پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ۱۹:۴۸
۱۰
۰
نسخه چاپی

بازارهای هدف گردشگری بازنگری شد

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری از تکمیل طرح «بازنگری و به هنگام‌سازی بازارهای هدف جمهوری اسلامی ایران» خبر داد.


گردشگران عراقی در ایران

به گزارش تیتربرتر به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری، محمد ابراهیم لاریجانی با بیان این‌که شناسایی بازارهای هدف برای هر مقصد گردشگری یک ضرورت برای حرکت و اقدام آگاهانه در حوزه برنامه‌ریزی و بازاریابی است، افزود: در همین راستا «طرح بازنگری و بهنگام‌سازی کشورهای بازار هدف جمهوری اسلامی ایران» در دستور کار این دفتر قرار گرفت.

او درباره نکات متمایز این طرح‌، گفت: در این طرح نسبت به طرح‌های مشابه پیشین، سطح‌بندی کشورهای بازار هدف ایران رعایت و به ترتیب اولویت در چهار سطح اقدام آنی، اقدام کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دسته‌بندی شده است.

به گفته لاریجانی، این ابتکار به سازمان متبوع کمک می‌کند بر اساس منابع در اختیار بتواند برنامه‌های آینده خود را در سطوح مختلف تنظیم و ساماندهی کند، از طرفی اولویت کشورها بین سطوح و در درون هر سطح کاملاً مشخص است.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری درباره روند تهیه «طرح بازنگری و به هنگام‌سازی کشورهای بازار هدف» اظهار کرد: برای تهیه این طرح ۱۳ شاخص کلان و زیرشاخص‌های هر یک برای ارزیابی کشورها تعیین شد. در گام بعد ضریب شاخص‌های کلان توسط اساتید دانشگاهی و صاحبنظران صنعت گردشگری مشخص و داده‌ها برای ۸۴ کشور مطرح در صنعت گردشگری دنیا گردآوری و کمی‌سازی شد.

لاریجانی گفت: کشورهای بازار هدف بر اساس روش‌های آماری رتبه‌بندی در قالب ۳۰ کشور اولویت‌دار برای بازار هدف، انتخاب و برای آن‌ها سطح‌بندی و اولویت‌بندی چهارگانه انجام شد. اقدامات متناظر برای هر سطح از کشورهای بازار هدف نیز تعیین شد که در امسال در دستور کار قرار می‌گیرد.




+ 10
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری