پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ۰۰:۲۷
۹
۰
نسخه چاپی

کمک 166 میلیارد تومانی تشکل های صنفی و صنعتی به سیلزدگان

ارزش کمک های نقدی و غیرنقدی تشکل های صنفی و واحدهای صنعتی سراسر کشور به مناطق سیلزده تاکنون به حدود 166 میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش عصر دوشنبه تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، تشکل های صنفی (اتحادیه ها، اتاق های اصناف و اتاق های بازرگانی) و واحدهای صنعتی این کمک های نقدی و غیر نقدی را جمع آوری کرده اند.
بخش دیگری از کمک ها نیز در قالب ارایه خدمات رایگان نظیر امدادرسانی، اسکان سیلزدگان در چادرها، هتل ها و سایر مکان های قابل سکونت و اقدام های صنعتی نظیر تعمیر ماشین آلات، لوازم خانگی و غیره است.

** کمک 110 میلیارد تومانی اتحادیه ها و صنایع کشور
تاکنون سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) 100 میلیارد تومان برای بازسازی واحدهای مسکونی و همچنین تهیه محصولات لوازم خانگی در نظر گرفته است.
16 واحد تولیدکننده پوشاک مردانه و زنانه، لباس راحتی، جوراب و غیره در این امر مشارکت داشتند. اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک نیز محصولاتی به ارزش یک میلیارد تومان برای آسیب دیدگان فرستاد.
شرکت ایساکو با ارایه خدمات خودرویی و غیرخودرویی رایگان و ارسال محصولاتی نظیر بسته های امنیت غذایی بیش از پنج میلیارد و 700 میلیون تومان به مردم مناطق سیلزده کمک کرد.
این شرکت با ارسال 230 اکیپ به ارایه خدمات امدادی در استان های سیلزده پرداخت و در مجموع تاکنون بیش از 1300 خدمت استاندارد خودرویی و 1120 نفر ساعت خدمات غیرخودرویی به ارزش تقریبی 950 میلیون تومان خدمات ارائه کرده است.
امدادگران ایران خودرو در اقدامی فوری و پیشگیرانه 232 دستگاه خودرو را از مسیرهای سیل جابجا کردند و مانع از وارد شدن 2.5 میلیارد تومان خسارت به هموطنان شدند.
شرکت سایپا یدک نیز بیش از 160 میلیون تومان انواع محصولات نظیر آب معدنی، کنسرو، نان، پوشک بچه و ... به استان های گلستان و لرستان کمک کرد. این شرکت همچنین خدمات بدنه ای رایگان در استان فارس ارایه کرد. تاکنون 367 خودرو آسیب دیده در سیل به دفترهای منطقه ای سایپا معرفی شده است.
برخی انجمن های تخصصی نظیر انجمن های برنج، سازندگان ماشین آلات، انجمن صنفی تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی، فرش و... برای تامین نیاز استان های سیل زده اعلام آمادگی کرده اند.
شماری از تشکل های صنعتی و اصناف استان قم نیز پنج میلیارد تومان کمک نقدی اعطا کردند.

** کمک 51 میلیارد تومانی نقدی و غیرنقدی استان ها
تاکنون ارزش کمک های نقدی و غیرنقدی تشکل ها، اصناف، اتاق های بازرگانی و واحدهای صنعتی 23 استان که به طور خودجوش همچنان ادامه دارد، به حدود 51 میلیارد تومان رسیده است.
واحدهای مستقر در استان های آذربایجان غربی 275 میلیون تومان، البرز بیش از یک میلیارد تومان، اردبیل بیش از 125 میلیون تومان، اصفهان حدود 2 میلیارد تومان و تهران حدود پنج میلیارد و 400 میلیون تومان کمک ارسال کرده اند.
از سیستان و بلوچستان 687 میلیون تومان، بوشهر 100 میلیون تومان، خراسان رضوی یک میلیارد و 758 میلیون تومان، خوزستان یک میلیارد و 220 میلیون تومان و زنجان بیش از سه میلیارد تومان کمک به سیلزدگان اختصاص یافت.
سهم فعالان اقتصادی در سمنان 66 میلیون تومان، قزوین 50 میلیون تومان، قم حدود 200 میلیون تومان، جنوب استان کرمان 55 میلیون تومان، کهگیلیویه و بویراحمد 50 میلیون تومان، کرمانشاه حدود 600 میلیون تومان، گیلان 390 میلیون تومان و هرمزگان بیش از 55 میلیون تومان بود.
از فارس حدود 576 میلیون تومان، مرکزی 6 میلیارد و 500 میلیون تومان، کرمان 21 میلیارد تومان و گلستان بیش از 6 میلیارد و 500 میلیون تومان کمک های نقدی و غیر نقدی گردآوری شد.

** شهرک های صنعتی
با اقدام های حمایتی 109 واحد صنعتی مستقر در فاز 1 و 2 شهرک صنعتی آق قلا که به دلیل سیل گرفتگی امکان فعالیت نداشتند، دوباره به چرخه تولید بازگشت.
در این شهرک حدود یک هزار و 200 واحد صنفی نیز که دچار مشکل شده بودند، با جبران بخشی از خسارت فعالیت خود را از سر‌گرفته‌اند.
هفت شهرک صنعتی نیز در استان های مازندران و گلستان خسارت دید که امکانات زیربنایی این شهرک های صنعتی وصل شده است.
، بارندگی های شدید و سیل از بیست و هشتم اسفندماه گذشته آغاز شد و همه استان های کشور را درگیر کرد.
استان های گلستان، مازندران، ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در شرایط اضطراری قرار گرفتند.
وزیر کشور یکشنبه (بیست و پنجم فروردین ماه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، میزان خسارت سیل را تا 35 هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: 25 استان و بیش از چهار هزار و 400 روستا در کشور درگیر سیل شد.

اقتصام*3061*1961*




+ 9
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری