پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ۱۵:۰۱
۱۹
۰
نسخه چاپی

آیندگان بی‎ثبات نمایشگاه نقاشی از آیدا اولین ربات انسان نما

«آیندگان بی‎ثبات» نمایشگاه نقاشی از« آیدا » اولین ربات انسان نما
Ai-Da ربات هنرمندی است که این روزها معنای واقعی هنر را تغییر داده و این ربات با سیستم هوش مصنوعی، داشتن بازوهای متحرک رباتیک و دوربینی به عنوان چشم، قادر به کشیدن نقاشی و خلق آثار هنری بوده است

کارشناسان رباتی انسان نما به نام AI-DI طراحی کرده‌اند که می‌تواند با دقت در چهره افراد به واسطه هوش مصنوعی به کار رفته در آن و قدرت تجزیه تحلیل مناظر با استفاده از چشمان پیشرفته نقاشی کند.

یک میکرو تراشه در چشم این ربات تصاویر را با استفاده از هوش مصنوعی پردازش کرده و سپس ربات آنچه که دریافت کرده است را نقاشی می‌کند.این ربات هوش مصنوعی اولین نمونه در جهان است که به وسیله شرکتی انگلیسی طراحی شده است و می‌تواند با استفاده از مداد در بازوی رباتیک خود طراحی‌ها را ترسیم کند.کارشناسان در ساخت ربات از الگوریتم های پیچیده هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند تا ربات بتواند تصاویری واقع گرایانه طراحی کند.

از دیگر قابلیت های این ربات انسان نما توانایی صحبت و پرسش و پاسخ با انسان‌هاست و حرکت های دست او برای طراحی ظریف است.در ساخت این ربات از چاپگر سه بعدی استفاده شده است و دارای پوشش پوست سیلیکونی، دندان های چاپ شده با چاپگرسه بعدی ، دوربین های یکپارچه برای چشم و ظاهری انسانی است. قراراست این ربات در نمایشگاه Futures Unsecured درماه می سال جاری در دانشگاه آکسفورد رونمایی شود.

www.titrebartar.com

 

این ربات نقاش که آیدا نام دارد (اسم آن از روی نام آیدا لاولیس ریاضیدان انتخاب شده) اولین ربات واقع گرایانه ای است که با کمک چشمانش و قلمی که در دست دارد میتواند از مردم زنده پرتره بکشد.

آیدن میلر مالک گالری در این باره می گوید:

ما که پیشگام یک حرکت هنری جدید در زمینه هوش مصنوعی بوده ایم بسیار هیجان زده هستیم تا آثار آیدا که اولین ربات نقاش حرفه ای به شمار می رود را به نمایش بگذاریم. آیدا به عنوان یک ربات برای ایجاد آثارش از فرایندها و الگوریتم  های هوش مصنوعی کمک گرفته است. آثار او ما را تشویق می کنند که در مورد هوش مصنوعی و موارد مصرف تکنولوژیکی آن و سوء استفاده های احتمالی اش بیشتر فکر کنیم.

دست رباتیک آیدا کار دست مهندسان در لیدز است. این دست برای عملکرد، تعدادی مرحله و الگوریتم هوش مصنوعی را دنبال می کند و با محاسبه یک مسیر مجازی براساس آنچه در مقابلش می بیند و تفسیر آن، حرکت می کند.

لوسی سیل محقق و مربی این پروژه در این باره گفت:

ما منتظر هستیم ببینیم که آیدا چه حرف و حدیث هایی را میان بازدیدکنندگان به وجود می آورد. توانایی هنری او و موفقیتش قطعا موضوع صحبت خیلی ها خواهد بود.

www.titrebartar.com

 

رونمایی از آثار هنری ربات نقاش انسان‎نما

آیدا که نام او از روی نام آیدا لاولیس ریاضیدان گرفته شده است؛ ربات نقاش انسان نما با قابلیت بهره گیری از بازوی رباتیک و چشمانی مجهز به دوربین است که می تواند از افراد زنده پرتره بکشد.

آیندگان بی‎ثبات (Unsecured Futures) نمایشگاه نقاشی آیدا ربات نقاش انسان نمای مبتنی بر هوش مصنوعی است. این نمایشگاه که از چند روز آینده در دانشگاه آکسفورد برگزار می شود؛ مجموعه ای از آخرین آثار او شامل نقاشی ها، مجسمه ها و هنرهای نمایشی اش را برای عموم به نمایش می گذارد.

 این نمایشگاه که از ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) امسال، در دانشگاه آکسفورد برگزار می‌شود، قرار است بهترین آثار نقاشی این ربات را در معرض نمایش بگذارد. محققان دانشگاه آکسفورد، این ربات را با استفاده از پردازش‌های هوش مصنوعی و الگوریتم‌ها، ساخته‌اند. نکته جالب اینجاست که Ai-Da به عنوان یک هنرمند واقعی در این نمایشگاه حضور خواهد داشت، در رابطه با هنر خود صحبت کرده و به صحبت های بازدیدکنندگان گوش خواهد داد. همچنین شاهد حرکاتی دقیق و درست و ارتباط از راه دور با انسان ها نیز در این ربات خواهیم بود. اگرچه نقاشی های Ai-Da توسط AI کنترل می شود اما نقاشی هایی که در گالری نمایش داده شدند اغلب با همکاری انسان ها بودند که از طریق الگوریتم هایی با کمک دید بصری دریافت و طراحی شدند.

www.titrebartar.com

 

البته باید اشاره کنیم که علاوه بر نقاشی، شاهد آثار هنری دیگری چون مجسمه و هنرهای نمایشی نیز در این نمایشگاه خواهیم بود و به کلی اینکه یک ربات، هنرمند این نمایشگاه است اصلا به چشم نمی آمد. معرفی این ربات و به نمایش گذاشتن آثارش قدمی بزرگ در راه پیشرفت رباتیک و به کلی دنیای ربات ها بوده و روند جدیدی از پیشرفت و ارتقا را به همراه خواهد داشت.

 



+ 19
مخالفم - 12
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری