پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۳۴
۱۶
۰
نسخه چاپی
محمدجواد آذری جهرمی

با 142 آزمایش استقلال ­شبکه ملی اطلاعات­ را راستی آزمایی کردیم

محمدجواد آذری جهرمی
وزیر ارتباطات گفت: ما 142 آزمایش انجام دادیم تا استقلال ­شبکه ملی اطلاعات­ را راستی آزمایی کنیم که اگر اینترنت قطع شد آیا شبکه‌های ما کار می‌کند؟ و هر 142 آزمایش موفقیت آمیز بود.

محمدجواد آذری جهرمی در مراسم افتتاح 4 طرح ارتباطی که در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، افزود:­­ مطالبه علما و مراجع برای ما ارزشمند است و ما فرهنگ دینی خود را ارزان به دست نیاورده ایم و نمی‌توانیم با بی تفاوتی از کنار آن بگذریم.

وزیر ارتباطات گفت: ما 142 آزمایش انجام دادیم تا استقلال ­شبکه ملی اطلاعات­ را راستی آزمایی کنیم که اگر اینترنت قطع شد آیا شبکه‌های ما کار می‌کند؟ و هر 142 آزمایش موفقیت آمیز بود.

آذری جهرمی افزود: سپر دفاعی شبکه ملی، ما را در برابر تهدیدات مقاوم می‌کند و کیفیت ارتباطات داخلی ما 80 برابر ارتباطات بین المللی است.

وی گفت: هم اکنون شبکه امن، ارزان و با کیفیت طراحی شده است و نظام بانکی، نظام سلامت و نظام هوشمندسازی شهری باید خدمات ارائه کنند و شورای عالی فضای مجازی باید در خصوص این مسئولیت‌ها ورود کند.

آذری جهرمی افزود: در لایه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات که وظیفه ماست سند تنظیم شده است، اما در لایه محتوا هنوز سند مدونی نداریم و معلوم نیست وظیفه دستگاه‌ها چیست­.

وی گفت: یک میلیون و سیصد هزار کودک و نوجوان ما وارد اکوسیستم مخصوص خود شدند که مخاطرات فضای مجازی در این اکوسیستم به حداقل می‌رسد و این اکوسیستم به محتوای فاخر ارزش می‌دهد.

وزیر ارتباطات افزود: البته مخاطرات نیز وجود دارد و ما هم در این حوزه مسئولیت داریم و در همین راستا برای توانمندسازی قدرت انتظامی کشور و برخورد با تخلفات فضای مجازی و افزایش امنیت، نشست‌های زیادی با نیروی انتظامی داشته ایم.

وی گفت: نیروی انتظامی در حوزه فضای مجازی هدف گذاری کرده است و ما باید از این حرکت ناجا حمایت و او را توانمند کنیم.

آذری جهرمی افزود: کسی که در فضای مجازی باعث بالا و پایین رفتن قیمت‌ها می‌شود باید تحت تعقیب قرار گیرد زیرا اقتصاد کشور را به هم ریخته است.

وی گفت: امیدواریم ­­با حرکت جمعی و همدلی و با استفاده از همه ظرفیت ها، شبکه ملی اطلاعات را به نحو قابل قبولی ارتقا دهیم.

آذری جهرمی افزود: به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا و همه اعتقادمان به فرهنگمان تهدیدات تحریم را به فرصت تبدیل می‌کنیم و در این بین از همه سیاستگذاران در مجلس و از زحمات شورای عالی فضای مجازی قدردانی می‌کنیم.



+ 16
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری