پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ۰۸:۰۹
۸
۰
نسخه چاپی

بی‌ثباتی‌های جهان طلا را گران کرد

قیمت طلا در جهان با کاهش ارزش دلار 7.15 دلار افزایش یافت و هر اونس 1303.32 دلار فروخته شد.


بی‌ثباتی‌های جهان طلا را گران کرد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، با کاهش ارزش دلار و تقویت نگرانی‌ها در مورد رکود در رشد جهانی اقتصاد که تقاضا برای فلزهای گران بها را افزایش داد، قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت و کاهش شدید روز گذشته را جبران کرد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 7 دلار و 15 سنت افزایش 1303.32 دلار فروخته شد. روز گذشته این فلز گران بها حدود یک درصد از ارزش خود را از دست داد. همچنین طلا در مسیر ثبت دومین هفته افزایشی متوالی قرار دارد.

ارزش دلار در برابر ارزهای مهم 0.2 درصد از ارزش خود را از دست داد و در مسیر ثبت بیشترین کاهش هفتگی از اوایل ماه دسامبر قرار دارد.

آجای کدیا، تحلیلگر بازار گفت: «دلار تضعیف شد و طلا به عنوان دارایی امن پس از بلاتکلیفی در مورد برگزیت تقویت شد. تا زمانی که طلا بتواند سطح 1290 دلار را حفظ کند، می تواند به سطح اولیه 1302 و پس از آن 1310 دلار برسد.»

به گفته تحلیلگران، از دیگر عوامل تقویت کننده قیمت طلا، بیشتر شدن نشانه های رکود اقتصادی جهان است.

بانک مرکزی ژاپن برآورد خود از اقتصادهای جهان را کاهش داد و اعلام کرد این کشورها نشانه هایی از رکود را نشان می‌دهند. همچنین این کشور دیدگاه خود در مورد صادرات و واردات را تغییر داد.

برایان لان، تحلیلگر طلا در سنگاپور گفت در عین حال، اظهارات نخست وزیر چین در مورد کند شدن اقتصاد نشان می دهد یکی از اقتصادهای بزرگ جهان نیز با چالش روبروست که این شرایط سبب تقویت اندک طلا شده است.

در آمریکا نیز انتشار آمارها در روز پنج شنبه بر رشد فشار بر اقتصاد حکایت دارد. تعداد آمریکایی‌هایی که هفته گذشته درخواست دریافت حقوق بیکاری کرده‌اند بیش از انتظار افزایش یافته است و در عین حال فروش خانه‌های نوساز در ماه ژانویه بیشتر انتظار کاهش داشته است.

انتهای پیام/

 




+ 8
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری