پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۰۴ تیر ۱۳۹۸ ۱۷:۰۸
۱۳
۰
نسخه چاپی
مدیر منطقه 9 شهرداری اصفهان:

طرح مجتمع فرهنگی – تجاری مجاور منارجنبان همه مختصات پروژه محرک توسعه را دارد/ راه اندازی بازار صنایع دستی در منطقه 9

مدیر منطقه 9 شهرداری اصفهان:
مدیر منطقه 9 شهرداری اصفهان گفت: طرح مجتمع فرهنگی – تجاری مجاور منارجنبان همه مختصات پروژه محرک توسعه را دارد که با راه اندازی آن می توان بازار صنایع دستی مشابه آنچه در میدان نقش جهان وجود دارد را راه اندازی کرد. این مجتمع فرهنگی-تجاری، بعد از تایید میراث فرهنگی و با مشارکت بخش خصوصی در جوار منارجنبان ساخته خواهد شد و به رونق اقتصادی منطقه کمک خواهد کرد.

به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سید عباس روحانی در سی و سومین نشست از سلسله نشست های خبری «سه شنبه ها با رسانه» با اشاره به اینکه بودجه سال 98 شهرداری منطقه 9 نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد داشته است، اظهار کرد: از 60 میلیارد تومان بودجه سال جاری، 40 میلیارد تومان صرف امور عمرانی شده و 20 میلیارد تومان به امور جاری اختصاص یافته است.  
وی ادامه داد: منطقه 9 با واقع شدن در غرب اصفهان به عنوان یکی از ورودی های شهر از محدوده شمال به خیابان شهید آیت اله اشرفی اصفهانی، از شرق به خیابان های خرم و خیام، از جنوب به حاشیه زاینده رود و از سمت غرب به خیابان لوله منتهی می شود.  
مدیر منطقه 9 شهرداری اصفهان تصریح کرد: جمعیت منطقه 75 هزار و 549 نفر و شامل 12 محله است.
سرچشمه تمام مادی ها و انهار شهر اصفهان در منطقه 9 است
وی با اشاره به اینکه سرچشمه تمام مادی ها و انهار شهر اصفهان در منطقه 9 قرار دارد، گفت: 25 درصد از انهار و مادی های شهر در این منطقه جاری است و کوه آتشگاه و منارجنبان نیز از جاذبه های طبیعی و تاریخی منطقه به شمار می رود. 
روحانی ادامه داد: محله " زهران" دارای بیشترین جمعیت و محله " گورتان" دارای کمترین جمعیت در منطقه است و بیشترین تراکم جمعیتی در منطقه در محله های گلستان و سودان قرار دارد و کمترین جمعیت در محله "کارلادان" است.
وی با بیان اینکه 36 درصد از بافت منطقه 9 دارای جمعیت آپارتمانی و مابقی غیرآپارتمانی است، اظهار کرد: 58 درصد از واحدهای مسکونی منطقه 9 دارای عمر بیشتر از 15 سال و 11 درصد دارای عمر کمتر از 5 سال است.
17.5 هکتار بافت فرسوده در منطقه 9 وجود دارد
مدیر منطقه 9 شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در سال 97 حدود 257 پروانه ساختمانی در این منطقه صادر شد، گفت: این میزان پروانه شامل هزار و 58 مترمربع مساحت است.  
وی مساحت بافت فرسوده منطقه را 17.5 هکتار عنوان کرد و افزود: 15 درصد از مساحت منطقه را بافت فرسوده تشکیل می دهد که در 15 لکه واقع شده است. 
روحانی با بیان اینکه با افزایش هزینه های نگهداری و ساماندهی روبرو هستیم که در تلاش هستیم این هزینه ها مانع ایجاد توسعه در منطقه نشود، گفت: 11 پروژه نیمه تمام در منطقه 9 وجود دارد که بیش از هزار و 648 میلیارد تومان باید برای تکمیل آنها هزینه شود.   
وی بودجه منطقه را 60 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تکمیل حجم زیاد پروژه های نیمه تمام موجود در منطقه، نیاز به مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی دارد که در همین راستا مجموعه فرهنگی – تجاری مجاور منارجنبان بعد از تایید میراث فرهنگی با مشارکت بخش خصوصی ساخته خواهد شد. 
مدیر منطقه 9 شهرداری اصفهان افزود: پروژه های توسعه منطقه شامل احداث خیابان شهید ترک لادانی، خیابان بهشت، خیابان شهید عشوریون و توسعه خط کلکتور شرقی – غربی است.  

www.titrebartar.com

 

منطقه 9؛ بستری برای خلق فرصت های گردشگری
وی با بیان اینکه در خلق فرصت های گردشگری به منطقه 9 توجه کمتری شده است، گفت: البته در این منطقه گردشگری غذایی به صورت ارگانیک و از سوی مردم شکل گرفته است.  
روحانی با بیان اینکه " لواخانه " واقع در این منطقه به عنوان تنها لواخانه اصفهان که در کشور هم کم نظیر است، به عنوان یکی از مکان های تاریخی در منطقه 9 محسوب می شود، گفت: این مکان در گذشته محل نگهداری پرچم بوده است. با توجه به اینکه پرچم های مذهبی از قداست ویژه ای برخوردار بود، محلی برای نگهداری آن در نظر گرفته بودند اما اکنون مرمت خاصی روی آن انجام نشده و تنها به حفظ آن بسنده شده است.  
وی با اشاره به اینکه منطقه 9 ظرفیت تبدیل به یک باغ شهر را دارد، افزود: طرح های تعریف شده برای اراضی در شهر توسط راه و شهرسازی تهیه شده و شهرداری تنها مجری این طرح هاست.  
مدیر منطقه 9 شهرداری اصفهان گفت: مشاوران در زمان تهیه طرح، به وضعیت باغات و زمین هایی که دیگر آب برای آبیاری ندارند توجه داشته و مردم نیز خواستار تغییر کاربری برخی اراضی خود هستند که این امر افزایش ارزش ریالی زمین ها و افزایش سرمایه مردم را نیز در پی دارد. 
وی همچنین با بیان اینکه به لحاظ زیباسازی طرح های خاصی که متناسب با بافت شهری این منطقه باشد، تدوین و اجرا نشده است، گفت: در همین راستا تصمیماتی برای زیباسازی منطقه در سال 98 گرفته شده است.
مدیر منطقه 9 شهرداری اصفهان افزود: پروژه مجتمع فرهنگی – تجاری مجاور منارجنبان جزو پروژه هایی است که همه مختصات طرح های محرک توسعه را دارد و با توجه به اینکه منارجنبان در نوروز امسال بعد از چهلستون دومین مکان تاریخی پربازدید شهر اصفهان بود، این مکان تاریخی نیاز به طرح های گردشگری جانبی دارد تا زمینه های فروش و عرضه صنایع دستی را مانند بازار صنایع دستی میدان نقش جهان، فراهم کند که این امر به رونق اقتصاد منطقه نیز کمک خواهد کرد. 
وی از اجرای طرح هایی برای اتصال فضای سبز منطقه به ناژوان خبر داد و گفت: در همین راستا 18 هزار متر فضای سبز را در قالب پارک جنت از روبروی کوه آتشگاه به اراضی شمال ناژوان متصل کردیم. همچنین فاز اول و دوم پارک کوهسار آتشگاه نیز در حال آماده سازی است. 
روحانی باز زنده سازی مادی رهنان را به عنوان یکی از طرح های محرک توسعه در منطقه عنوان کرد و افزود: مساحت این باز زنده سازی 18 هزار متر است که با اجرای آن 22 درصد از بافت فرسوده منطقه نوسازی می شود. این طرح نیز با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود.  
 



+ 13
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری