پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۴۷
۷
۰
نسخه چاپی

خصومت شخصی انگیزه شیاد اینستاگرامی

رئیس پلیس فتای استان از دستگیری فردی که با انتشار تصاویر خصوصی و مطالب غیرواقعی در شبکه اجتماعی اینستاگرام علیه دختری جوان باعث هتک حیثیت او شده بود، خبر داد.

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : در پی شکایت دختر جوان مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی و مطالب غیرواقعی علیه وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیه و با اقدامات تخصصی صورت گرفته مشخص شد خانمی که از بستگان شاکیه بوده با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام و ایجاد صفحه شخصی جعلی، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی کرده است.
سرهنگ مرتضوی عنوان داشت:با توجه به مستندات و مدارک موجود و تحقیقات تخصصی صورت گرفته نهایتاً متهمه شناسایی و دستگیر شد که انگیزه خود راحسادت و خصومت شخصی اعلام کرد.
سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: اخلال‌گران امنیت سایبری، افرادی هستند که به صورت مخفیانه، از اطلاعات شخصی دیگران از قبیل فیلم و عکس سو استفاده می‌کنند و با ابزارهای مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی موجب از بین رفتن حقوق شهروندی، هتک حیثیت و به خطر افتادن امنیت شهروندان می‌شوند.
رئیس پلیس فتای اصفهان تاکید کرد: یکی از معضلات کنونی جامعه ما حفظ حریم خصوصی افراد است که به اشکال مختلف توسط سودجویان و کلاهبرداران نادیده گرفته شده و با سوء استفاده از مصادیق مختلف نقض این موضوع، از قربانیان اخاذی و هتک حیثیت می‌شود، بنابراین هموطنان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.
 



+ 7
مخالفم - 16
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری