پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۸ ۲۰:۵۸
۱۳
۰
نسخه چاپی

عجیب ترین بلایی که بر سر دانشجویان آورده اند

یک تصمیم در وزارت علوم موجب شده شماری از دانشجویان که هدفشان را پیش از ورود به دانشگاه انتخاب کرده بودند، قربانی شده و متحمل خساراتی جبران ناپذیر شوند.

صحبت درباره آسیبی است که سال‌ها پیش متوجه دانشجویانی شده که پس از عبور از سختی‌ها کنکور و قرار گرفتن نامشان در فهرست افراد «مجاز» به انتخاب رشته، «دانشگاه تربیت معلم آذربایجان» را انتخاب کردند، به این امید که به کسوت معلمی درآیند و آینده شان را بسازند، غافل از آنکه مسئولان خواب متفاوتی برایشان دیده اند.

اتفاقی که مدت‌ها بعد رقم خورد. زمانی که متقاضیان تحصیل در دانشگاه تربیت معلم آذربایجان، دانشجوی این دانشگاه شدند و به یکباره دانشگاه دستخوش تغییر و تحول شد و به «شهید مدنی آذربایجان» تغییر نام داد تا دیگر تربیت معلم در دستور کارش نباشد. همان دستورکاری که دانشجویان به امیدش روانه این دانشگاه شده بودند.

افراد پرشماری که برخی شان از مسیر‌های دور و دراز روانه این دانشگاه شده بودند و اگر نبود آتیه این رشته و علاقه به معلمی و امتیازات دیگر تحصیل در دانشگاه تربیت معلم، چه بسا ترجیح می‌دادند در رشته‌های دیگر در دانشگاه‌های دیگر به ادامه تحصیل مشغول شوند. دانشجویانی که تصور نمی‌کردند گرفتار یکی از تصمیمات خلق الساعه شده و به سادگی آینده شان تغییر کند.

تغییر رخ داده یا به تعبیر یکی از دانشجویان، انقلاب رقم خورده در آن دانشگاه در حالی بود که حتی برگشت از مسیر آمده نیز برای دانشجویان مقدور نبود و نمی‌توانستند تغییر رشته داده یا از ادامه تحصیل انصراف دهند مگر آنکه محرومیت از کنکور برای یک سال و طی کردن همه مسیر دشواری که پیشتر طی کرده بودند را به جان می‌خریدند که هزینه‌ای سنگین بود. هزینه‌ای که برخی ترجیح دادند پرداختش کنند، هرچند اغلب به امید تغییرات بعدی ماندند؛ تغییراتی که هرگز رقم نخورد.

از آن تغییر نام و کاربری تا به امروز تلاش‌های وسیعی برای رقم زدن تغییرات جدید و جبران اجحاف روا شده به جمعیت بزرگ دانشجویان رقم خورده، اما هیچ نتیجه‌ای در پی نداشته است. کوشش‌هایی که همه به در بسته خوردند تا دانشجویان دانشگاه سابق تربیت معلم آذربایجان درسی فراموش ناشدنی از دوران تحصیل شان بگیرند که در زندگی امروز بسیاری شان هویداست. دانشجویانی که با پوست و گوشت و خونشان درک کرده اند متولی آموزش عالی در کشورمان، آنقدر بی برنامه است که می‌تواند به چشم بر هم زدنی آینده شان را تغییر دهد و مسئولیتی در قبال تصمیماتش نداشته باشد.



+ 13
مخالفم - 12
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری