پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ۲۲:۲۱
۱۵
۰
نسخه چاپی

محموله ارسالی کویت بین سیل زدگان توزیع شده است

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: محموله ارسالی کمک های بشردوستانه هلال احمر کویت به منظور کمک به سیل زدگان کشور با رعایت اصل بشردوستی و محافظت از جان و سلامتی مردم سیل زده و تضمین کرامت انسانی در بین آنان توزیع شده است.

علی اصغر پیوندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در پاسخ به این سوال که برخی افراد در فضای مجازی از قول رسانه های کویتی عنوان می کنند که محموله کمک های بشردوستانه هلال احمر این کشور به منظور کمک به سیل زدگان به دست مردم سیل زده استان خوزستان نرسیده است، این مطلب را عنوان کرد.
وی توضیح داد: این خبر از پایه و اساس شایعه ای از سوی دشمنان این دو کشور دوست، مسلمان و برادر است. محموله نخست جمعیت هلال احمر کویت که روز جمعه 16 فروردین 97 به وزن 40 تُن شامل چهار دستگاه پمپ آب، 600 بسته غذایی خانوادگی هر کدام به وزن 23 کیلوگرم شامل برنج، شکر، شیرخشک، روغن خوراکی، ماکارونی، نمک، نخود فرنگی، خرما، کنسرو لوبیا، کنسرو ساردین و عدس وارد ایران شده بود، با حضور نماینده جمعیت هلال احمر کویت در میان سیل زدگان استان گلستان توزیع شد.
رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: دومین محموله کمک های بشردوستانه جمعیت هلال احمر کویت به وزن 35 تُن شامل هزار بسته غذایی خانوار به وزن هر بسته 23 کیلوگرم، 600 بسته غذایی خانوار به وزن هر بسته 10 کیلوگرم و هزار و 200 کیسه برنج برای هر خانوار به وزن 5 کیلوگرم نیز روز دوشنبه 19 فروردین 98 وارد ایران شد و بعد از انجام نیازسنجی های عملیاتی در استان‌های سیل زده در حال توزیع در میان سیل زدگان است.
پیوندی ادامه داد: روال فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر اینگونه نیست که هر کشوری در هنگام وقوع حوادث طبیعی به کشور متاثر از اینگونه حوادث کمک کرد یا محموله کمک های بشردوستانه برای آن کشور ارسال کرد، نماینده آن کشور هم در توزیع محموله های یادشده حضور داشته باشد و در توزیع آن اقلام دخالت کند.
وی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر یا صلیب سرخ کشور حادثه دیده می تواند آن اقلام را تحویل بگیرید و بر اساس منطقه بندی، نیاز منطقه، استاندارد اقلام زیستی، غذایی و بهداشتی، دستورالعمل ارزیابی سوانح و دستورالعمل امنیت و حراست در عملیات آنها را در میان حادثه دیدگان توزیع کنند.
رئیس جمعیت هلال احمر یادآور شد: سایر کشورها از جمله آلمان، آذربایجان، فرانسه، پاکستان، ترکیه و ارمنستان و همچنین آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جائیکا) هم که محموله کمک های بشردوستانه را برای سیل زدگان ارسال کرده اند، در توزیع این کمک های انسان دوستانه نماینده ای در مناطق سیل زده نداشته اند و جمعیت هلال احمر نیز با دریافت آخرین نیازسنجی ها از واحدهای متولی نظارت بر حُسن اجرای پروژه و برنامه های بشردوستانه و توزیع کمک های خارجی این محموله ها را در مناطق سیل زده توزیع می کند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا جمعیت هلال احمر و دولت کویت به ایران اعلام کرده اند که محموله کمک های بشردوستانه بعدی این کشور باید به فرودگاه اهواز ارسال و فقط بین سیل زدگان خوزستانی توزیع شود، نیز گفت: تاکنون چنین درخواستی از سوی جمعیت و دولت کویت نشده، اما هلال احمر ایران با ارسال این کمک ها به فرودگاه اهواز به خاطر مشارکت در تامین نیازهای آسیب دیدگان و متاثرین از سیل و آبگرفتگی در استان خوزستان مشکلی ندارد، اما اینکه نمایندگان هلال احمر این کشور بخواهند در توزیع محموله حضور داشته باشند، خلاف عرف فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر است.
اصول هفتگانه نهضت صلیب سرخ و هلال احمر شامل بی غرضی Impartiality، بی طرفی Neutrality، استقلال Independence، خدمت داوطلبانه Voluntary Services، بشردوستی Humanity، یگانگیUnity و جهانشمولی Universality است.
در پی وقوع بارش‌های سنگین و کم‌سابقه از ابتدای سال در استان‌های شمالی، غربی و جنوب ‏غربی ‏کشور و به دنبال آن جاری شدن سیلاب در این مناطق، خسارات جانی و مالی فراوانی وارد شده است و در این میان، استان های گلستان، خوزستان، لرستان و فارس، بیشترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند.
اجتمام**7029*1834




+ 15
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری