پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ۱۴:۰۹
۱۲
۰
نسخه چاپی

بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس منافاتی با رسیدگی به لایحه دولت ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (سه شنبه 27 فروردین) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خود گفت: چند جلسه ای است که طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس را بررسی می کنیم، در این خصوص دولت نیز لایحه ای دارد. با توجه به اینکه لوایح باید نسبت به طرح در اولویت باشد، اگر این طرح تصویب شود، لایحه دولت را چه می کنید؟

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با اشاره به بند 6 ماده 149 آیین نامه داخلی مجلس گفت: پس از 12 ساعت گزارش جدیدی که از کمیسیون بازمی گردد قابلیت طرح دارد. ما امروز ساعت 7 و نیم صبح اصلاحیه ماده 5 این گزارش را رویت کردیم، همکاران نیز 12 ساعت فرصت دارند، یعنی تا ساعت 7 و نیم عصر که پیشنهاداتشان را ارائه کنند، بنابراین نمی تواند در دستور کار قرار بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تبصره 2 ماده 143 گفت: گزارش در صورت درج در دستور هفتگی قابل تغییر و اصلاح نیست، این گزارش در دستور درج شده بود و کمیسیون نمی تواند آن را تغییر دهد.

وی خطاب به رئیس جلسه ادامه داد: شما نیز این گزارش را به کمیسیون ارجاع ندادید، در حال حاضر اگر همکاران مشاهده کنند، محتوایی که در اصلاحیه 4 بوده است، بعد از بررسی دیروز کمیسیون کلا تغییر کرده، البته آقای کامران می گوید جلسه کمیسیون مفصل نبوده است. از اعضای کمیسیون تشکر می کنم که این موضوع را بررسی کردند، اما روند انتخابات کاملا عوض شده است، اگر بند اصلاحی 5 را بخوانید، مشاهده می کنید که تغییرات زیادی کرده است. چگونه می شود که ظرف چند ساعت روند انتخابات مجلس به طور کامل تغییر می کند؟

حاجی دلیگانی تصریح کرد: اگر کمیسیون از قبل در رابطه با این موضوع مطالعه ای داشته است، اعلام کند. چطور بدون نظرات کارشناسی، تغییرات کلی و اینگونه رخ می دهد؟ بنده تقاضا دارم این گزارش از دستور خارج شده و بعد از بررسی مجدد در صحن علنی مطرح شود.

این نماینده مردم در مجلس در پایان گفت: مرکز پژوهش های مجلس، راهکارهای اقتصادی زیادی پیشنهاد کرده که لازم است در صحن مطرح شود، مسئله اقتصاد مردم و رونق تولید در اولویت است و خواهشمندم در دستور کار قرار گیرد.

دکتر علی لاریجانی رئیس جلسه علنی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: نکته اول را قبلاً هم مطرح کرده بودید. لایحه ای که دولت داده سه بخش است؛ یک بخش مربوط به مجلس، یک بخش مربوط به شورا و یک بخش هم مربوط به ریاست جمهوری. کمیسیون شوراها زحمت کشید بخش مجلس را هماهنگ کرد. این همان پایه ای است که اگر می خواهند تغییر دهند، به دو سوم آرا نیاز دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درخصوص تذکر بند 6 ماده 149 نیز آقای قاضی زاده گفتند دیشب در کازیوی نمایندگان گذاشته اند و اگر ندیدید باید فرصت لازم داده شود. بنده قبول دارم که مطلب مهمی است و نمی شود نمایندگان ندیده باشند وعجله ای برای مطرح شدن آن باشد. ایراد آخر هم وارد است و باید به کمیسیون ارجاع داده می شد./





+ 12
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری