پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۱۳
۷
۱
نسخه چاپی

گزینه احتمالی تصدی وزارت آموزش و پرورش چه کسی است؟

گزینه احتمالی تصدی وزارت آموزش و پرورش چه کسی است؟
گزینه‌های مختلفی از سوی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش در دست بررسی است اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است و رایزنی‌ها ادامه دارد.

وزارتخانه عریض و طویل آموزش و پرورش در سایه بی‌توجهی دولت قریب دو ماه است که با حکم سرپرستی اداره می‌شود و این تصمیم به عنوان یکی از غفلت‌های دولت نسبت به تعلیم و تربیت به شمار می‌آید. 

چیزی به آغاز سالتحصیلی جدید باقی نمانده است و طرح مهر باید از هم‌اکنون فعالیتش به صورت جدی آغاز شود و سازماندهی مدارس و معلمان و ... از مهمترین وظایفی است که در آستانه آغاز بازگشایی مدارس در اولویت اجرایی قرار می‌گیرد اما همچنان حسینی سکان وزارت آموزش و پرورش را در حد سرپرستی در دست دارد.

تدوین برنامه‌های عملیاتی وزارت آموزش و پرورش برای آغاز سالتحصیلی باید با یک حکم قطعی و نه مقطعی اجرایی شود چرا که سرپرست وزارتخانه به امروز و فردای خود امیدی ندارد و لابی و رابطه از برنامه کاری جلوتر است.

براساس شنیده‌ها گزینه‌های مختلفی از سوی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش در دست بررسی است اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است و رایزنی‌ها ادامه دارد.

مطالب مرتبط:

براساس اظهارات عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از میان اسامی مطرح، زرافشان پیشنهاد دولت را رد کرده و با داود محمدی (نماینده تهران) و قاسم احمدی لاشکی نیز تاکنون صحبتی نشده است لذا به نظر می‌رسد به احتمال قوی سید جواد حسینی به عنوان گزینه وزارت از طرف دولت به مجلس معرفی شود.

سیدمحمدجواد ابطحی در این باره می‌افزاید: البته این احتمال به دلیل نوع مراوده و تلاش‌های ایشان مطرح می‌شود؛ حضور فعال سید جواد حسینی و پاسخگویی در کمیسیون‌های مجلس نشان می‌دهد که در حال آماده شدن برای معرفی به عنوان گزینه وزارت آموزش و پرورش است و اینکه دولت به ‌جمع‌بندی رسیده تا وی را معرفی کند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: صحبت‌های متعدد سید جواد حسینی و معاون پارلمانی وی با نمایندگان و محور حرف‌های مطروحه از سوی او حاکی از آن است که وی از مشاوران قوی استفاده کرده و بر مباحث مرتبط با آموزش و پرورش مسلط است؛ ضمن آنکه راهکارهایی که برای برون‌رفت از وضعیت فعلی ارائه داده این خوش‌بینی را ایجاد می‌کند که در صورت انتخاب وی به عنوان وزیر، تحقق این شعارها مطالبه شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید می‎کند: تسلط سید جواد حسینی بر مباحث و نحوه پاسخگویی وی مشخص بود که وی بر موضوعات آموزش و پرورش کار کرده بود.

ابطحی تصریح می‌کند: معرفی وزیر راه حل خود را دارد؛ باید رزومه گزینه دولت برای تصدی وزارت در اختیار نمایندگان قرار گیرد و فرد مورد نظر حضور جدی‌تر و فعال‌تر در مجلس داشته باشد و نهایتا در صحن علنی مجلس برای این موضوع تصمیم‌گیری خواهد شد.



+ 7
مخالفم - 7
نظرات : 1
منتشر نشده : 0
 
ir
+0
unlike
-0
معلم ۹۸/۰۵/۱۶ - ۰۸:۰۴
پاسخ
comments آموزش و پرورش دریابید
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری