پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ۲۱:۳۳
۱۵
۰
نسخه چاپی
از حواشی تا عجایب استارت آپ ها

تاج قدرت استارت آپ

از حواشی تا عجایب استارت آپ ها
"در پنج سال پنج مرکز فناوری در اروپا وجود خواهد داشت و لوزان یکی از آنها خواهد بود"

لوزان تقریباً به همان تعداد استارت اپ هایی که زوریخ انجام می دهد ، ایجاد می کند و تنها یک سوم از جمعیت آن را تشکیل می دهند. اینگونه است که جامعه فنی شهر موفق به بالا بردن وزن آن می شود.ere یک رقابت دوستانه بین لوزان فرانسوی زبان و زوریخ زبان آلمانی برای تاج فنی سوئیس است.

جمعیت زوریخ گاهی اوقات لوزان را - با منطقه کنار دریا و منطقه شراب - به عنوان ساحل ساحل آژور سوئیس ، یک شهر تعطیل تنبل ، عزل می کند.

اما پاتریک باربی ، مدیر عامل شرکت نوآوران ، آژانس پشتیبانی از نوآوری برای منطقه واد ، خاطرنشان می کند که لوزان تقریباً همان تعداد استارتاپ هایی را که زوریخ انجام می دهد ، با تنها یک سوم از جمعیت تشکیل می دهد. وی به Sifted گفت که چگونه جامعه فنی این شهر موفق به پانچ شدن از وزن آن است.

1) بزرگترین قدرت این شهر به عنوان قطب راه اندازی چیست؟

www.titrebartar.com

 

Ecole Polytechnique Federale de Lausanne هر ساله تعداد زیادی استارتاپ را ایجاد می کند ، به خصوص در deeptech. این موسسه تنها 50 سال قدمت دارد ، اما به لطف پشتوانه سخاوتمندانه دولت فدرال ، توانسته است در جذب اساتید برجسته بسیار جاه طلب باشد.

به طور کلی کانتون وود از تمرکز منحصر به فردی در سازمانهای تحقیقاتی برخوردار است - بیمارستان دانشگاه لوزان [بیمارستان پیشرو در سوئیس و رتبه نهم در جهان] یک رهبر در آزمایشات بالینی داروهای پزشکی است و به ایجاد GTX Medical کمک کرده است ، یک استارتاپی که است. ایجاد یک کاشت نخاع برای کمک به افراد فلج مجدداً راه می روند.

دانشکده معروف هتل لوزان ، ôcole hôtelière de Lausanne و Ecal ، مدرسه هنر و طراحی ، دانش آموختگان را با مهارت هایی که مکمل مهارتهای مهندسی و پزشکی است ، معلوم می کنند. یک قطار کوتاه با قطار ، در Vallée de Joux ، قلب صنعت ساعت سازی سوئیس قرار دارد ، به این معنی که در منطقه افرادی وجود دارند که دارای مهارت های خرد طراحی هستند که بسیاری از استارتاپ ها به آن احتیاج دارند.

همچنین تنوع زیادی وجود دارد ، کانتون وود تلاش می کند مجوزهای کاری را برای استعدادهای فنی از خارج از کشور ارائه دهد و 70٪ از موسسین غیر سوئیسی هستند.

2) بزرگترین چالش چیست؟

www.titrebartar.com

 

چالش افزایش چگالی و جذابیت اکوسیستم است. در 10 سال تنها 5 اکوسیستم فناوری در اروپا وجود خواهد داشت که اگر بخواهید کارها را انجام دهید مهم است و لوزان شانس این را دارد که یکی از آنها باشد.
ما در تلاش هستیم تا شرکتهای آمریکایی را که می خواهند یک پایگاه اروپایی را نشان دهند که به دلیل تخصص و مؤسسات تحقیقاتی در اینجا و همچنین مشوق های فدرال که می توانند به تسهیل مواردی مانند انتقال فناوری کمک کنند ، مکان خوبی است.

3) در 5 سال گذشته به چه روش هایی تغییر کرده است؟

www.titrebartar.com

 

من تغییر بزرگی در نگرش ریسک پذیری مشاهده کرده ام. جوانان دیگر به طور خودکار برای اولین بار در یک بانک نمی روند ، آنها مایل هستند که راه اندازی یک استارتاپ را امتحان کنند. آنها این نگرش را دارند که دنیا را تغییر دهند.

ما همچنین شاهد کارآفرینان فصلی بیشتر در اکوسیستم هستیم ، استخر افرادی که پیش از این استارتاپ ساخته اند رو به رشد است. آنها ممکن است در یک شرکت فنی در ایالات متحده کار کرده اند و پس از بچه ها به سوئیس بازگشتند ، و اکنون به عنوان مشاور یا سرمایه گذار فرشته در آمده اند.

مطالب مرتبط : شگفتی های دانش بنیان

4) استخدام افراد آسان است؟

www.titrebartar.com

 

توسعه دهندگان می توانند با حقوق سالانه SFr80،00 تا SFr120،000 (72،000 تا 108،000 یورو) گران باشند ، گرچه این مقایسه با Silicon Valley گران نیست. غالباً شرکتها می توانند با داشتن تیمهای از راه دور بسیاری از کارهای توسعه در شرق اروپا و صرفاً با داشتن یک عملکرد هماهنگ کننده در سوئیس ، در هزینه ها صرفه جویی کنند.

آنچه در مورد سوئیس مورد استقبال قرار می گیرد این است که استخدام و آتش زدن افراد آسان است - شما اگر سهم اجاره اشتباهی را بدهید ، سه سال با کسی گیر نکردید ، روان بودن زیادی دارد.

5) یافتن بودجه چقدر آسان است؟

آنها می گویند سوئیس پول زیادی دارد اما سرمایه چندانی ندارد. این یک شوخی است ، اما درست است که بسیاری از افراد ثروتمند در اینجا وجود دارند که ترجیح می دهند سرمایه گذاری در Nasdaq یا املاک را آغاز کنند ، نه در استارتاپ ها. با این وجود ، ما به آرامی شاهد افزایش صندوق های سرمایه گذاری محلی هستیم و اکنون می توان بذر را تا حدود 500،000 SFr (450،000 یورو) برای یک پروژه خوب جمع آوری کرد.

هرچه سرمایه گذاری های خارجی بیشتر وارد این دور شود ، نگرانی زیادی وجود دارد که بیش از حد به سرمایه گذاری خارجی متکی باشد بنابراین دولت قصد دارد یک صندوق بودجه با حدود SFr500m (450 میلیون یورو) را برای سرمایه گذاری در صندوق های محلی سوئیس راه اندازی کند. .

ما می خواهیم این مسئله را در سطح کانتون تکرار کنیم - ما SFr25m (22 میلیون یورو) تاکنون اختصاص داده ایم. بنیاد نوآوری فناوری نیز کمک های مالی و وام 10000 SFr1000000 را به نوآوری های مستقر در غرب سوئیس اعطا می کند. قبل از این که استارتاپ ها بتوانند دور سری A را جمع کنند ، این می تواند یک تقویت خوب باشد. ما می خواهیم این میزان به وام های بزرگتر SFr2-3m افزایش یابد.

6) طرف اجتماعی چیست؟

لوزان کاملاً پاریس نیست ، اما دارای یک تماس فرانسه ، با کافه ها ، رستوران ها و تئاتر های فراوان - و همچنین دریاچه ها و کوه ها است. گاهی اوقات می توان به عنوان ساحل عظور سوئیس نامید ، بعضی اوقات توسط مردم زوریخ می توان اظهار مخالفت کرد ، اما کیفیت عالی در اینجا وجود دارد.

سوالات سریع

بهترین مکان برای دیدار با مردم کجاست؟
برای طرفداران یادگیری ماشین: جلسه یادگیری ماشین

برای فنون ورزشی: SPOT

برای کارآفرینان: Petit-Déjeuner Startup PME یکبار در ماه برنامه های صبحانه را برگزار می کند.

بهترین رویداد / ملاقات برای حضور در چیست؟
Startup Champions Seed Night یکی از مهمترین رویدادهای استارتاپ در منطقه است که دارای زمینهای مسکونی ، غرفه و شبکه است که با همکاری EPFL و Venturelab برگزار می شود.

علاقه مندان به هواپیماهای بدون سرنشین باید روزهای بدون سرنشین EPFL را بررسی کنند

کارآفرینان مواد غذایی لوزان نیز جلسات منظمی ترتیب می دهند

Scaleup Vaud گروهی برای شرکت هایی است که به مدت 3 سال 20 درصد رشد داشته اند. این جلسه هر 3 ماه یکبار برگزار می کند.

چه کسی را باید بدانید؟
Jean-Philippe Lallement ، مدیر پارک نوآوری EPFL

جولیانا پانت ، مدیر Y-Parc

جوردی مونتسرات ، بنیانگذار Venturelab و Venture Kick ، دو پشتیبانی مشهور استارتاپ در سوئیس

رمی والباوم ، رئیس ارشد نوآوری EHL و رئیس Innovaud

نصری نهااس ، مدیر اجرایی بیوپله SA

بهترین مکان برای کار در کجاست؟
بسته به صنعت شما ، این منطقه میزبان هفت پارک مختلف نوآوری است. پارک نوآوری EPFL مکانی استراتژیک است ، اما اگر در علم زندگی هستید حتماً باید به Biopole بروید.

شرکت هایی که همه می خواهند برای آنها کار کنند کدامند؟
برای راه اندازی ها و مقیاس های داغ ، به: http://scale-up-vaud.ch/en/the-scale-ups/list-of-compociation مراجعه کنید.

در اینجا لیستی از شرکت های پیشرو نیز وجود دارد: https://www.invest-vaud.ch/assets/our-assets/leading-compociation

بزرگترین داستانهای موفقیت استارتاپ از لوزان چیست؟
Nexthink این spinout EPFL با استفاده از تجزیه و تحلیل در زمان واقعی و بازخورد کارکنان برای کمک به شرکت ها در مدیریت شبکه های IT خود و اطمینان از ناامیدی کارگران از مشکلات فنی است. این شرکت اخیراً 85 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

Abionic: که در سال 2010 به عنوان اسپینفو از EPFL تاسیس شد ، Abionic سریعترین سکوی تشخیصی آلرژی در جهان را تجاری می کند و به متخصصین مراقبت های بهداشتی یک ابزار تشخیصی 5 دقیقه ای برای مراقبت از پزشک ارائه می دهد.

Mindmaze: اولین تکشاخ سوئیس ، این چرخش EPFL در حال پیشبرد یک سکوی محاسباتی دستیابی به موفقیت است تا بتواند برنامه های عصبی فناوری جدید را با استفاده از AI و VR فعال کند.

هیجان انگیزترین شرکت ها برای تماشای کدام یک هستند؟
Astrocast ، ساخت شبکه ای از 64 nanosatellites برای برنامه های IoT ، دو مورد در مدار.

Agros կայուն ، یک راه اندازی agritech از دانشگاه لوزان ، ارائه درمان های ارگانیک کارآمد در برابر طیف گسترده ای از پاتوژن های قارچی.

Teserakt: ایمن سازی داده های IoT.

Mirrakoi ، یک راه اندازی ICT از EPFL ، یک فناوری نرم افزاری جدید را برای ایجاد و طراحی محصولات دیجیتالی سه بعدی بطور قابل توجهی سریعتر و بصری تر از فناوری موجود ، با استفاده از "طراحی به کمک رایانه تقویتی" (CAD) فراهم می کند.

MeduSoil: یک راه اندازی علم مواد است که راه حل تثبیت زمین را توسعه داده و سازگار با محیط زیست است

Swiss Motion Technologies ، یک استارتاپ medtech از مدرسه کاربردی HEIG-VD ، دستگاههای ارتوپدی متناسب را از طریق فناوریهای جدید چاپ سه بعدی تولید می کند.

Dronistics: مفهوم جدیدی از پهپاد برای "تحویل آخرین سانتیمتر".



+ 15
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری