پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ۰۶:۲۷
۹
۰
نسخه چاپی

چیز‌های عجیب و گران‌قیمتی که دزدیده شدند

شاید از خودتان بپرسید چطور چیز‌های که به شدت محافظت می‌شوند را می‌توان دزدید یا اینکه چرا کسی باید یک گوریل بادی را بدزدد؟ برخی مجرمان بسیار مصمم هستند و برخی دوست دارند کار‌های نامتعارف بکنند؛ بنابراین هیچ چیز نمی‌تواند جلوی آن‌ها را بگیرد.

برترین‌ها: مونالیزا، نوتلا، ساختمان امپایر استیت و گوریل بادی، همه این‌ها یک ویژگی مشترک دارند: همگی بسیار گران هستند و همه آن‌ها حداقل یک بار دزدیده شدند. شاید از خودتان بپرسید چطور چیز‌های که به شدت محافظت می‌شوند را می‌توان دزدید یا اینکه چرا کسی باید یک گوریل بادی را بدزدد؟ برخی مجرمان بسیار مصمم هستند و برخی دوست دارند کار‌های نامتعارف بکنند؛ بنابراین هیچ چیز نمی‌تواند جلوی آن‌ها را بگیرد. در این مطلب چیز‌های عجیب و گرانی را می‌بینید که ربوده شدند.

گوریل بادی، ۶۰۰۰ دلار
 
چیزهای گران قیمتی که یک بار ربوده شدند

در سال ۲۰۱۰ یک گوریل بادی ۹ متری از یک نمایشگاه اتومبیل در کالیفرنیا دزدیده شد. بعدا آن را در یک دبیرستان پیدا کردند. ظاهرا دزدیدن میمون‌های بادی کار رایجی است. چون یکی از آن‌ها از یک مرکزخرید در سیاتل ربوده شد، یکی دیگر از یک نمایشگاه اتومبیل در آلبرتا و دیگری از یک باشگاه در نیوزیلند!
نوتلا، ۲۰هزار دلار
 
چیز‌های عجیب و گران‌قیمتی که دزدیده شدند

در سال ۲۰۱۳ حدود ۵ تُن نوتلا در آلمان دزدیده شد. البته فهمیدن انگیزه سارق کار سختی نیست. همه ما آرزو داریم یک روز آنقدر نوتلا داشته باشیم که هیچوقت تمام نشود. علاوه بر این بازار سیاه مخفی نوتلا هم وجود دارد.
اکستنشن مو، ۳۰ هزار دلار
 
چیز‌های عجیب و گران‌قیمتی که دزدیده شدند

اگرچه خیلی عجیب است، اما دزدی مو واقعا زیاد است. یک بار یک نفر ۳۰ هزار دلار اکستنشن مو از یک سالن زیبایی دزدید. یک بار هم یک نفر ۸ هزار دلار مو دزدید.
پنیر
 
چیز‌های عجیب و گران‌قیمتی که دزدیده شدند

می‌دانستید دزد پنیر هم وجود دارد؟ یک بار دزدان پنیر ۴۶هزار دلار پنیر را دزدیدند و این اولین بار نبود که کسی پنیر می‌دزدید.
موتور موشک، ۲۰۰هزار دلار
 
چیز‌های عجیب و گران‌قیمتی که دزدیده شدند

ناسا در سال ۲۰۱۲ موتور موشک دزدیده شده‌ی «Saturn RL-10» را که به حراج گذاشته شده بود، توقیف کرد. فروشنده ادعا کرد که آن را از شخص دیگری خریده است و آن شخص ادعا می‌کرد که کارمند ناسا آن را به او فروخته است. حتی یک نفر هم سعی کرد همین موتور یا مشابه آن را در سایت‌ ای‌بی (eBay) بفروشد.
استخوان دایناسور، بیش از یک میلیون دلار
 
چیز‌های عجیب و گران‌قیمتی که دزدیده شدند

دیرینه‌شناسی به نام اریک پروکپوی، فسیل دایناسور را از مغولستان دزدید و آن‌ها را به آمریکا قاچاق کرد. او دستگیر شد، سه ماه در زندان بود و از آن زمان با مسئولان در بررسی بازارسیاه فسیل همکاری می‌کند.
کفش‌های قرمز دوروتی، ۲ تا ۳ میلیون دلار
 
چیز‌های عجیب و گران‌قیمتی که دزدیده شدند

کفش‌های معروف جادوگر شهر اُز در سال ۲۰۰۵ از موزه‌ی جودی گارلند در مینه‌سوتا به سرقت رفت. سارقان سعی کردند پول زیادی برای بازگرداندن کفش‌ها اخاذی کنند، اما در سال ۲۰۱۸ پلیس فدرال آن‌ها را پیدا کرد و مظنونین را شناسایی کرد.
ویولون دیویدف مورینی، ۳.۵ میلیون دلار
 
چیز‌های عجیب و گران‌قیمتی که دزدیده شدند

این ویولن کمیاب استرادیواری در سال ۱۹۸۰ و از آپارتمان نوازنده مشهور اریکا مورینی در نیویورک دزدیده شد که در آن زمان ۹۱ ساله بود و مدت کوتاهی بعد از این اتفاق درگذشت. پلیس فدرال ۳۵ سال بعد آن را پیدا کرد.
شربت افرا، ۲۰میلیون دلار
 
چیز‌های عجیب و گران‌قیمتی که دزدیده شدند

۷۲۰ هزار گالن شربت افرا در کبک، کانادا در سال ۲۰۱۲ دزدیده شد. این مقدار شربت در۱۶۰۰۰ بشکه انبار شده بود. سارقان بشکه‌ها را خالی کردند و شربت را دزدیدند. خوشبختانه بعدا شربت‌ها را پیدا کردند اما سارقان ادعا می‌کردند آن‌ها را قانونی خریده‌اند.
سالیرا، ۵۷ میلیون دلار
 
چیز‌های عجیب و گران‌قیمتی که دزدیده شدند

این مجسمه طلا از موزه تاریخ هنر وین در سال ۲۰۰۳ ربوده شد. سارقان از داربست بیرون موزه بالا رفتند، پنجره را شکستند و مجسمه را دزدیدند. این مجسمه چند سال بعد پیدا شد، زمانی که سارقان از شرکت بیمه موزه تقاضای خسارت کردند.
اتاق کهربا، ۱۴۲میلیون دلار
 
چیز‌های عجیب و گران‌قیمتی که دزدیده شدند

حرص و طمع برخی افراد حد و مرزی ندارد. اتاق کهربا در پروس توسط مجسمه‌ساز آلمانی طراحی و توسط هنرمند هلندی ساخته شد. سپس به عنوان هدیه به روسیه داده شد و به کاخ زمستانی در سنت‌‎پترزبورگ و سپس به کاخ کاترین در پوشکین منتقل شد. در جنگ جهانی دوم نازی‌ها اتاق را غارت کردند و آن را به کونیگسبرگ در آلمان (کالینینگراد در روسیه امروزی) بردند. این اتاق در سال ۱۹۴۴ در بمباران ویران شد.
ساختمان امپایراستیت، ۲میلیارد دلار
 
چیز‌های عجیب و گران‌قیمتی که دزدیده شدند

البته خود ساختمان امپایر استیت به سرقت نرفت اما مالکیت آن دزدیده شد. دیلی نیوز می‌خواست خلاءهای قانونی در سیستم‌های ثبت معاملات شهر را نشان دهد. بنابراین سند این ساختمان را جعل کرد و برای ۹۰ دقیقه این ساختمان را دزدید.
مونالیزا، ۲میلیارد دلار
 
چیز‌های عجیب و گران‌قیمتی که دزدیده شدند

این نقاشی مشهور لئوناردو داوینچی در سال ۱۹۱۱ از موزه لوور ربوده شد. سارق مدتی به عنوان خدمتکار در آنجا کار می‌کرد. او در کمد پنهان شد و شب بعد از تعطیلی موزه، نقاشی را دزدید و وقتی صبح روز بعد موزه باز شد، نقاشی را زیر روپوش خود پنهان کرد و از موزه خارج شد. این نقاشی دو سال بعد پیدا شد، زمانی که مجرمان می‌خواستند آن را به یک دلال هنری بفروشند.

منبع: brightside



+ 9
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری