پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۸ ۱۵:۰۵
۴
۰
نسخه چاپی

شهر جنگل ها و آبشارهای ایران

شهر جنگل ها و آبشارهای ایران
کردکوی در ارتفاع ۳۵۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و یکی از شهرهای مسافرپسند و از معروف ترین جاهای دیدنی گرگان است

کردکوی، مرکز شهرستان کردکوی و یکی از شهرهای استان گلستانه، که در 30 کیلومتری غرب گرگان قرار گرفته. مردمش به زبان مازندرانی صحبت می کنن ولی اکثرشون فارسی هم می دونن. قسمت جنوبیش رو کوه های البرز گرفته و به خاطر طبیعت زیبا وو دهکده های ییلاقی که داره گردشگرای زیادی رو به خودش جذب می کنه.

خوراکی های کردکوی

بانجام بزواش، اشکنه ترشک، اسفناق ترشک، باقاله سیرا، کیی ترشک، کپور کله، کیی پله و ... از غذاهای محلی کردکوی هستن که می تونین در سفر به این شهر اونا رو امتحان کنین.جز حلوا و پشته زیکه از شیرینجات خوشمزه این شهره که می تونین اونا رو به عنوان سوغات تهیه کنین. گلیم نقش برجسته هم از صنایع دستی این شهر به حساب میاد.

گردشگری کردکوی

آب و هوای معتدل حتی در تابستان‌ها، جنگل های انبوه، به طوری که تا ارتفاع ۲۴۰۰ متری را جنگل پوشانده، زمین‌های زراعتی و چمن‌زارها و جاهای دیدنی زیادی مثل رودها و آبشارها، این شهرستان را در زمره جاهایی قرار می‌ده که باید به آنجا سفر کرد.

بیشتر بخوانید:از برج قابوس تا گنبد کاووس

از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر، می شه به روستای توریستی جهان نما، که می تونه یکی از مهم ترین مراکز توریستی کشور باشه، پارک جنگلی امام رضا، که از زیباترین پارک های طبیعی ایرانه، آبشار شادان، که به آبشار 7 طبقه معروفه، پارک جنگلی کردکوی، آبشار دو آب، میل رادکان، آبشار سرکلاته و منطقه ییلاقی درازنو اشاره کرد.

جنگل درازنو

جنگل درازنو در استان گلستان واقع است. دهکده درازنو در جنوب شهرستان کردکوی و در محدوده ملک سورم سرا (بالاجاده) واقع شده که در گذر سده ها مورد استفاده خانواده های زیادی از ساکنان بالاجاده و به صورت پراکنده از روستاهای همجوار بوده . امروزه با ساخت جاده، این روستا گردشگرانی را از شهرستان های استان گلستان و دیگر مناطق ایران به خود جلب می کند.
دو مرکز تفرجی درازنو و جهان نما که از نظر تردد و دسترسی در یک مسیر واقع گردیده اند از جنگل های پهن برگ و سوزنی برگ برخوردارند. وجود و مشاهده برخی جانوران وحشی و وجود میل رادکان، از دیدنی های پیرامون آنست.

 

روستا توریستی جهان نما

این دهکده در جنوب شهرستان کردکوی واقع شده است.این منطقه توریستی، به دلیل داشتن چشم اندازهای زیبا و مشرف به تمام نقاط جلگه ای از جمله کردکوی، گرگان، خلیج گرگان، میان کاله، بندر ترکمن و سایر روستاها، طبیعت زیبا، برخورداری از آب و هوای مناسب از مناطق جالب و منحصر به فردی است که با دایر کردن امکانات توریستی در منطقه، به طور حتم یکی از مهمترین مراکز توریستی کشور خواهد شد.
همچنین این دهکده ییلاقی در داخل منطقه حفاظت شده قرار دارد. دهکده با برخورداری از طبیعت و چشم اندازهای زیبا، جنگل های پهن برگ و سوزنی برگ، جانوران وحشی از منابع اکوتوریستی با ارزش استان گلستان است.

آبشار شادان

آبشار هفت طبقه در 7 کیلومتری جنوب شهرستان کردکوی در دل جنگلهای بکر و طبیعی دامنه کوه البرز قرار دارد. ارتفاع آبشار در حدود 40 متر است که آب در شکست های زیبا در هفت نقطه آن منظره ای زیبا را ایجاد کرده. یه همین دلیل به آبشار هفت طبقه معروف گشته. این آبشار تا چند سال قبل ناشناخته بود تا اینکه گروهی از کوهنوردان بالابلوک در مسیر کوهنوردی با آن برخورد نمودند.

آبشار سر کلاته

این آبشار بی نظیر در جنگل زیبای روستای سرکلاته از شهرستان کردکوی قرار دارد و سخره ای زیبا که آب را ازارتفاع بالا به صورت قطرات ریزپودر میکند و طراوت و شادابی را برچهره هربیننده نمایان می سازد. این آبشارحدود 25 متر ارتفاع دارد.

برج رادکان

در روستای تاریخی رادکان از توابع شهرستان کردکوی، برج تاریخی با قدمتی هزار ساله پیش چشم گردشگران رخ می نمایاند که نگین ناشناخته معماری ایران زمین لقب گرفته است.
برج تاریخی رادکان در نزدیکی روستای رادکان به فاصله ‪ 42‬کیلومتری جنوب شهرستان کردکوی واقع است، این برج حدود ‪ 25‬متر ارتفاع و بیش از یکهزار سال قدمت دارد.

بیشتر بخوانید:طالقان ییلاق بهشتی ایران

میل بر روی صخره ای طبیعی ساخته شده و دارای پلان مدور به قطر داخلی6 متر و ضخامت 7/174سانتیمتر و به ارتفاع 90/24متراست. برج رادکان بر روی تپه ای از مجموعه ارتفاعات البرز و در مسیر قدیمی و جاده کهنی قرار گرفته است که سواحل خزر را به فلات مرکزی ایران متصل می کرد و به همین دلیل و به سبب کارآیی آن در نشانه بودن مسیر راه به رادکان مشهور شده است، بنایی با همین کاربری و با قدمت و معماری نزدیک به برج رادکان کردکوی در خراسان رضوی نیز واقع شده است.



+ 4
مخالفم - 12
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری