پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ۲۲:۵۴
۷
۰
نسخه چاپی

امدادرسانی به ۴۷۲ هزار نفر/ ۸۴۸ ساعت پرواز امدادی

رئیس سازمان امداد و نجات آخرین عملیات انجام شده از سوی امدادگران هلال احمر را تشریح کرد.


امدادرسانی به ۴۷۲ هزار نفر/ ۸۴۸ ساعت پرواز امدادی

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در تشریح گزارش عملیات از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۷ لغایت ۲۶ فروردین ۹۸ در استان‌های متأثر از سیل، آبگرفتگی، برف و کولاک اظهار کرد: در ۳۱ استان کشور بیش از ۲۱۴۵ شهر، روستا و محورهای کوهستانی درگیر برف و کولاک هستند.

وی افزود: به ۴۷۲ هزار نفر از هموطنان امدادرسانی شده است و بیش از ۲۴۴ هزار نفر اسکان اضطراری داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به دیگر فعالیت امدادگران هلال احمر گفت: ۸۳۴۰ نفر توسط نیروهای امدادی و بالگرد به مناطق امن انتقال یافتند و ۴۸۰۹ دستگاه خودرو از برف رهاسازی شده است.

سلیمی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵۸۵۳ مورد تخلیه آب از منازل انجام شد و بیش از ۱۸ هزار نیروی عملیاتی در قالب ۴۳۰۰ تیم امدادی در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به استفاده از امداد هوایی هلال احمر گفت: با توجه به محاصره برخی از روستاها توسط آب و تخریب راه‌های ارتباطی، یکی از نکات برجسته عملیات روزهای گذشته، استفاده از توان امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر بوده که در این مدت نسبت به انتقال بیش از ۷۶۵ هزار کیلوگرم اقلام غذایی و زیستی طی ۸۴۸ ساعت پرواز بالگردهای جمعیت و انتقال ۲۷۳۷ از امدادگران و نجاتگران اقدام کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات در پایان گفت: امدادرسانی در ایلام، فارس، کرمانشاه، کهگیلویه بویر احمد، گلستان، خوزستان، خراسان رضوی، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و لرستان ادامه دارد.




+ 7
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری