پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۸ ۲۳:۵۳
۸
۰
نسخه چاپی

دلایل خالی شدن باتری گوشی

دلایل خالی شدن باتری گوشی
یکی از مشکلات آزار دهنده ی کاربران گوشی های هوشمند خالی شدن غیرطبیعی باتری گوشی آنان است.بسیاری از این کاربران دلیل خالی شدن باتری گوشی خود را نمیدانند.به بررسی دلایل خالی شدن غیرطبیعی موبایل های شما می پردازیم.

با توجه اهمیت باتری گوشی به عنوان یک سخت افزار در گوشی دانستن برخی از دلایل خالی شدن باتری گوشی های هوشمندتان به شما کمک می‌کند تا بهتر از گوشی خود استفاده کنید و حتی بهتر از باتری آن مراقبت به عمل آورید.به بررسی دلایل خالی شدن باتری گوشی های هوشمند میپردازیم.

تاثیر دما بر باتری

www.titrebartar.com

به طور خلاصه می‌توان گفت باتری‌های لیتیوم-یونی با جابه‌جا کردن یون‌ها بین قطب منفی و مثبت برای شارژ یا تخلیه شارژ کار می‌کنند. 

هوا یا به طور دقیق‌تر دما، می‌تواند در چگونگی جابه‌جایی یون‌ها بین الکترودها موثر باشد. اگر هوا بسیار سرد شود، یونها حرکت نمی‌کنند و باتری کار نخواهد کرد، البته نکته کلیدی این است برای چنین شرایطی،‌ هوا باید واقعا خیلی سرد باشد. حقیقت از این قرار است: 

در دمای کمتر از 40 درجه سانتی‌گراد زیر صفر، فعالیت باتری متوقف می‌شود .

در دمای کمتر از 20 درجه سانتی‌گراد زیر صفر، درصدی از شارژ باتری‌های لیتیوم-یونی تخلیه می‌شود .

در دمای بیشتر از صفر درجه سانتی‌گراد، باتری لیتیوم-یونی بدون مشکل شارژ خواهد شد .

در دمای بیشتر از 45 درجه سانتی‌گراد، باید از شارژ کردن باتری‌های لیتیوم-یونی بپرهیزید .

در دمای بیشتر از 60 درجه سانتی‌گراد، باتری لیتیوم-یونی شروع به تخلیه شارژ می‌کند.

مطالب مرتبط:  نمایشگاه الکامپ مهم ترین رویداد تکنولوژی ایران

تنظیمات نور صفحه

www.titrebartar.com

روشنایی صفحه نمایش یکی دیگر از عوامل خالی شدن ناگهانی باتری گوشی است. برای تنظیم روشنایی صفحه نمایش در گوشی‌های اندرویدی به مسیر Setting App > Disply بروید. گزینه Brightness  را کاهش دهید. همچنین زمان انتظار برای روشن ماندن صفحه نمایش را در قسمت Screen Timeout روی ۱۵ ثانیه تنظیم کنید.

در محصولات شرکت اپل به مسیر Display & Brightness  > Auto-Lock بروید و زمان را روی ۳۰ ثانیه تنظیم کنید.

شارژر خراب

www.titrebartar.com

اگر شما گوشیتان را داخل شارژ قرار داده اید و پس از آن متوجه شدید که این مقدار شارژ کامل نیست و مقدار شارژ کامل ندارید، میتوانید به شارژر خود یا کابل آن شک کنید، به این شکل که ابتدا باید شارژر خود را با گوشی دیگر تست کنید و ببینید که چه نتیجه ای حاصل میشود در این حالت از کابل یا آداپتور شارژر با مشکل رو به رو شده است.

در بعضی مواقع میتواند گوشی شما از شارژر های سریع (فست شارژر)حمایت میکند و یا مقدار حجم باتری بالا است که مقدار شارژر عادی پتانسیل ( 5v — 1A) توانایی ذخیره سازی انرژی در باتری را ندارد و مدت زمان بیشتری را نیازمند میباشد. ( این مسئله در گوشی های موتورولا بیشتر مشاهده شده است)

برنامه های مخرب باتری

www.titrebartar.com

برای درک بهتر این که چه چیزی عامل برای مصرف بیش از حد باتری شما است باید به بخش تنظیمات و بعد از آن گزینه باتری را انتخاب کنید. در آنجا میتوانید ببینید کدام برنامه بیشترین مصرف را دارد این قسمت، اطلاعات موجود برای برنامه هایی که بیشترین مصرف را دارد قابل رویت است حال شما میتوانید از جمله اپلیکیشن هایی را که غیر ضروری هستند را شناسایی و حذف یا متوقف کنید.

شما میتوانید با این امر از جمله برنامه هایی که وابسته نیستی، راحت شوید و همچننین طول عمر باتری خود را افزایش دهید. برای دستگاه هایی با سیستم عامل ios نیز این مورد مصرف ها را میتوانید به صورت کارنامه های روزانه یا هفتگی مشاهده کنید، این امر برای تشخیص بیشتر شما برای تصمیم گیری در مورد برنامه ها تاثیر دارد.

برای اطلاعات بیشتر و همچنین افزایش دانسته های خود در رابطه با باتری موبایلتان (ویژه گوشی های اندروید) میتوانید از Google Play برنامه های مربوط به مدیریت باتری ها را دانلود کنید و روی گوشی نصب کنید، از این طریق میتوانید اطلاعات دقیق مربوط به مصرف باتری را در اختیار داشته باشید.



+ 8
مخالفم - 14
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری