پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۱۲
۹
۱
نسخه چاپی

شرمنده معلمان هستیم/ مجلس برای افزایش حقوق معلمان کاری کند

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش مشکل دارد و سند تحول یک نسخه درمان است گفت: ولی حل آن الزاماتی نیاز دارد که عنصر اصلی آن معلم ماست که باید توانمند باشد ولی با مشکل معیشتی روبروست و ما شرمنده معلم ها هستیم.



، مهدی نوید ادهم با اشاره به چالش‌های تحقق اهداف پرورشی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: سهم آموزش به شدت بیشتر از سهم پرورش در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری هاست. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تحول در باورها، مفاهیم و ارزش هاست و اگر رخ ندهد، تحول صوری راه به جایی نخواهد برد.

 

وی افزود: تعلیم و تربیت در کشور ما یک سابقه چندهزار ساله دارد. اما آموزش و پرورش ترجمه واژه "education" است، این واژه وقتی وارد ایران شد دوگانه ترجمه و به "آموزش و پرورش " تبدیل شد و صدسال است که با این دوگانه پنداری مشکل داریم. سند تحول هم قصد تغییر این نگاه را دارد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه تربیت در سندتحول دارای چند ویژگی است گفت: نخست آنکه در سند تحول، تعلیم و تربیت در هم تنیده، دیده شده است.

وی تاکید کرد: نظام آموزشی فعلی باید به نهاد فرهنگی تربیتی تبدیل شود. دوم آنکه تربیت در سندتحول در ساحت های شش گانه مورد تاکید قرار گرفته است و باید بین اینها تعادل و توازن وجود داشته باشد.

نوید ادهم افزود: تربیت باید آزادانه و آگاهانه رخ دهد و اجبار پذیر نیست. دانش آموز ما باید با پای خود به صحنه بیاید. ما باید برای تربیت زمینه سازی کرده و موانع را رفع کنیم. انتخاب و انتخاب گری از سوی دانش آموزان از مباحث جدی سند تحول است.

وی با اشاره به مقاومت هایی برای تغییر رویکردها گفت: آموزش و پرورش امروز عرضه محور است، باید آموزش و پرورش در همه زمینه ها تقاضامحور باشد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به برنامه ویژه مدرسه (طرح بوم) گفت: اگر این برنامه بخواهد اجرا شود باید صحنه مدرسه خلوت شود. وزیر هم به شدت مخالف بود که استان بخواهد فشار مدرسه ای و بخشنامه ای بیاورد. این فشارها ممنوع شده تا مدیر بتواند به برنامه بوم بپردازد.

نوید ادهم در برنامه تلویزیونی پرسشگر گفت: معتقدم آموزش و پرورش امروز سندی پیش رو دارد که از منظر کارشناسان سند مادر برای تحول آفرینی است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش مشکل دارد و سند یک درمان است. ولی حل آن الزاماتی نیاز دارد که عنصر اصلی آن معلم ماست که باید توانمند باشد ولی با مشکل معیشتی روبروست و ما شرمنده معلم ها هستیم. از مجلس قدردانی می‌کنیم که اعتبارات عمرانی سه برابر شده، همین کار را برای حقوق معلمان انجام دهید.




+ 9
مخالفم - 15
نظرات : 1
منتشر نشده : 0
 
ro
+0
unlike
-0
آشنا ۹۷/۱۲/۲۶ - ۱۲:۱۸
پاسخ
comments متا سفم برایت که از ناتوانی وعجز حرف میزنی می خواهی این جوری آموزش وپرورش نجات بدهی اصلا کسی به حرف تو گوش می دهد بزای مجلسیان حرف می زنی یا معلمان. برو مجلس حرف بزن وآموزش وپرورش ایران را با آموزش وپرورش آلمان انگلیس آمریکا سو ئد چین ..... مقایسه کن
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری