پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۵۴
۱۱
۰
نسخه چاپی

مستمری مددجویان به دنبال پرداخت وام اشتغال به آنها قطع نشود

مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق معلولان به سازمان بهزیستی پیشنهاد کرد تا مستمری مددجویان به دنبال پرداخت وام اشتغال به آنها قطع نشود.


محمودنژاد

محمود نژاد ، با اشاره به برگزاری همایش علمی کاربردی معاونان توان‌بخشی بهزیستی سراسر گفت: در این همایش به معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور پیشنهاد دادم تا مستمری مددجویان به دنبال پرداخت وام اشتغال به آنها قطع نشود. این پیشنهاد مورد تایید آقای نفریه قرار گرفت و گفته شد که به زودی این بخشنامه به سراسر کشور ابلاغ می‌شود.


وی با اشاره به اینکه کسری بودجه معلولان باعث شده است تا مشکلات زیادی برای آنها به وجود بیاید، اظهار کرد: به همین دلیل انجمن‌های معلولان نامه‌ای را خطاب به کمیسیون اجتماعی مجلس نوشته و خواهان ترمیم فوری بودجه سازمان بهزیستی در این حوزه شده اند.


محمود نژاد با انتقاد از عدم اجرای ماده ۶ مربوط به بیمه سلامت معلولان از معاونت توان‌بخشی سازمان بهزیستی کشور خواست تا هرچه سریع‌تر تفاهم نامه اجرای این ماده با وزارت بهداشت به امضاء برسد.

مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق معلولان تصریح کرد: در این جلسه از بهزیستی کشور خواستم تا مانند معلولان ضایعه نخاعی، معلولان بسترگرا هم از حق پرستاری بهره مند شوند. درخصوص عدم صدور کارت شناسایی معلولیت در زمانهای مقرر برای معلولان نیز از معاون توانبخشی بهزیستی درخواست کردم تا دببرخانه پیگیری حمایت از حقوق معلولان را به منظور حساس سازی جامعه راه‌اندازی شود.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور معلولان افزود: همچنین از معاون توانبخشی خواستم تا مطالبات معلولان از سایر نهادها همگام با سازمان‌های مردم نهاد معلولان را پیگیری کند. دغدغه اصلی معلولان اشتغال پایدار، بیمه مکمل، ایجاد صندوق درمان و ارائه گزارش مناسب سازی، تکمیل مسکن مهر معلولان، برقراری مستمری ابعاد خانوار و ارائه خدمات توان‌بخشی به هنگام و همچنین بهره گیری دختران معلول بی‌سرپرست از خدمات اجتماعی بهزیستی است.

محمودنژاد در ادامه به عدم مناسب سازی هتل محل اقامت معلولان در سفر اخیر رئیس سازمان بهزیستی به استان مازندران اشاره کرد و گفت: هتل محل اسکان همایش مناسب سازی نشده بود به همین دلیل از رئیس سازمان بهزیستی خواستم تا نسبت به ایجاد ۵ سوئیت مناسب معلولان در این هتل اقدام کند. رئیس سازمان بهزیستی نیز پذیرفت تا در این مورد اقدامات لازم انجام شود.





+ 11
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری