پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ ۲۲:۴۲
۸
۰
نسخه چاپی

از زندگی شبانه در شهر ری تا پاسخ به حواشی فروشگاه شهروند

عضو شورای اسلامی شهر تهران، با حضور در منطقه ۲۰، به بازدید از بخش‌های مختلف این منطقه پرداخت و به بررسی مشکلات شهروندان پرداخت.


به گزارش تیتربرتر، عصر روز پنجشنبه احمد مسجد جامعی به همراه فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ و حسن خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران، تا پاسی از شب، به بازدید از بخش های مختلف شهرری و منطقه ۲۰ پرداختند.

احمد مسجد جامعی درباره این بازدیدها گفت: در بازدیدی که پیش از این از قلعه گبری داشتیم در آنجا سنگ قبرهای تاریخی از خاندان‌های مهم مانند خاندان مستوفی که در تاریخ تهران نیز نقش داشتند، وجود داشت.
 
زندگی شبانه در شهرری
 
وی با بیان اینکه مطرح شد که مجموعه به موزه تبدیل شود، افزود: با بازدید امروز این مسأله جدی تر شده که آستان حضرت عبدالعظیم (ع) این مجموعه را برای تاسیس موزه ری، در اختیار شهرداری قرار دهد که شهرداری نیز متقابلاً تعهداتی را بر عهده دارد. امیدواریم این پروژه هر چه سریع‌تر پیگیری و انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به بازدید از کاروانسرای شاه عباسی اشاره و عنوان کرد: پیش از این نیز از این مجموعه بازدید داشتیم، در مرحله تعمیر و مرمت شد و در اختیار صنایع دستی قرار گرفت. راسته ای در پشت این کاروانسرا وجود دارد که اگر تکمیل شود، می‌تواند ظرفیتی دائمی برای شهرری باشد. این کاروانسرا در حال حاضر در زندگی شبانه مردم ری نقش آفرین است. بخصوص اینکه در شهرری طی سال بارها و بارها شرایطی فراهم می‌شود که زندگی شبانه در آن نقش دارد.
 
حفظ بنای نخستین بیمارستان جنوب تهران
 
وی سپس به بیمارستان فیروزآبادی رفت و پس از عیادت از بیماران بیمارستان، اظهار کرد: این بیمارستان نخستین بیمارستان جنوب تهران بوده و در حال حاضر نیز نخستین بیمارستان جامع و عمومی جنوب تهران است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در بازدیدی که پیش از این داشتیم بخشی از بنای این بیمارستان نیمه کاره مانده بود. با پیگیری های ما از شهرداری و وزارت بهداشت، آن بخش ها تکمیل شده است.

مسجد جامعی گفت: بخش دیگری وجود داشت که پس از بازدید قبلی کمک هایی صورت گرفت و تکمیل شدن آن کمک‌های زیادی به ظرفیت بیمارستان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در اینجا نیز بنایی قدیمی که مربوط به سال ۱۳۱۰ است، وجود دارد، خاطرنشان کرد: این بنا کم و بیش ارزش‌های معمارانه دارد و از همه مهمتر اینکه وسایل پزشکی مربوط به حدود ۷۰ سال پیش در این ساختمان وجود دارد که می‌تواند موزه پزشکی شهرری باشد. بخصوص اینکه این منطقه نسبتی با زکریای رازی دارد که در حوزه پزشکی یکی از دانشمندان ایران است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه طی ۴۰ سال گذشته بیمارستان جدیدی در شهرری ساخته نشده، تصریح کرد: روزانه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر به اورژانس این بیمارستان مراجعه می‌کنند که مراجعه کنندگان اغلب از پاکدشت، اسلامشهر و فشافویه هستند.
 
مشکلات اهالی شهرک شهید فتح
 
مسجدجامعی سپس به بازدید از محله شهرک مفتح و شهرک گلستان اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که باعث ناراحتی اهالی این محلات شده مسأله فاضلاب‌شان است که در شهرری ظرفیت برای انشعابات اصلی برآورد دقیقی نشده است. بنابراین وقتی ما با بارندگی نسبتا شدیدی مواجه می‌شویم این فاضلاب در سطح خانه ها مشکل ساز می‌شود و در برخی محلات مانند شهرک مفتح، خیابان‌های عرب‌خواری و شهید رجایی و چند جای دیگر مشکل ایجاد می‌کند.

مسجد جامعی ادامه داد: با توافقی که با شرکت آب و فاضلاب داشتیم، انتظار داشتیم که به صورت مسأله رسیدگی شده و حق انشعاب هم در این محلات دریافت نشود. به شهرک گلستان که رفتیم تعداد زیادی از کودکان این محله به سمت ما آمدند و عنوان کردند که در این محله فضاهای تفریحی وجود دارد اما به عرصه حضور گروه‌های ناهنجار و معتادان تبدیل شده است و محلی برای بازی ما وجود ندارد. با هماهنگی و صحبتی که با شهردار محترم منطقه داشتیم، زمینی به مساحت ۳ هزار متر برای احداث محل تفریح و  بازی کودکان محله اختصاص داده شد و توافقاتی صورت گرفت که تا نوروز سال آینده به بهره‌برداری برسد.
 
مسجد جامعی همچنین درباره بازدید از تکیه نفرآباد، گفت: تاریخ این تکیه به حدود ۴۰۰ سال پیش باز می‌گردد که در ایام محرم، رمضان و فاطمیه چراغ آن روشن است و برنامه هایی دارند.

وی افزود: با متولیان این تکیه صحبت‌هایی شد از آنجایی که این تکیه در دوران صفویه ساخته شده با تمهیداتی که انجام شده این بنا به صورت یک بنای صفوی، بازسازی شود. این کار بسیار مهمی است که متولیان تمایل داشتند خودشان این کار را انجام دهند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، در ادامه و پس از حضور در مسابقات کشتی شهرری، عنوان کرد: این محله از قدیم الایام در حوزه ورزش بویژه کشتی، صاحب جایگاه ملی و بین المللی بوده است. در آنجا به این مسأله تاکید کردند که تاسیساتی فرهنگی در کنار سالن کشتی و مجموعه ورزشی وجود داشته باشد که مورد توجه قرار گرفت.
 
حواشی فروشگاه شهروند و پاسخ مدیران این فروشگاه
 
یکی دیگر از محل‌هایی که احمد مسجدجامعی از آن بازدید کرد فروشگاه شهروند شهرری بود. وی در این بازدید گفت: دلیل بازدید ما تخلفاتی بود که به شهروند نسبت می‌دادند و از این جهت جلسه‌ای را با مدیران این مجموعه داشتیم. در مجموع فعالیت شهروند در ری، با توجه به صحبت مشتریان، از این فروشگاه رضایت داشتند.

مسعود سریع‌القلم مدیرعامل فروشگاه شهروند نیز در این بازدید، با اشاره به شایعاتی که طی روزهای گذشته درباره برنج های تقلبی این فروشگاه در رسانه‌ها منتشر شده بود، عنوان کرد: این برنج‌ها بر اساس ضوابط و به صورت مناقصه پس از تایید تیم کنترل کیفیت شهروند خریداری شد.

وی ادامه داد: چند باری که از این برنج جهت تأمین فروشگاه استفاده کردیم کیفیت خوبی داشت، اما آخرین بار تیم کنترل ما متوجه کیفیت پایین این برنج شده و نسبت به جمع آوری آنها اقدام کرد.

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند بیان کرد: این برنج ها در حال جمع آوری بود که تعزیرات به این مسأله پی برده و مقرر می‌شود که با قیمت بسیار پایین‌تر فروخته شود. این پایان کار ما نبود ما ترجیح دادیم که کل برنج ها را از سطح فروشگاه‌ها جمع‌آوری کنیم.

سریع‌القلم عنوان کرد: از شرکتی که این محصول را داده بود، شکایت کردیم و از طریق قانونی پیگیر این ماجرا و عاملان آن هستیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، درباره قیمت‌ کالاهای فروشگاه شهروند، اظهار کرد: قیمت همه اجناس در فروشگاه‌ها، یک‌پارچه است اما مدیر فروشگاه با هماهنگی تامین کننده، تخفیف‌هایی را در نظر می‌گیرد.

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند گفت: در حال حاضر در این فروشگاه، ۲۱۰۰ قلم کالای اساسی بین ۵ تا ۵۰ درصد تخفیف دارد.
 
احمد مسجدجامعی در حاشیه بازدید از این منطقه به وضعیت چشمه علی نیز اشاره کرد و افزود: چشمه علی هنوز به وضعیت مطلوب خود نرسیده است. با اینکه حجم آب آن بیشتر شده اما باید به این مسأله توجه شود.

وی با اشاره به بازدیدی که از بیمارستان فیروزآبادی داشت، گفت: در آن بازدید با نوعی بیماری‌های ریوی مواجه شدیم که به گفته پزشکان، منشا آن کارخانجاتی است که در شهرری وجود دارند.
 
خیابانی با حیات شبانه عربی
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران سپس به خیابان قدس دولت آباد که بسیاری از تکایای عربی آنجا حضور دارند و اعراب کشورهایی همچون عراق در آنجا سکونت دارند، اشاره و خاطرنشان کرد: در طول سال حیات شبانه در این خیابان وجود دارد، اما در این ایام حضور مردم و جوان‌ها پررنگ‌تر و بانشاط‌تر است.

مسجد جامعی اضافه کرد: در حالی که ساعت از یک بامداد گذشته است اما ما شاهد این هستیم که شهر زنده است و حیات شبانه در آن جریان دارد و آن حیات شبانه‌ای که ما می‌خواهیم در جاهای دیگر ایجاد کنیم، در اینجا وجود دارد.

وی با بیان اینکه این نشانه یک نوع رفاه و مدنیت است و کالاهایی که در این منطقه عرضه می‌شود این مسأله را نشان می‌دهد، گفت: این تکایا خودکفا هستند؛ حتی تاسیسات شهری نیز مانند بیمارستان دارالزهرا، دایر کرده‌اند که به بهبود شرایط شهروندی کمک می‌کند.

فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ نیز در این بازدید با اشاره به مشکلات خط مترو، عنوان کرد: اعتباری که به خط ۶ مترو اختصاص داده‌اند عمدتا در قسمت شمالی صرف می‌شود و برای قسمت جنوبی از طریق اوراق قرضه‌ای که فروخته شده سهمی را تعیین نکرده‌اند.

بنابر اعلام روابط عمومی شورای شهر تهران، وی تاکید کرد: امیدواریم از طریق شورای شهر پیگیری‌هایی برای توسعه خط ۶ مترو در قسمت جنوبی، انجام شود.

مسجد جامعی در بخش پایانی بازدید خود به محله‌های علی آباد، هاشم آباد، سرتخت و نفر آباد اشاره کرد و گفت: طرحی پیش از این وجود داشت که این محلات، تملک شوند. در حال حاضر نه تملک شده و نه شرایط تملک آن وجود دارد و بلاتکلیف مانده است. این مساله خیلی باعث نارضایتی مردم شده است.

وی ادامه داد: طرحی بود که زندگی به این محلات بازگردانده شود که گویا متاسفانه در این موضوع دوباره مداخله شده و ما به همراه آقای خلیل آبادی و دیگر اعضا این مسأله را پیگیری خواهیم کرد.




+ 8
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری