پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ۰۱:۴۸
۹
۰
نسخه چاپی

معاون وزیر کشور: اجازه ورود پول‌های مجهول را به عرصه انتخابات ندهیم

ايسنا : معاون وزیر کشور می‌گوید نباید اجازه دهیم انتخابات ملعبه دست افرادی قرار گیرد که این حوزه را یک بازار سود و زیان تلقی کنند.

عرف در نشست با معتمدان خراسان شمالی، افزود: هرچقدر در عرصه انتخابات به صورت شفاف وارد شویم اعتماد مردم بیشتر جلب می‌شود و مردم باید احساس کنند که انتخابات کاملا امن و شفاف برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ دوره از انتخابات را پشت سر گذرانده‌ایم، ادامه داد: میزان مشارکت در این ۱۰ دوره ۶۰.۵ درصد بوده است که بالاترین مشارکت در انتخابات مربوط به دور پتجم با عدد ۷۱.۵ درصد بوده است.

عرف اظهار کرد: پایین‌ترین مشارکت نیز متعلق به دوره هفتم انتخابات بوده که میزان مشارکت ۵۱ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: جهت‌گیری برای انتخابات سال جاری جهت مشارکت مردم ۶۰.۵ درصد بوده و تلاش برای رسیدن به این رقم در حال انجام است.

وی تاکید کرد: هرچقدر میزان مشارکت مردم افزایش یابد پیام قاطع و صریحی در برابر توطئه‌های دشمنان نظام خواهد بود.

معاون وزیر کشور توضیح داد: وزارت کشور از ۱۰ اردیبهشت امسال که ستاد انتخابات تشکیل شده، در عمل وارد تقویم این رویداد شده است و همه دستگاه‌های کشوری و لشکری موظف هستند با ستاد انتخابات کشور همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت چهار رکن انتخابات است اظهار کرد: درخواست از این جمع این است که زمینه تحقق مشارکت، سلامت و رقابت حضور داشته باشند.

عرف در رابطه با مشارکت زنان در عرصه های سیاسی گفت: بر اساس تصمیم اخیر شورای معاونان وزارت کشور، استانداران می‌توانند معاون توسعه ومنابع خود را از میان زنان انتخاب کنند.

 




+ 9
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری