پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ ۱۵:۲۳
۱۰
۰
نسخه چاپی

وزارت کار نرخ جدید گردشگری را اعلام کرد

نرخ نامه دستمزد روزانه راهنمایان گردشگری برای سال ۹۸ طبق نرخ پایه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شد.

براساس این نرخ نامه حداقل دستمزد راهنمایان گردشگری برای تورهای معمول است بنابراین با توجه به تنوع برنامه‌ها، ساعت کاری روزانه، سختی کار و کمبود راهنمای مسلط به برخی زبان‌های خاص ملاک، تعیین نرخ، توافق بین راهنما و کارفرما است.

همچنین آمده است چنانچه راهنمای گردشگری تجربه اجرای بیش از ۳۰ تور را داشته باشد می‌بایست ۱۰ درصد به کف نرخ دستمزد با عنوان سابقه کار اضافه شود.

دستمزد نیمروز معادل ۶۰ درصد دستمزد تمام روز محاسبه می‌شود. مدت زمان اجرای آن نیز حداکثر ۴ ساعت متوالی در یک روز است. در بخش ترانسفر فرودگاهی به ازای هر ساعت تأخیر ورود مسافر مبلغ ۲۵ هزار تومان به دستمزد اضافه می‌شود. این نرخ نامه مشمول آن دسته از راهنمایان گردشگری است که در استخدام دفاتر خدمات مسافرتی هستند و از حقوق ثابت و بیمه برخوردارند. بر این اساس با توجه به دریافتی ماهانه فرد، مزایای استخدامی و سنوات، توافق بین راهنما و کارفرما ملاک عمل خواهد بود.

طبق جدول اعلام شده راهنمایان فرهنگی بدون بیمه حداقل ۳۶۰ هزار تومان، راهنمایان طبیعت گردی حداقل ۴۵۰ هزار تومان، راهنمایان با تسلط بر زبان‌های چینی، ژاپنی، کره‌ای، پرتغالی، نروژی، سوئدی، دانمارکی، روسی و لهستانی و دیگر زبان‌های دنیا حداقل ۴۵۰ هزار تومان، راهنمایان مسلط به ز بانه‌ای فرانسه، اسپانیولی، آلمانی، ایتالیایی، هندی، عربی، ترکی، ارمنی و گرجی حداقل ۳۹۵ هزار تومان، راهنمایان با گرایش ویژه از جمله درمانی، تجاری، تخصص‌های ویژه در طبیعت گردی و نیازهای ویژه حداقل ۵۴۰ هزار تومان، ترانسفر پایانه‌های داخل شهر برای کمتر از یک ساعت حداقل ۷۵ هزار تومان، ترانسفر فرودگاه امام خمینی کمتر از دو ساعت حداقل ۱۱۰ هزار تومان تعیین شد.

برای راهنما و راننده با ارزش خودروهای زیر ۲۰۰ میلیون تومان برای مدت یک تا چهار روز حداقل ۷۰۰ هزار تومان نرخ تعیین شده است. برای راهنمایان با خودروی بین ۲۰۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون تومان برای ۵ روز و بیشتر ۶۶۰ تا ۹۰۰ هزار تومان نرخ تعیین شده است.

نرخ حداقل دستمزد روزانه راهنمایانی که تحت پوشش بیمه توسط کارفرما قرار دارند نیز بین ۳۰۵ هزار تومان تا ۴۵۵ هزار تومان اعلام شده است.

این نرخ نامه به اطلاع هیئت مدیره انجمن‌های استانی راهنمایان گردشگری کشور نیز رسیده است و براساس اعلام کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری لازم است نسبت به بومی سازی نرخ‌ها با توجه به تنوع مسیرهای گردشگری هر استان، سختی کار، ساعات کاری روزانه و شرایط آب و هوایی منطقه اقدام شود.



+ 10
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری