرفیت بالای باتری باعث بالا رفتن قیمت گوشی نیز میشود.

حال به مقایسه باتری سه گوشی پرچمدار شرکت سامسونگ, اپل و هواوی میپردازیم.

1- سامسونگ گلکسی s10

www.titrebartar.com

 

شرکت سامسونگ از این گوشی در 20 فوریه (1 اسفند 97) رونمائی کرد. خانواده S10 شامل چهار مدل مختلف گلکسی S10 ، گلکسی S10+، گلکسی S10e و بالاخره محصول متفاوتی به اسم گلکسی S10 5G می‌شود.

ظرفیت باتری در S10 و S10+ به ترتیب به 3,400mAh و 4,100mAh می‌رسد که نسبت به S9 و S9+ سال گذشته با باتری‌های 3,000mAh و 3,500mAh با ارتقاء چشمگیری روبرو شده‌اند. به گفته سامسونگ، این دو باتری برای استفاده از هر دو دستگاه برای 24 ساعت با یک بار شارژ کفایت می‌کند. شارژ سریع در این دو مدل همچنان با فناوری قدیمی Adaptive Fast Charge سامسونگ با توان حداکثر 15 وات منطبق بر Quick Charge 2.0 کوالکام انجام می‌شود اما در زمینه شارژ وایرلس شرایط بهتر شده و هر دو گوشی از فناوری Fast Wireless Charging 2.0 پشتیبانی می‌کنند.

یک گزینه جالب دیگر در این میان که برای اولین بار در هواوی میت 20 پرو رونمائی شد و حالا در پرچمداران سامسونگ نیز به چشم می‌خورد گزینه شارژ معکوس یا آنطور که سامسونگ می‌گوید، Wireless PowerShare است که خود گوشی را به یک پد شارژ تبدیل کرده و از توان باتری آن برای پر کردن باتری سایر دیوایس‌های منطبق (با فناوری Qi) به صورت بی‌سیم استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که برای استفاده از این قابلیت، باتری گوشی باید حداقل 30 درصد شارژ داشته باشد.

 

2- آیفون xs 

www.titrebartar.com

 

شرکت اپل در روز چهارشنبه 12 سپتامبر 2018 (21 شهریور 1397) از دو گوشی جدید آیفون XS و XS Max رونمائی کرد.

اپل طبق معمول به ظرفیت دقیق باتری‌های حاضر در آیفون‌های جدید اشاره نکرده اما باتری حاضر در XS Max را بزرگ‌ترین و قوی‌ترین باتری در بین تمامی آیفون‌های برند توصیف کرده است. زمان‌های رسمی باتری‌های XS و XS Max در مکالمه به ترتیب 20 و 25 ساعت، در نمایش ویدئو، 14 و 15 ساعت و در پخش صدا، 60 و 65 ساعت است. این باتری‌ها از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند اما برای استفاده از آن نیاز به تهیه شارژر سریع به صورت جداگانه است.

 

3- هواوی mate20

www.titrebartar.com

 

شرکت هواوی  در 16 اکتبر 2018 (24 مهر 1397) از جدیدترین محصولات این شرکت شامل چهار گوشی جدید در سری میت 20 شامل Mate 20 X، Mate 20 Pro ،Mate 20 و پروشه دیزاین Mate 20 R رونمائی کرد.

گوشی‌های سری Mate همواره به داشتن باتری‌های حجیم و پر قدرت مشهور بوده‌اند و سری Mate 20 نیز طبیعتا استثنا نیستند؛ ظرفیت باتری Mate 20 درست مثل سال قبل، 4,000mAh است و Mate 20 Pro حتی از این نیز فراتر رفته و با یک باتری 4,200mAh عرضه می‌شود. ظرفیت ابن دو باتری تنها عامل اختلاف این دو نیست و در سه مورد دیگر نیز با تفاوت‌های بزرگی در این دو گوشی روبرو می‌شویم.

هر دو مدل میت 20 و میت 20 پرو از شارژ سریع پر قدرتی برخوردارند اما این شارژ سریع در این دو گوشی متفاوت است و در حالی‌که میت 20 از شارژ سریع Super Charge هواوی با توان 22.5 واتی برخوردار است و در عرض 30 دقیقه شارژ باتری آن از 0 به 58 درصد می‌رسدَ در میت 20 پرو با تعریف جدیدی از شارژ سریع روبرو می‌شویم که با توان فوق‌العاده 40 واتی، قادر است در 30 دقیقه باتری را از 0 به 70 درصد برساند. هر دوی این شارژ‌ها، از استاندارد TÜV برخوردارند و بنابراین نگرانی خاصی بابت ایمنی آنها وجود ندارد.

شارژ سیمی سریع تنها تفاوت میت 20 و میت 20 پرو در این قسمت نیست و علاوه بر آن در نسخه پرو از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌شود. توان این شارژ، 15 وات است و سرعت شارژ آن از شارژرهای سیمی بسیاری از رقبا نیز بالاتر است.

سومین نکته تفاوت بسیار جذاب در بخش انرژی Mate 20 Pro‌ به قابلیتی به نام Wireless Reverse Chrage یا شارژر معکوس بی‌سیم تعلق دارد که در آن برای اولین بار در دنیای موبایل، Mate 20 Pro خود به عنوان پایه شارژ بی‌سیم برای شارژ کردن گوشی‌های دیگر عمل می‌کند. در این حالت البته طبیعتا گوشی گیرنده شارژ باید از فناوری شارژ بی‌سیم مشابه (فناوری Qi)، پشتیبانی کند.

 

چگونه مصرف باتری گوشی خود را کاهش دهیم؟



+ 5
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری