پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۸ ۱۸:۳۳
۹
۰
نسخه چاپی

سدان پاک خانواده تویوتا

سدان پاک خانواده تویوتا
یکی از محبوب ترین ماشین های سدان در سر تا سر دنیا و اکثر بازارهای جهان تویوتا کمری است که به راحتی و عمر بالا شهرت دارد و تویوتا کمری هایبرید حالا لقب سدان پاک را هم به افتخاراتش اضافه کرده است.

تاکنون 14نسل از تویوتا کمری معرفی شده است که ابتدا از مدل 2015 و در دو تیپ LE و XLE به ایران آمد. تویوتا کمری یک سوپراستار جهانی است. علیرغم غیبتی 15 ساله در اروپا، این خودرو در سایر نقاط جهان فروش بالایی را تجربه کرده است. تویوتا از سال 1982 تاکنون بیش از 19 میلیون دستگاه کمری را ساخته و به فروش رسانده است.

مشخصات فنی و پیشرانه

تویوتا انتظار دارد 80 درصد خریداران کمری در بریتانیا از سازمان‌ها و ناوگان‌های مختلف باشند. کمری خودروی بسیار کم‌مصرفی نیست اما بسته به مسیر روزانه و سبک رانندگی، این خودرو می‌تواند فواصل کوتاه را تنها با نیروی الکتریکی حرکت کند و این امر راندمان خودرو را بالا می‌برد.

اینجاست که کمری واقعاً می‌درخشد. این خودرو در شهر کاملاً بی‌صدا بوده و پیشرانه‌ی الکتریکی قدرتمند آن پاسخی آنی به پدال گاز می‌دهد و پرفورمنسی درخور دارد. سواری و راندن کمری آسان بوده و فرمان سبک و دقیق و میدان دید پذیرفتنی از جمله ویژگی‌های مثبت این خودرو محسوب می‌شوند.

آن‌هایی که با نسل پیشین تویوتا پریوس و یا اساساً با هر خودروی هیبریدی مجهز به گیربکس CVT آشنا باشند از دیدن کمری و قوای محرکه‌ی آن خوشحال خواهند شد. با فشار روی پدال سمت راست دور پیشرانه بالا خواهد رفت اما این حرکت با خونسردی و تمدن بیشتری در مقایسه با قبل صورت می‌گیرد. پیشرانه‌ی 215 اسب بخاری نیز قدرت کافی‌ای داشته و به ندرت نیاز به فشار کامل روی پدال گاز خواهید داشت.

به عنوان عملی معمول در خودروهای الکتریکی و هیبریدی، آرامش و آسایش کابین در سرعت‌های بالا کمی تحت تأثیر قرار می‌گیرد. پیشرانه‌ی کمری به حدی آرام و ساکت است که گوشتان ناخودآگاه به سمت صداهای دیگر همچون صدای جاده می‌رود. شاید صدای خودرو در بزرگراه خیلی به گوش نرسد اما در جایی که رقبا پیشرانه‌ای دیزلی با صدای کمی دارند، کمری صدایی پایدار در سرعت 110 کیلومتر در ساعت را تولید می‌کند.

www.titrebartar.com

 

زیرساخت کمری پلتفرم اثبات شده‌ی TNGA است که از نظر سواری و هندلینگ بسیار خوب عمل کرده است. مهندسان تویوتا به دنبال ارائه‌ی هندلینگ پایدار و طبیعی در کمری بوده‌اند و واقعاً هم به این نقطه رسیده‌اند. شاید اوپل اینسیگنیا کمی تیزتر باشد اما تویوتا همان میزان چسبندگی را ارائه می‌کند. سیستم تعلیق کمری توازنی خوب بین راحتی و چابکی پیدا کرده است.

مشخصات تویوتا کمری 2.5 هیبرید اتو اکسل :

قیمت: 31295 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 2.5 لیتری بنزینی هیبریدی
قدرت: 215 اسب بخار
گیربکس: CVT اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 8.3 ثانیه
حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 5.6 لیتر در هر صد کیلومتر

فضای داخلی

از این حقیقت نمی‌توان فرار کرد که خودروهایی همچون کمری در میان رانندگان تاکسی و ارگان‌های دولتی محبوب خواهند بود؛ و اگر شما تویوتا کمری جدید را انتخاب کنید شکایت زیادی درباره‌ی فضای صندلی‌های عقب نخواهید داشت. این خودرو به اندازه‌ی اشکودا ساپرب جادار بوده و فضای پا و سر کافی برای افراد قدبلند هم وجود دارد. صندلی‌های کمری جدید نرم بوده و پوشش چرم آن‌ها کاملاً دلپذیر است.

صندوق‌عقب نیز بسیار بزرگ است هرچند برخلاف رقبا، تویوتا برنامه‌ای برای عرضه‌ی نسخه‌ی استیشن کمری ندارد. با صندوق 524 لیتری، فضای بیش از حد نیاز برای حمل چندین چمدان وجود دارد اما اگرچه می‌توان صندلی‌های عقب را تا کرد اما شاید برخی افراد اینسیگنیا را خودرویی کاربردی‌تر برای حمل اسباب و وسایل بدانند.

www.titrebartar.com

 

بی‌شک بزرگ‌ترین نقص کمری جدید به سیستم اطلاعات سرگرمی آن مربوط می‌شود. پانل شیشه‌ای بزرگ این سیستم جالب نبوده و پاسخ‌های چندانی به لمس انگشتان نمی‌دهد. مهندسان تویوتا می‌گویند در حال کار برای ارائه‌ی اپل کارپلی و اندروید اتو هستند اما فعلاً این سیستم‌ها در دسترس نیستند. برای رانندگانی که چندین ساعت پشت فرمان خواهند بود، این سیستم می‌تواند روی نظرشان تأثیر منفی بگذارد.

امکانات رفاهی

مدل‌های دیزاین از رینگ‌های 17 اینچی، چراغ‌های LED، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، ورود بدون کلید و صندلی‌های جلوی گرم شونده سود می‌برند. ناوبری ماهواره‌ای و دوربین دنده‌عقب نیز در لیست تجهیزات به چشم می‌خورند.

اما در نسخه‌ی گران تر اکسل رینگ‌های 18 اینچی، مه شکن‌های LED، شارژ بی‌سیم گوشی، پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقبی و… دیده می‌شوند.

نگاه کلی به ماشین

خودرو

نام خودرو تویوتا کمری هیبریدی XLE
کشور سازنده

ژاپن

سال (طراحی) 2015

مشخصات فنی

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 2494 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 203 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 213 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه
جعبه دنده e-CVT
شتاب 0 تا 100 7.6 ثانیه
حداکثر سرعت 186 کیلومتر در ساعت
وزن 1581 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4850 طول - 1825 عرض - 1470 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2775 میلیمتر

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت داخل شهر 5.5 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 6 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی 5.7 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 70 لیتر
استاندارد آلایندگی -
میزان تولید CO2 121 گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت  

تجهیزات و امکانات

ترمز و پایداری ترمزهای دیسکی در جلو و عقب - ABS - EBD - BA - VSC - TRC - SST
کیسه هوا کیسه ایمنی هوا راننده و سرنشین جلو – جمعاً 12 کیسه هوا
سیستم صوتی صفحه نمایشگر 7 اینچی تاچ-DVD-NAVIGATION-USB-AUX-BLUETOOTH – سیستم صوتی JBL با 10 بلندگو
دیگر تجهیزات آنتن (مخفی در شیشه عقب) - سیستم ضد سرقت به همراه ایموبلایزر - دستگیره داخلی دربها روکش کرومی - تنظیم کننده عمودی صندلی راننده - برف پاک کن تناوبی - گل پخش کن - آیینه های بغل برقی - کولر با دریچه عقب - فرمان هیدرولیک/ بشکن/ تلسکوپی - شیشه برقی با محافظ - ریموت کنترل - زه جانبی همرنگ بدنه با روکش کرم - صندلی عقب تاشو با جای دست - ترمز پارک (پدالی) - گرم کن شیشه عقب تایمردار - آیینه های بغل و دستگیره دربها همرنگ بدنه - سقف کشویی شیشه ای - کروز کنترل - صفحه نمایش اطلاعات - صفحه نمایش دمای بیرون - صندلی راننده برقی به همراه (تنظیم ارتفاع) - رینگ 17 اینچی آلومینیومی - چراغ مه شکن جلو - سنسور عقب


+ 9
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری