پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ۲۳:۲۴
۱۳
۰
نسخه چاپی

ایجاد 234 سازه مکانیکی آبخیزداری در شهر ایلام

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: سازه های آبخیزداری نقش مهمی در جلوگیری از جاری شدن سیل و وارد آمدن خسارت به زیرساخت ها و مناطق شهری دارد.


استانها/ آبخيزداري

به گزارش تیتربرتر، مهندس عبدالسلام پیری اظهار کرد: عملیات آبخیزداری به معنای مدیریت حوضه‌های آبخیز و حفظ منابع آب و خاک با هدف کنترل سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت سفره های آب زیرزمینی، افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از خسارات وارده ناشی از سیل به اراضی کشاورزی، باغات، منازل مسکونی و تأسیسات زیربنائی و همچنین برای در امان ماندن جان انسان ها به مرحله اجرا در آمده است .

وی گفت:  شهرستان ایلام با توجه به شرایط ژئومورفولوژیکی و توپوگرافی و همچنین وجود بارش‌های ناگهانی جزو شهرستان های سیل خیز به شمار می‌آید که انجام اقدامات آبخیزداری تاکنون توانسته است موجبات تعدیل سیلاب و خسارات ناشی از آن را فراهم کند.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان گفت: حوضه آبخیز شهری ایلام دارای 12حوزه و میان حوضه است که تا‌کنون 234 سازه مکانیکی آبخیزداری با حجم 67650متر مکعب ایجاد شده است که زیر حوزه ارغوان که در بالادست شهر ایلام قرار دارد به خاطر شرایط خاص و نقش آن در سیلاب شهر ایلام حدود 52 درصد عملیات اجرایی در این منطقه  انجام گرفته است.

پیری گفت: از زمان وقوع سیل در ایلام تاکنون اقدامات چشمگیری در رابطه با توسعه سازه های آبخیزداری انجام گرفته است واگر این طرح ها اجرا نمی‌شد سیلاب به شهر ایلام خسارات زیادی وارد می‌کرد.




+ 13
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری