پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۰۰:۱۲
۴
۰
نسخه چاپی

پایان رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات در شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان گزارشی از عملکرد شورا در بررسی لایحه اصلاح قانون انتخابات و استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.


نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان

به گزارش تیتربرتر، عباسعلی کدخدایی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

جلسات فوق‌العاده این شورا در هفته جاری نیز به طور مرتب برای بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات برگزار شده و این جلسات فوق‌العاده همچنان ادامه دارد. البته ما روز گذشته نیز جلسه فوق‌العاده‌ای در این زمینه داشتیم.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است عصر امروز پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت) نیز جلسه فوق‌العاده‌ای در شورای نگهبان برای بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس داشته باشیم.

تاکنون تعدادی از مواد طرح استانی شدن انتخابات مجلس را بررسی کرده‌ایم اما هنوز به اتمام نرسیده که احتمال دارد در پایان جلسه امروز بررسی این طرح به اتمام برسد و ما نظرات خود را به مجلس شورای اسلامی اعلام کنیم.

ایراداتی نسبت به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس از سوی شورای نگهبان وارد شده اما هنوز این ایرادات تنظیم نشده که شامل خلاف شرع و قانون اساسی بوده و همینطور ابهاماتی در این طرح وجود دارد، اما هنوز نمی‌توان جزئیات آن را اعلام کرد.

شورای نگهبان با اصل استانی شدن انتخابات مجلس مخالفتی ندارد اما روش‌هایی در طرح فعلی مجلس پیش بینی شده که خلاف عدالت انتخاباتی است و عدالت انتخاباتی را نقض می‌کند. البته این طرح حقوق نامزدها. مردم را نیز نقض می‌کند البته این طرح حقوق نامزدها و مردم را نیز نقض می‌کند که ایراداتی به این طرح از این حیث وارد شده است.

برای این شورا تفاوتی بین استانی شدن و یا شهرستانی شدن انتخابات مجلس وجود ندارد. اگر بتوانیم فرمولی را تعریف کنیم که معایب طرح فعلی را نداشته باشد ما مخالفتی نداریم اما مخالفت ما با روش‌های این طرح است.


اگر معایب طرح فعلی استانی شدن انتخابات مجلس برطرف شود قطعاً شورای نگهبان با آن موافق است و سعی می‌کنیم نظرات خود را درباره این طرح پیش از موعد مقرر قانونی ۲۰ روزه به مجلس شورای اسلامی اعلام کنیم.

‏کدخدایی‬ همچنین در توئیتر نوشت: رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات که در جلسات فوق العاده شورای نگهبان انجام می‌شد، امروز غروب (پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت) به پایان رسید. نظر نهایی به زودی اعلام می‌شود. متن مصوبه دارای ابهامات چندی است که نیازمند روشنگری از سوی مجلس محترم می‌باشد.




+ 4
مخالفم - 3
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری