پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۴۸
۷
۰
نسخه چاپی

موسیقی فجر ۳۴ روی میز نقد و بررسی/ مرور حواشی همراه با آرامش

جلسه نقد و بررسی سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر روز شنبه ۲۵ اسفند ماه با حضور علی ترابی رییس جشنواره و دیگر دست اندرکاران این رویداد برگزار شد.


«موسیقی فجر ۳۴» روی میز نقد و بررسی/ مرور حواشی همراه با آرامش

به گزارش تیتربرتر، جلسه نقد و بررسی سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر روز شنبه ۲۵ با حضور علی ترابی رئیس جشنواره و مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرام صارمی دبیر اجرایی این دوره از جشنواره در تالار اجتماعات دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در ابتدای این نشست خبری بیان کرد: شاید امروز در یک جایگاهی ایستاده‌ایم که می‌توانیم با آرامش بیشتری به اتفاقات و حواشی جشنواره نگاه کنیم و من واقعاً از همه دوستانی که طی این مدت با یادداشت‌ها و نقدها ما را از مشکلات آگاه کردند ممنونم.

ترابی افزود: امیدوارم این تجربه‌ها در مسیر کارهای فرهنگی کشور فضای موثری را ایجاد کند. به هر حال برگزاری جشنواره موسیقی فجر از هزینه بیت‌المال صورت می‌گیرد و لازم است فضایی به وجود بیاید که بتوانیم مشکلات را کم کنیم. ما ادعای این را نداریم که کارها نمی‌توانست بهتر از این برگزار شود، اما امیدوارم امروز با بیان مشکلات فضایی را به وجود بیاوریم که در سال‌های بعد از نقطه نظرات شما عزیزان اهل رسانه بهره‌مند شویم.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد درباره برگزاری شورای ارزیابی جشنواره موسیقی فجر توضیح داد: این شورا پس از جشنواره برگزار شد اما هنوز در این حوزه تصمیم‌گیری نهایی صورت نگرفته است. البته ما مبنایی برای انتشار این گزارش نداریم اما در اینکه بخواهیم پیرامون این موضوع به جمع‌بندی‌های لازم برسیم، باید به این نکته اشاره کنم که بعد از پایان تعطیلات نوروزی این اتفاق می‌افتد.

امکان رقابتی‌شدن بخش «پاپ» را نداریم

ترابی درباره بحش موسیقی پاپ جشنواره سی‌وچهارم توضیح داد: درباره برگزاری بخش موسیقی پاپ جشنواره، همواره صحبت‌های مختلفی وجود دارد که هر ساله پس از برگزاری جشنواره حرف و حدیث‌های مختلفی پیرامون این موضوع مطرح می‌شود. به هر حال درباره موضوع رقابتی شدن این بخش هم باید گفت که فعلاً امکان رقابتی شدن وجود ندارد زیرا چنین رویکردی موجب ریزش مخاطب می‌شود اما من اعتقاد دارم که باید در این حوزه توازنی ایجاد شود که هم جنبه حرفه‌ای جذب مخاطب مورد توجه قرار گیرد و هم اینکه مباحث حرفه‌ای حوزه موسیقی پاپ نیز موردتوجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این نشست خبری به موضوع انتخاب شاهین فرهت در این دوره از جشنواره توضیح داد: انتخاب شاهین فرهت کاملاً بر اساس انتخابات شورای سیاست‌گذاری جشنواره صورت گرفته و من به هیچ عنوان به صورت شخصی نسبت به این انتخاب اقدام نکردم. به هر حال بدانید خارج از آیین‌نامه هیچ کاری به صورت شخصی انجام نشد. بدانید ضوابط انتخاب دبیر در شرایطی بود که خروجی آن از سوی شورای انتخاب دبیر، صورت گرفت و چیز دیگری خارج از این چارچوب نبوده است. درباره فقدان حضور مجموعه خانه موسیقی در برنامه‌ریزی های مرتبط با جشنواره برخلاف سال‌های قبل هم باید بگویم ما دعوت‌های لازم را انجام دادیم اما اینکه دوستان در این دوره حضور نداشتند را باید از دوستان خانه موسیقی بپرسید.

وی ادامه داد: ما در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی نواقصی داشتیم ضمن اینکه در حوزه تعدد آثار به صحنه رفته از سوی شاهین فرهت هم باید بگویم که این انتقادها را می‌پذیرم و امیدوارم در دوره‌های دیگر بتوانیم با استفاده از راهنمایی شما عزیزان اهل رسانه شرایط مناسب‌تری را فراهم کنیم.

این گزارش در حال به روز رسانی است…




+ 7
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری