پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ۱۶:۴۸
۵
۰
نسخه چاپی

معدوم‌سازی ۷ میلیون کیلوگرم فرآورده دامی/۱۵۰ هزار تن گوشت وارد شد

بروجرد- رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به معدوم‌سازی ۷ میلیون کیلوگرم فراورده دامی ناسالم و فاسد شامل گوشت، عسل، تخم مرغ و ... گفت: طی سال گذشته حدود ۱۵۰ هزار تُن واردات گوشت قرمز داشته‌ایم.


معدوم‌سازی ۷ میلیون کیلوگرم فرآورده دامی/۱۵۰ هزار تن گوشت وارد شد

به گزارش تیتربرتر، علیرضا رفیعی پور ظهر چهارشنبه در همایش مدیران کل سازمان دامپزشکی کشور که در بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: این همایش‌ها در سال‌های گذشته در استان‌های برخوردار و تهران برگزار می‌شد که امسال با توجه به بروز سیل استان لرستان را انتخاب کردیم و تلاش شد یک تغییر نگرش داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امسال بحران سنگینی در حوزه سیل به لرستان وارد شد و عملکرد نیروها در سازمان دامپزشکی و همچنین استاندار و مدیریت بحران استان خوب بوده است که با این تفاسیر به این نتیجه رسیدیم استان‌های کمتر توسعه یافته مانند لرستان مشکلات آن در حوزه‌های مختلف با حضور مدیران کل ۳۲ استان و مدیران ستادی مطرح شود.

کاهش ۳۰ تا ۷۵ درصدی بیماری‌های دام و طیور

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه هدف ارتقا سطح استان‌های کمتر توسعه یافته در ماه‌ها و سال‌های آینده به استان‌های برخوردار است، ادامه داد: این روند همان اجرای عدالت است چرا که سیل لرستان خسارت جبران ناپذیر مادی و جانی به مردم وارد کرد اما اگر اقدامات سازمان دامپزشکی لرستان نبود فاجعه بروز بیماری‌های مشترک، اپیدمی بیماری‌های دامی در استان لرستان و سرایت به دیگر استان‌ها از فاجعه سیل بیشتر می‌شد.

رفیعی پور گفت: سازمان دامپزشکی کشور علی رغم تحریم‌های ناجوانمردانه و بد عهدی‌های دشمنان توانسته نهاده‌های مورد نیاز دامداران، آبزی پروران، مرغداران، صنعت تولید دارو و واکسن، فرآورده‌های دامی، نهاده‌های خوراکی و… را تأمین کند تا هیچ گونه کمبودی طی سال گذشته نداشته باشیم.

به گفته وی، تأمین این اقلام تضمین کننده تولید مستمر است و در سال ۹۷ در همه حوزه‌ها با کاهش بیماری‌های طیور، دام و آبزیان مواجه بودیم به طوری که بین ۳۰ تا ۷۵ درصد امسال نسبت به سال ۹۶ کاهش داشته‌ایم.

۱۰ میلیون مرغ تخم گذار از سیل خسارت دیدند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: امسال با بروز سیل در ۵ استان کشور متأسفانه حوزه دامی خسارت سنگینی متحمل شد و در حوزه دام ۲۴ هزار دام سبک، هزار و ۵۰۰ رأس دام سنگین، هزار و ۱۰۰ پرورش ماهی، ۱۰ میلیون مرغ تخم گذار و گوشتی، ۴۰ هزار کلونی زنبور عسل خسارت دیدند که با اقدامات به موقع دولت برای کمک به خسارت دیدگان وام بلاعوض و کم بهره پرداخت شده است.

نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش بیماری تب برفکی را داشته‌ایم

رفیعی پور تصریح کرد: در رابطه با کانون تب برفکی مجموع خسارتی که از سوی وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برای حوزه دامی بوده است که در سازمان دامپزشکی در مقایسه با سال گذشته با کاهش کانون‌ها مواجه شده‌ایم.

به گفته وی، امسال نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش بیماری تب برفکی در کانون‌ها داشته‌ایم.

معدوم سازی ۷ میلیون کیلوگرم گوشت، عسل و تخم مرغ فاسد

رئیس سازمان دامپزشکی در بخشی دیگری از سخنانش با اشاره به چگونگی واردات گوشت قرمز به کشور و سلامت آن، خاطر نشان کرد: برای سازمان دامپزشکی سلامت و کیفیت هر فرآورده دامی مهم است.

رفیعی پور افزود: واردات گوشت قرمز با نظارت مستمر و ممیزی نیروهای دامپزشکی چه در داخل و چه در کشور مبدا با رعایت تمامی موارد بهداشتی انجام می‌شود که واردات گوشت در مراکز داخلی کشور مورد ارزیابی و کنترل قرار می‌گیرند و از گوشت نمونه برداری و پس از آن در سطح بازار عرضه می‌شود.

وی تاکید کرد: هر محصولی که مهر دامپروری و سلامت وزارت بهداشت روی آن باشد مردم می‌توانند با خیالت راحت آن را خریداری و مصرف کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به معدوم سازی ۷ میلیون کیلوگرم گوشت، عسل، تخم مرغ و … فاسد و ناسالم در سال گذشته از سوی سازمان دامپزشکی کشور، اظهار داشت: تمام این نظارت‌ها به این منجر می‌شود که مردم تنها به برچسب روی محصول توجه کنند.

واردات ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن گوشت

به گفته رفیعی پور، سال گذشته ۳۰۰ هزار تن مجوز حمل گوشت داشتیم که بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن وارد کشور شد و مورد مصرف مردم قرار گرفت.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین در رابطه با افزایش قیمت گوشت قرمز و قاچاق آن در سطح کشور اظهار داشت: سال گذشته ستاد قاچاق کالا و ارز و دستگاه‌های ذیربط به یک دستورالعمل واحد و جدید که هدف هویت دار شدن دام بود، رسیدند که طبق آن میزان قاچاق طی ۷ ماه گذشته و سال قبل آن کمتر شد.

رفیعی پور افزود: به طور قطع با اجرای این دستورالعمل جدید و پلاک گذاری دام توسط وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی در زمینه مبارزه با قاچاق دام موفق تر عمل کرده‌ایم.

وی گفت: در چهل سال قبل در حوزه‌های تأمین غذای مردم جزو واردکنندگان اقلام خوراکی بوده‌ایم و در حال حاضر تنها ۱۰ درصد نیاز کشور را وارد می‌کنیم و در مقابل سایر اقلام را صادر می‌کنیم به طوری که سالانه ۱۵ میلیون تن مرغ، ماهی، لبنیات و عسل به خارج از کشور صادر می‌کنیم.

رئیس سازمان دامپزشکی تاکید کرد: در حال حاضر در راستای تأمین امنیت غذایی مردم نیازمند هیچ کشوری نیستیم.

۳ هزار نیرو در دامپزشکی طی امسال و سال آینده جذب می‌شود

رفیعی پور همچنین با اشاره به استخدام ۳ هزار نیرو در سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: در حال حاضر در مناطق محروم و عشایری نیروهای متخصص سازمان دامپزشکی کشور مشغول خدمت رسانی هستند که تحصیلات عالی دارند.

وی با بیان اینکه همه اقدامات مبتنی بر نیروی انسانی است و به طور قطع با کمبود نیرو مواجه هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر بین ۶ تا ۷ هزار نیرو در چارت اداری سازمان دامپزشکی کشور مشغول هستند و ۳۱ هزار نیرو هم به طور غیر مستقیم و در غالب بخش‌های خصوصی فعالیت می‌کنند که برای اجرای تمام سیاستگذاری سازمان باز به ۳ هزار نیرو نیاز اریم که امید است امسال یا سال آینده این تعداد جذب سازمان شوند.

رئیس سازمان دامپزشکی یاد آور شد: در حوزه تأمین داروی دامی بیش از ۹۷ درصد و در حوزه واکسن‌های دامی نیز حدود ۹۵ درصد در کشور به تولید داخلی رسیده‌ایم.




+ 5
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری