پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۸ ۰۱:۵۵
۱۳
۰
نسخه چاپی

بررسی حریفان ایران در بازیهای مقدماتی جام جهانی 2022 قطر

بررسی حریفان ایران در بازیهای مقدماتی جام جهانی 2022 قطر
قرعه کشی بازیهای مقدماتی جام جهانی 2022 در روز گذشته انجام شد و حریفان ایران در این مرحله از جام جهانی فوتبال مشخص شدند.به بررسی حریفان ایران در بازیهای مقدماتی جام جهانی قطر می پردازیم.

جام جهانی ۲۰۲۲ بیست و دومین جام جهانی است که از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) در کشور قطر برگزار خواهد شد.جالب است بدانید این اولین باری خواهد بود که کشوری عربی از خاورمیانه میزبانی این مسابقات را برعهده خواهد داشت.

 در دهه های گذشته رویای هر ایرانی صعود تیم ملی به جام جهانی بود و هر دوره که این رویا به وقوع میپیوست آن نسل از بازیکنان به بازیکنان محبوب تاریخ تیم ملی مبدل میشدند.اما با گذشت زمان و حضور کیروش بروی نیمکت تیم ملی  با تحولاتی که در این تیم ایجاد کرد باعث شد تا ما بتوانیم دو دوره متوالی در سالهای 2014 و 2018 به جام جهانی صعود کنیم و حالا رویای طرفداران فوتبال در ایران مقداری متفاوت تر با گذشته شده است و حالا تیم ملی ایران آن قدر قدرتمند است که هر ایرانی به خود اجازه میدهد این تیم را از حالا، در جام جهانی 2022 حاضر ببیند.اما با این وجود فوتبال ورزشی غیرقابل پیش بینی است و با محاسبات نمیشود گفت که کدام تیم میتواند به این تورنومنت راه یابد.

بر اساس قرعه کشی که روز چهارشنبه در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور برگزار شد تیم ملی ایران در گروه C مسابقات باید به مصاف عراق، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج برود.

عراق

www.titrebartar.com

تیم ملی فوتبال عراق نماینده فوتبال کشور عراق در مسابقات بین‌المللی است. این تیم مجموعه‌ای است از بهترین بازیکنان رشته فوتبال در عراق و زیر نظر فدراسیون فوتبال این کشور فعالیت می‌کند.

عراق یک بار در سال ۱۹۸۶ میلادی در جام جهانی فوتبال حاضر بوده‌است. این تیم هر سه مسابقه خود را باخت.

تیم ملی فوتبال عراق یکی از پر افتخارترین تیم‌های آسیاست و بزرگترین افتخار آن‌ها راهیابی به جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک است. البتٌه نمی‌توان قهرمانی جام ملٌت‌های آسیا در سال ۲۰۰۷ با آن همه تیم سرشناس و قدرتمند از جمله ایران و عربستان سعودی و استرالیا و ژاپن و کرهٔ جنوبی و مشکلات ناشی از جنگ در عراق را از خاطره‌ها برد. این تیم چندین بار در رده‌های سنٌی مختلف آسیا قهرمان شده و چندین بار به فوتبال المپیک صعود کرده‌است. آن‌ها حتٌی یک مقام جهانی هم در فوتبال جهان دارند آن‌ها شگفتی ساز بازی‌های فوتبال المپیک آتن یونان نیز شدند و به یک مقام چهارمی دست یافتند؛ و با دستی پر از رقابت‌های المپیک آتن بازگشتند. البته آن‌ها بدشانس بودند و گرنه حتٌی می‌توانستند تک مدال خود را از آتن و یکی از سکٌوهای سه گانهٔ المپیک در رشتهٔ فوتبال را فتح کنند.

رتبه تیم ملی فوتبال عراق در رده بندی فیفا: 76

بحرین

www.titrebartar.com

تیم ملی فوتبال بحرین نماینده فوتبال کشور بحرین در مسابقات بین‌المللی است. این تیم مجموعه‌ای است از بهترین بازیکنان رشته فوتبال در بحرین و زیر نظر فدراسیون فوتبال این کشور فعالیت می‌کند.

بحرین هنوز نتوانسته‌است به دور پایانی جام جهانی فوتبال راه یابد.

رتبه تیم ملی فوتبال بحرین در رده بندی فیفا: 113

هنگ کنگ

www.titrebartar.com

تیم ملی فوتبال هنگ کنگ نماینده کشور هنگ کنگ در مسابقات بین‌المللی و آسیا است که زیر نظر فدراسیون فوتبال هنگ کنگ فعالیت می‌کند.

اولین بازی رسمی این تیم در تاریخ ۲ مه ۱۹۵۴ میلادی در برابر تیم ملی فوتبال کره جنوبی برگزار شده‌است. 

رتبه تیم ملی فوتبال هنگ کنگ در رده بندی فیفا: 141

کامبوج

www.titrebartar.com

تیم ملی فوتبال کامبوج نماینده کشور کامبوج در مسابقات بین‌المللی و آسیا است که زیر نظر فدراسیون فوتبال کامبوج فعالیت می‌کند.

اولین بازی رسمی این تیم در تاریخ ۱۷ مارس ۱۹۵۶ میلادی در برابر تیم ملی فوتبال مالزی برگزار شده‌است.

رتبه تیم ملی فوتبال کامبوج در رده بندی فیفا: 166



+ 13
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری