پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۲۱ تیر ۱۳۹۸ ۲۳:۲۱
۶
۰
نسخه چاپی

چالش نظامی مهم واشنگتن

گزینه پیشنهادی دولت آمریکا برای ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: خروج زودهنگام نیروهای آمریکایی از افغانستان یک اشتباه استراتژیک محسوب می‌شود.
به نقل از آسوشیتدپرس، مارک مایلی، ژنرال آمریکایی که از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به عنوان کاندیدای تصدی سمت ریاست ستاد مشترک ارتش این کشور معرفی شده است، در دیدار با گروهی از سناتورهای کشورش تأکید کرد: آمریکا باید تعداد متعادلی از نیروها را در عراق و سوریه با هدف حفظ ثبات نگه دارد.
مایلی به اعضای کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا اطمینان داد که بدون توجه به عواقب احتمالی، نظرات صریح خود را به ترامپ ارائه دهد.
این ژنرال ۶۱ ساله آمریکایی که گزینه ترامپ برای جایگزینی ژنرال دانفورد است، گفت که هیچ کس او را دچار ترس و ارعاب نمی‌کند.
او درباره مداخله نظامی کشورش در افغانستان، اظهار کرد، مشارکت آمریکا در این جنگ زمانی به پایان می‌رسد که منافع واشنگتن تأمین شود که این امر بنا بر ادعای او، شامل سازش مذاکره شده با طالبان می‌شود.
نامزد کاخ سفید برای تصدی مقام ریاست ستاد مشترک ارتش در سنای آمریکا چنین نظر داد که اولین و مهم‌ترین چالش در حوزه نظامی برای ایالات متحده دست‌کم تا چندین دهه، چین خواهد بود.
به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، این ژنرال آمریکایی معتقد است که «اولین چالش» برای آمریکا چین خواهد بود و بس. به عقیده این ژنرال پنج‌ستاره، چین در سال‌های گذشته سرگرم مشاهده دقیق نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه بوده و حال دارد از این درس‌ها برای توسعه نیروی نظامی خود بهره می‌گیرد.
مارک میلی در صورت تأیید سنای آمریکا جانشین دانفورد خواهد بود و در سمت عالی‌ترین مقام نظامی این کشور و مشاور نظامی رئیس‌جمهوری کار خواهد کرد.


+ 6
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری