پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۸ ۲۰:۵۲
۱۷
۰
نسخه چاپی

آیا خندیدن موجب چین و چروک پوست می شود؟

اولین دلیل ایجاد چین و چروک قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر خورشید است
هر گونه حرکت در ماهیچه های صورت به ایجاد یک خط که عمود بر عضله زیرش است منجر می شود. مثلا خطوط پیشانی عمود هستند، چون ماهیچه های پیشانی به طرف بالا و پایین حرکت میکنند. در مورد لبخند زدن، ماهیچه های صورت لبهای شما را به بیرون کشیده و در نتیجه خطوطی عمودی ایجاد میکنند.

چین و چروک به چه علت رخ می دهد؟

چین و چروک پوست زمانی رخ می دهد که کلاژن و الاستین موجود در بافت پیوندی پوست، به دلیل بروز متغییرات در فیبروبلاست، ضعیف و شکننده می شوند. معمولا چروک های زود هنگام به دلایلی همچون قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر خورشید، استعمال دخانیات، مصرف برخی داروها، کاهش وزن ناگهانی، عوامل ژنتیکی، کمبود ویتامین ای در بدن و فشارهای روحی زیاد پدید می آیند. خوشبختانه روش های خانگی بسیاری برای درمان چین و چروک وجود دارند که در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت.

بیشتربخوانید: بهترین ماسک های لاکچری خانگی

 محققان می‌گویند برای کند کردن روند پیری پوست و چروک نشدن صورت‌تان می‌توانید شکلک‌های بانمکی را دربیاورید. از نظر آنها اگر هر روز این حرکات به ظاهر عجیب را انجام دهید، خود به خود پوست‌تان بالا کشیده می‌شود و چروکی در آن باقی نمی‌ماند.

1. پوست چانه‌تان را به این شکل بالا بکشید و حالتی شبیه به نگاه کردن به بالاترین نقطه آسمان را به خود بگیرید. دست‌های‌تان را هم زیر گردن‌تان بگذارید و وانمود کنید که با وجود بالا کشیده شدن پوست‌تان، خودتان با دست پوست گردن را پایین می‌کشید.

رفع چین و چروک صورت

رفع چین و چروک صورت

2. برای بالا کشیدن عضلات گونه‌تان، همین‌طور بخندید و با دو انگشت‌تان سعی کنید خط خنده را در صورت خود ادامه دهید.

رفع چین و چروک صورت بدون بوتاکس

رفع چین و چروک صورت بدون بوتاکس

3. تصور کنید مثل بازیگر فیلم بایسیکل‌ران نمی‌توانید چشم‌های‌تان را باز نگه دارید و باید به این شکل با انگشتان‌تان پلک خود را بالا بکشید. به حالت انگشت‌ها دقت کنید و درست به همین صورت فیگور بگیرید.

رفع چین و چروک صورت

برطرف کردن چین وچروک صورت

4. برای اینکه جریان خون را در صورت‌تان بیشتر کنید، این حرکت را انجام دهید. لبه بالای گوش‌تان را با انگشتان خود به همین شکل بگیرید و کمی بکشید.

رفع چین و چروک صورت بدون بوتاکس

کند کردن روند پیری پوست

5. این لبخند نیشخندگونه را وقتی به این شکل با انگشتان‌تان ادامه می‌دهید از چروک شدن اطراف دهان و چشم‌های‌تان جلوگیری می‌کنید.

رفع چین و چروک صورت

چروک نشدن صورت‌

وقتی لبخند می زنید، برجسته ترین خطوط روی صورت شکل می گیرند که به نام خطوط خنده یا چین های نازولابیال (nasolabial folds) شناخته می شوند. این خطوط به صورت پرانتزی بین بینی و دهان هستند و زمانی که لبخند میزنید ظاهر می شوند، هر چقدر که سن شما بالاتر می رود، ممکن است متوجه شوید که این خطوط بیشتر روی پوست باقی مانده و چین و چروک را تشکیل می دهند.

این چین و چروک ها به خاطر لبخند زدن نیستند، پس نباید خودتان را مجبور به کنترل لبخند زدن کنید. وقتی سن بالا می رود، پوست خاصیت انعطاف پذیری و توانایی جوان سازی را از دست می دهد. این تغییرات بیولوژیک به علت از دست دادن چربی و آتروفی عضلانی به شکست تدریجی ساختارهایی که پوست را تشکیل داده اند می شود. در ایجاد چین و چروک روی صورت شما چندین عامل تعیین کننده دخالت دارند. برخی از این عوامل عبارتند از : ژنتیک، غلظت ملانین و تولید چربی. اما برخی عوامل تحت کنترل شما هستند.

مطالب مرتبط : ماسک لاکچری برای روشن تر شدن پوست

از جمله این عوامل بودن در معرض اشعه های مضر UV است، این عامل تحت کنترل شما بوده و می توانید به آسانی آن را اصلاح کنید. اولین دلیل ایجاد چین و چروک قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر خورشید است، و روش ساده پیشگیری از آن استفاده از ضدآفتاب است، چه ابری باشد و چه آفتابی. یادتان باشد که هر روز به مقدار کافی آب بنوشید و از مرطوب کننده روی پوست استفاده کرده تا از ایجاد چین و چروک پیشگیری کنید.

طرز تهیه نسخه خانگی و گیاهی درمان چین و چروک صورت :

1-موز رسیده را پوست بکنید و به قطعات کوچک تقسیم کنید .

2-موز را بطور کامل له کنید و سپس آب گوجه فرنگی را نیز به آن اضافه کنید .

3-یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا را به مخلوط اضافه کنید و خوب مخلوط کنید .

در آخر مخلوط بدست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و اجازه دهید که 30 دقیقه روی صورتتان بماند و پس از این زمان صورتتان را با آب گرم بشویید .

از این درمان طبیعی خانگی باید به مدت یکبار در روز به مدت 3 روز اعمال کنید .

با این کار چین و چروک های صورت شما کاهش می یابند و همچنین جوش های سر سیاه شما از بین می رود و همچنین برای مقابله با آکنه نیز مناسب است .

از این ترکب تنها به مدت 3 روز باید استفاده کنید و بطور ملایم بعد از شستشو ، صورتتان را ماساژ دهید .

بیشتربخوانید: مراقبت های ویژه از پوست در فصل سرما

چین و چروک صورت، روند طبیعی پوست است که معمولا بر اثر افزایش سن به وجود می آید؛ اما برخی افراد این روند را زودتر از موعد تجربه می کنند. چین و چروک پوست در اثر ضعیف شدن و نازک شدن پوست اتفاق می افتد و معمولا روی صورت، گردن، پشت دست و بالای ساعد رخ می دهد. در این مقاله از وب سایت رژلب قصد داریم به سوال چگونه چین و چروک صورت را از بین ببریم پاسخ دهیم.



+ 17
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری