پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ۲۳:۰۳
۹
۰
نسخه چاپی

اتحادیه آفریقا به سودان ۱۵ روز مهلت داد

در دومین روز برگزاری یک اجلاس منطقه‎‌ای از سوی اتحادیه آفریقا، شرکت کنندگان مهلت ۱۵ روزه را برای انتقال قدرت به غیرنظامیان در سودان تعیین کردند.


اتحادیه آفریقا به سودان ۱۵ روز مهلت داد

به گزارش تیتربرتر به نقل از آناتولی، شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا در جریان دومین روز نشست خود در چاد، برای انتقال قدرت به یک دولت غیرنظامی در سودان مهلت ۱۵ روزه را تعیین کرد.

روز گذشته نیز «موسی فکی»، رئیس کمیساریای عالی اتحادیه آفریقا در نخستین روز نشست مذکور، ضمن اعلام آمادگی اتحادیه آفریقا برای مشارکت در حل بحران سودان، افزوده بود که بزودی نشستی اضطراری پیرامون تحولات سودان برگزار خواهد شد.

اوضاع سیاسی در سودان از پنج شنبه گذشته پس از اعلام برکناری عمرالبشیر از سوی شورایی متشکل از نظامیان وارد فاز جدیدی شده است.

این شورا در ابتدا به ریاست عوض بن عوف، وزیر دفاع تشکیل شد، اما به دنبال اعتراضات احزاب و گروه‌های سیاسی به ریاست او بر شورای نظامی انتقالی، عوض از سمت خود استعفا داد و «عبدالفتاح البرهان» را به جانشینی خود معرفی کرد.

در حال حاضر تظاهرات و اعتراضات مردمی سودان علیه تشکیل شورای انتقالی نظامی کماکان ادامه دارد و سودانی‌ها خواستار تشکیل یک دولت غیر نظامی هستند.




+ 9
مخالفم - 13
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری