پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ۲۱:۱۸
۵
۰
نسخه چاپی

از تمدید مهلت ثبت‌نام کارتخوانِ پزشکان تا تذکر پلیس به آموزشگاه‌های رانندگی

تذکر پلیس به آموزشگاه‌های رانندگی ،خواص درمانی اکالیپتوس،چند تخت بیمارستانی در کشور داریم؟،مرگ ساعتی ۲ نفر در تصادفات در کشور و تمدید مهلت ثبت‌نام کارتخوانِ پزشکان از مهمترین و پربازدیدترین اخبار اجتماعی ایسنا در بیست و سومین روز از مردادماه هستند.


بسته خبری اجتماعی

اداره اخبار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) امروز (23مرداد) 51 خبر، مصاحبه و گزارش را تا این لحظه روی خروجی خود منتشر کرده است که مهمترین آن‌ها به همراه لینک در زیر آمده و با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر قابل دسترسی است:

تاکسی‌داران برای دریافت پروانه هوشمند بشتابند

علیرضا قنادان-مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به آغاز به کار کارت سوخت در سیستم سوخت‌رسانی کشور گفت: در حال رایزنی با سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت هستیم که روش‌های کنترلی بیشتری برای رانندگان تاکسی ایجاد شود.

وی با اشاره به سوء‌استفاده‌هایی که از کارت سوخت رانندگان تاکسی می‌شود، اظهار کرد: این مکاتبات و کنترل‌ها برای جلوگیری از سوء‌استفاده احتمالی از کارت سوخت تاکسی است تا مطمئن شویم کارت سوخت به خودروهایی که فعال هستند تعلق می‌گیرد.

ارائه کارت اعتباری معیشتی به رانندگان فعال حمل و نقل عمومی شهری

با امضای تفاهم‌نامه سه جانبه‌، کارت اعتباری معیشتی به رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی شهری کشور ارایه می‌شود. براساس آن در گام نخست و اختصاص اعتباری معادل 10 هزار میلیارد ریال ، امکان ارائه کارت اعتباری خرید برای 400 هزار نفر از رانندگان تاکسی و سایر فعالین حوزه حمل و نقل عمومی شهری فراهم شده است.

چند تخت بیمارستانی در کشور داریم؟

تخصیصِ منابع و در نهایت تحریم، همه و همه چالش‌هایی هستند که این روزها سلامت را احاطه کرده و موجب شده که وزارت بهداشتی‌ها ترمز ساخت‌وسازهای بهداشتی درمانی را بکشند. وزیر بهداشت که تاکنون بارها و بارها از مشکلات اقتصادی در طرح تحول و نحوه هزینه کرد پول‌های سلامت، گلایه کرده است، چندی پیش هم از کم‌پولی وزارت بهداشت و ناپایداریِ منابع سلامت سخن گفت؛ به طوری که وی در آخرین اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در پنجم مرداد ماه سال جاری برگزار شد، اعلام کرد که دیگر نمی‌توان بیش از این، از کیک منابع دولتی در حوزه سلامت بهره برد. بنابراین اولویت‌ها را استخراج کنید و ترمز ساخت‌وسازها را بکشید.

این صحبت وزیر بهداشت در حالی اعلام شد که بسیاری از پروژه‌های بهداشتی و درمانی از چند سال قبل آغاز شده و نیمه‌تمام هستند و نمی‌توان آن‌ها را نیمه کاره رها کرد. بنابراین باید پرسید که تکلیف پروژه‌های نیمه‌کاره حوزه سلامت چه می‌شود؟. در عین حال وزارت بهداشتی‌ها طی سال‌های اخیر همواره از کمبود تخت بیمارستانی به‌ویژه در کلان‌شهرها صحبت می‌کردند، کمبودی که قرار بود به مدد تحول سلامت، مرتفع شود. بر همین اساس سوال دیگری که مطرح می‌شود این است که در حال حاضر چند تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد؟

خواص درمانی اکالیپتوس

اکالیپتوس از گونه‌های گیاهی شناخته شده است که در گذشته در تولید داروها در تمامی جهان به ویژه چین، هند، یونان و اروپا کاربرد داشته است. برگ‌های درخت اکالیپتوس در استرالیا به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد عفونی کنندگی در درمان بیماری‌های مختلف کاربرد داشته است.برگ‌های این گیاه به دلیل آنکه حاوی فلاونوئید است به بهبود وضعیت عمومی سلامت کمک می‌کند. همچنین این گیاه حاوی ترکیب تانین است که به دلیل تاثیرات ضد میکروبی شناخته شده است.

مسائل تربیتی کودکتان را به نامادری و ناپدری نسپارید

یک روانشناس کودک و نوجوان با بیان اینکه والدین مطلقه‌ای که قصد ازدواج مجدد دارند باید به نوع رفتار خود توجه کنند، گفت: سپردن مسائل تربیتی کودکان به والد غیر بیولوژیک (همسر جدید والد) یک اشتباه است زیرا والد غیر بیولوژیک در مدیریت مسائل و مشکلات فرزندان نقش همراه را دارند و نمی‌توانند نقش فعالی داشته باشند.

توجه به مدارس دولتی ضعیف به عنوان "مدارس لازم‌التوجه"

علیرضا کمرئی-معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توزیع رتبه‌های برتر کنکور و لزوم توجه به کیفیت آموزش در انواع مدارس گفت: رویکرد نظام آموزشی به سمت شناسایی انواع هوش است. رویکرد ما این است که در قالب طرح شهاب ابعاد دیگر هوش را مورد توجه قرار دهیم و هر دانش آموز متناسب با استعدادش هدایت شود.

وی درباره وضعیت کیفیت آموزش در مدارس دولتی اظهار کرد: اسامی رتبه‌های برتر اعلام شد، اما نتایج نهایی آزمون‌ سراسری هنوز اعلام نشده است تا بتوانیم تحلیل دقیقی از وضعیت قبولی در کنکور داشته باشیم و برمبنای نتایج کلی ارزیابی کنیم.

افزایش اختلاف سطح علمی دانش‌آموزان مدارس دولتی با غیردولتی

حسین تاریخی-دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با انتقاد از وضعیت فعلی آموزشی ورود به دانشگاه‌ها، روند فعلی را مغایر با عدالت آموزشی دانست و گفت: آمار و تحلیل ها نشان از عدم موفقیت نسبی دانش آموزان مدارس دولتی در آزمون سراسری نسبت به دانش‌آموزان مدارس غیرانتفاعی می دهد که این موضوع جای تحلیل جدی دارد.

اعلام تاریخ مراسم تشییع پیکر مرحوم بسکی

مرحوم غلامعلی بسکی - ملقب به پدر طبیعت ایران - بامداد امروز دار فانی را وداع گفت. مراسم تشییع پیکر او روز جمعه (۲۵ مرداد) برگزار می‌شود.دکتر غلامعلی بسکی - پزشک و فعال محیط زیست - روز چهارشنبه ۲۳ مرداد، پس از تحمل یک دوره بیماری سخت بامداد دارفانی را وداع گفت.

ورود ربات‌ها به ‌سازمان آتش‌نشانی

مهدی داوری -مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از ورود ربات‌های آتش‌نشان به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تا پایان امسال خبر داد و گفت:به دنبال ورود ربات‌ها به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران هستیم و می‌توان گفت که تا پایان سال به ربات‌ها مجهز می‌شویم.

تذکر پلیس به آموزشگاه‌های رانندگی/ تاکید مجدد بر عدم شماره‌گذاری پراید از 99

سردار سیدکمال هادیانفر-رئیس پلیس راهور ناجا در مورد فعالیت آموزشگاه‌های رانندگی گفت: با روند فعلی این آموزشگاه‌ها مخالفیم و اگر خودشان را اصلاح نکنند ما به سمت الکترونیکی شدن می‌رویم و تعارفی نداریم.

 به گزارش تيتربرتر، پنج خبر پر بازدید سرویس اجتماعی ایسنا به شرح زیر است:

تذکر پلیس به آموزشگاه‌های رانندگی/ تاکید مجدد بر عدم شماره‌گذاری پراید از 99

خواص درمانی اکالیپتوس

چند تخت بیمارستانی در کشور داریم؟

مرگ ساعتی ۲ نفر در تصادفات در کشور/ ممنوعیت خرید و فروش خودروهای پلاک مناطق آزاد

تمدید مهلت ثبت‌نام کارتخوانِ پزشکان / سرگردانی پزشکان برای ثبت کارتخوان




+ 5
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری