پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ۱۷:۵۱
۷
۰
نسخه چاپی

باید زمان معطلی کشتی ها در بندرامام خمینی را کاهش داد

اهواز – وزیر اقتصاد گفت: در بندر امام خمینی روزانه ۱۱ کشتی پهلوگیری می کنند و ۲۵ کشتی هم در انتظار پهلوگیری وجود دارند که باید زمان معطل شدن این کشتی ها را کاهش دهیم.


باید زمان معطلی کشتی ها در بندرامام خمینی را کاهش داد

به گزارش تیتربرتر، فرهاد دژپسند ظهر امروز در دیدار با فعالان اقتصادی در بندر امام خمینی اظهار کرد: گمرک جمهوری اسلامی ایران باید یک فرم را برای فعالان اقتصادی و واردکنندگان تنظیم و علل نارضایتی یا کندی روند احتمالی را از آن استخراج کند؛ ولی این جامعه هدف باید با علاقه نسبت به تکمیل آن اقدام کنند.

وی با اعلام این خبر که رتبه سال ۲۰۱۹ ایران در تجارت فرامرزی ۴۱ رتبه بهبود داشته است، افزود: برای آزمایش های کنترل کیفی در صورت وجود امکانات در خود بندر می توان نمونه ها را به کرج ارسال نکرد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی تصریح کرد: با بررسی های انجام شده به نظر می رسد بین سازمان های خدمات رسان یک مقدار عدم همزمانی وجود دارد که می توان آن را به حداقل رساند.

دژپسند یادآور شد: بر اساس شواهد موجود برخی از عملکردهای سازمان استاندارد خوزستان در زمینه نمونه گیری کالاهای وارداتی با نامه کتبی سازمان ملی استاندارد متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام دامپزشکی و کشاورزی، امکان کنترل کیفی برای واردات کالاهای اساسی قبل از مرحله اظهار کالا وجود دارد، گفت: در حال حاضر در بندر امام خمینی روزانه ۱۱ کشتی پهلوگیری و ۲۵ کشتی هم در انتظار پهلوگیری داریم که با افزایش سرعت تخلیه و ترخیص کالاها باید زمان معطل شدن این کشتی ها را کاهش دهیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان با تأکید بر توجه ویژه به کنترل کیفی کالاهای اساسی و دیگر کالاهای وارداتی گفت: برای افزایش سرعت تخلیه و ترخیص کالاها نباید کیفیت را زیر سؤال ببریم ولی در عین حال نباید افراط شود.

شاید از چهره برخی واردکنندگان می توان ناراحتی را فهمید که باید در زمینه رفع مشکلات احتمالی آنها اقدام کرد.




+ 7
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری