پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۱:۱۲
۸
۰
نسخه چاپی

روشنفکران واقعی جامعه ما شهدا هستند/ دوران آزمون و خطا در نظام جمهوری اسلامی به پایان رسیده است

رئیس قوه قضائیه، شهدا را به معنای دقیق کلمه، سیاسی‌ترین چهره‌ها و روشنفکران واقعی جامعه توصیف کرد.


بسته رییسی

به گزارش تیتربرتر به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار نمایندگان تشکلهای دانشجویی سراسر کشور با بزرگداشت ایام و لیالی ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در این ضیافت الهی، عبادالرحمن با بهترین داشته حضرت حق که مقام ربانیت است پذیرایی می‌شوند.

آیت الله رئیسی، قیام، صیام، قرائت قرآن، استغفار و گره گشایی از زندگی مردم را مقدمه رسیدن به مقام ربانی دانست و افزود: از جمله ویژگی‌های تربیت دینی ما، دگرخواهی در پرتو خداخواهی است که این فضیلت مورد توصیه حضرت امیرالمومنین علی (ع) در ساعات پایانی عمر با برکت ایشان نیز قرار گرفته است.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر لزوم بهره مندی از برکات ماه مبارک رمضان برای گره گشایی از کار مردم بویژه نیازمندان، اظهار کرد: این گره گشایی موجب قرب به ساحت پروردگار می‌شود و چنین امری برای خادمان مردم که مسئولان نظام هستند، اهمیت مضاعفی دارد.

آیت الله رئیسی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حرکت‌های دانشجویی، خاطرنشان کرد: دانشجوی سیاسی، لزوماً دانشجویی نیست که عضو یک حزب یا جریان سیاسی باشد بلکه دانشجوی سیاسی، دانشجویی است که جامعه خود را به خوبی بشناسد، نیازهای جامعه را به درستی درک کند و متناسب با این شناخت به ایفای نقش بپردازد. از این جهت، سیاسی‌ترین چهره‌ها و روشنفکران واقعی جامعه ما شهدا هستند که مسئولیت اجتماعی، سیاسی و دینی خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کردند.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اهمیت بهره مندی از دیدگاه‌های مسئولان، قضات، حقوقدانان، صاحبنظران و عموم مردم خصوصاً دانشجویان دردآشنا، عدالتخواه، حق جو و دغدغه مند، تصریح کرد: دانشجویان با نگرش‌های مختلف سیاسی، یک وجه مشترک دارند و آن، دغدغه نسبت به مسائل جامعه و آسیب‌های اجتماعی است. بی تردید خواسته غایی همه ما داشتن جامعه‌ای مبتنی بر ارزش‌های الهی است و همگی در این مسیر تلاش می‌کنیم.

آیت‌الله رئیسی در ادامه با بیان اینکه گام اول انقلاب به لطف و عنایت الهی و به برکت خون شهدا، ایثار ایثارگران، حضور مردم و هدایت‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری با موفقیت طی شده است، خاطرنشان کرد: گام دوم انقلاب، گام آزمون و خطا نیست و امروز باید کارها با پویایی، فعالیت مضاعف و نگاه تحولی انجام شود. بر همین اساس و بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، حرکت ما در دوره جدید دستگاه قضائی نیز «گام تحولی» نام دارد که برای توفیق در این مسیر، خود را نیازمند هم اندیشی، همفکری و همکاری با همه افراد و دستگاه‌ها به ویژه جوانان عزیز و دانشجویان گرامی می‌دانیم و نگاهمان همان نگاه حضرت امام محمد باقر (ع) است که فرمودند بهترین دوستان ما کسانی هستند که کاستی‌ها را به ما بنمایانند.

در این دیدار، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی نیز به مدت حدود ۳ ساعت به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

این نشست در حال برگزاری است…




+ 8
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری