پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۸ ۰۸:۳۹
۱۰
۰
نسخه چاپی
گزارش تیتربرتر از آمار فروش سینماها

بازار سینما به فروش 114 میلیارد تومانی دست یافت

گزارش تیتربرتر از آمار فروش سینماها
آمار منتشر شده از فروش سینماها در سه ماهه نخست امسال بیانگر بازگشت رونق فروش فیلم‌ها و همچنین افزایش تعداد مخاطبان سینما در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور سرانه فرهنگی خانوارها از خرید کتاب، تا حضور در کنسرت و تماشای فیلم اکران شده در پرده سینما به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار گرفتند و تا حدی که در برخی از خانوارها این سرانه حذف شده است.

یکی از چالش های امروز نیز  پایین بودن سرانه سینما نسبت به جمعیت کشور است که باید مورد توجه قرار بگیرد. درحالی‌که در ایران هر 180 هزار نفر به سالن سینما دسترسی دارند اما بر مبنای استانداردهای جهانی این رقم هر 10 هزار نفر است؛ بنابراین تا رسیدن به استانداردهای جهانی نیازمند تأسیس 8 هزار سالن سینما هستیم که امیدواریم در مناطق محروم مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد.

متغیرهای حاکم بر بازار سینما باعث می‌شود تا هرگونه پیش‌بینی ثابت درباره این بازار محال باشد. آیا شرایط اجتماعی بحرانی می‌شود یا خیر؟ فیلم‌های خوب بر پرده سینما اکران می‌شود یا خیر؟ آیا دولت فضای بازی برای سینما به وجود می‌آورد یا خیر؟ سؤالات بسیاری ازاین‌دست از سوی فعالان عرصه سینما مطرح می‌شود. سال گذشته سینمای ایران با اکران  فیلم «هزارپا» یک‌باره با جهش مخاطب مواجه شد و 4 میلیون نفر به‌تنهایی برای تماشای این فیلم روانه سینماها شدند.

امیرحسین علم‌الهدی، کارشناس اقتصاد فرهنگ در مصاحبه ای با تأکید بر این نکته که اقتصاد سینما هیچ‌گاه رشد پایداری را تجربه نکرده، گفته بود: «اتفاقات غیرمنتظره‌ای در سینمای ایران ممکن است از اواسط سال 98 رقم بخورد که بر همین اساس نمی‌توان با قاطعیت گفت روند فروش صعودی فیلم‌ها ادامه‌دار خواهد بود یا نه.»

بررسی آمارهای فروش بلیت سینما در سه ماه نخست سال 98 و مقایسه آن با مدت‌زمان مشابه سال قبل نشان می‌دهد که اتفاقات غیرمنتظره نه از اواسط سال جاری بلکه از اوایل سال 98 در حال اتفاق است.

مطالب مرتبط: سینمای ایران مشکوک به پولشویی

بر اساس آمار منتشر شده از سوی معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی، بازار سینما در ۳ ماهه نخست سال ۹۸ به فروشی معادل ۱۱۴ میلیارد و ۱۶۲ میلیون و ۸۳۹ هزار تومان دست‌یافته و جمعاً ۹ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۶۲۳ مخاطب به تماشای فیلم‌ها نشسته‌اند.

این در حالی است که در ۳ ماه نخست سال ۹۷ میزان فروش به ۸۴ میلیارد و ۷۵۳ میلیون و ۷۹۲ هزار تومان با ۹ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۷۹۶ نفر رسیده بود. بر این اساس میزان افزایش فروش فیلم‌ها در ۳ ماهه ابتدایی امسال (سال ۹۸) نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۵ درصد افزایش و تعداد تماشاگران نیز ۳ درصد رشد داشته است.

میزان فروش سینمای ایران در خردادماه سال ۹۸ معادل ۲۸ میلیارد و ۸۷۲ میلیون و ۶۱ هزار تومان بوده است و ۲ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۲۷۳ نفر به تماشای فیلم‌های اکران شده نشستند که در مقایسه با خردادماه سال گذشته که میزان فروش ۱۳ میلیارد و ۶۸۹ هزار و ۶۴۸ هزار تومان بوده و یک‌میلیون و ۷۴۳ هزار و ۴۸۳ نفر به تماشای فیلم‌ها نشسته بودند، خردادماه امسال ۱۱۱ درصد افزایش فروش و ۴۴ درصد افزایش بیننده را داشته‌ایم.

www.titrebartar.com

 

www.titrebartar.com

 



+ 10
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری