پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ۲۲:۲۰
۱۱
۰
نسخه چاپی
هر وقت دارو بخورید ، وزن و خطرات و فواید آن دارو ضروری است

9 داروی محبوب عقل

هر وقت دارو بخورید ، وزن و خطرات و فواید آن دارو ضروری است
اکنون باید از خود بپرسیم ، "آیا این یکی از داروهای مرتبط با زوال عقل و کاهش حافظه است؟" این کلاس داروهای دارویی شامل داروهای رایج ای است که برای آلرژی ، صدمات دریایی و خواب از جمله دیفن هیدرامین و دیگران استفاده می شود.

بله ، فکر می کنید برخی از محبوب ترین داروهای آلرژی و بی خوابی در بازار بی خطر هستند ، اما در یک مطالعه برخی خطرات سلامتی ترسناک بیان شده است. مطالعه عصب شناسی JAMA بی نظیر است زیرا محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا در واقع از تصویربرداری از مغز برای تشخیص تأثیر داروهای ضد کولینرژیک بر مغز استفاده می کنند. محققان با استفاده از تصویربرداری اسکن MRI و PET ، نشان دادند که چگونه افرادی که داروهای آنتی کولینرژیک مصرف می کنند متابولیسم پایین مغز و آتروفی بالاتر مغز را تجربه می کنند.

این اولین بار نیست که محققان ارتباطی بین داروهای آنتی کولینرژیک و کاهش شناختی پیدا کردند. در سال 2015 ، دانشمندان دانشگاه واشنگتن همچنین مصرف مزمن برخی از داروهای خواب آورنده آنتی کولینرژیک و داروهای تب یونجه را در افزایش خطر زوال عقل شخص مشاهده کردند. در این مطالعه تنها ارتباط افرادی که این داروها را به مدت 3 سال یا بیشتر مصرف می کنند ، یافت شده است. (تحقیقات بیشتری لازم است تا دریابیم که استفاده مداوم یا متناوب در آن بازه زمانی منجر به افزایش خطر زوال عقل می شود.)

9 دارویی که باعث از بین رفتن حافظه می شوند

www.titrebartar.com

 

فکر از دست دادن حافظه در نتیجه واسطه هایی که قرار است به بهبودی شما کمک کند ، ترسناک است. در زیر لیستی از داروهایی با اثرات ضد کولینرژیک که باید در هنگام حفظ سلامتی مغز مراقب آنها باشید:

1. داروهای بی اختیاری

نام داروهای عمومی: darifenacin، oxybutynin، tolterodine، flavoxate

گزینه های طبیعی:

تمرینات عضلات کف لگن مانند کگل ، به تقویت عضلات اطراف مجرای ادراری کمک می کند و روشی آسان برای کمک به مقابله با بی اختیاری به طور طبیعی است. هنگامی که به طور مکرر عضلات کف لگن خود را چفت و محکم می کنید ، به بهبود قدرت ، هماهنگی و استقامت ماهیچه ها کمک می کنید.
آموزش مثانه یکی دیگر از روشهای طبیعی و بدون هزینه برای تلاش برای مدیریت بی اختیاری است. هدف از آموزش مثانه این است که دوباره عادت های حمام خود را کنترل کنید. در حالی که ممکن است شما نیاز به دویدن به حمام داشته باشید ، سعی کنید ده دقیقه دیگر صبر کنید. هنگامی که با این نقطه عطف راحت شد ، ده دقیقه دیگر اضافه کنید. این عمل را ادامه دهید تا زمانی که بین بازدیدهای حمام به زمان مناسب نرسیدید. از ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود بخواهید که در تعیین اهداف مشخص از طریق این فرآیند به شما کمک کند و یک ژورنال را برای کمک به شما و پزشک خود در پیشرفت استفاده کند. به خاطر داشته باشید که هم تمرین مثانه و هم تمرین های کف لگن برای دیدن پیشرفت ها زمان می برد.
تحقیقات همچنین نشان می دهد غذاهای پر ویتامین C و غذاهای حاوی بتا کریپتوکسانتین ممکن است به ارتقاء سلامت سیستم ادراری کمک کنند. این غذاها شامل کیوی ، گواوا ، پاپایا ، آناناس ، انبه ، کدو تنبل ، کدو حلوایی ، هویج ، فلفل دلمه ای ، فلفل سبز ، کلم بروکلی ، کلم ، جعفری و غیره است.

2. آرامش بخش عضلات

نام داروهای عمومی: سیکلوبenzaprine ، dicyclomine ، orphenadrine

گزینه های طبیعی:

مطالعه ای در سال 2011 به بررسی تأثیر ماساژ درمانی بر درد و آرامش عضلات پرداخت. محققان دریافتند که ماساژ درمانی باعث بهبود مدیریت درد استخوان و عضله در بیماران می شود و اثرات آرامش بخش عضلانی ماساژ را نشان می دهد.
منیزیم به عنوان یک مسدود کننده کلسیم طبیعی برای تنظیم انقباضات عضلات و کمک به عضلات در آرامش عمل می کند. اگر از نظر منیزیم کمبود دارید ، عضلات ممکن است بیش از حد منقبض شوند و باعث ایجاد گرفتگی یا اسپاسم می شوند.

3. مسکن های ضد مواد مخدر

نام داروهای عمومی: مپریدین

گزینه های طبیعی:

مسکن های طبیعی در انواع مختلفی وجود دارند. بسته به علت و نوع دردی که تجربه می کنید ، ممکن است داروهای مختلفی مناسب باشد. گزینه های احتمالی طبیعی برای کاهش درد شامل موارد زیر است:

سوزن خشک
کرایوتراپی (برای درد عضلانی)
مراقبت کایروپراکتیک
روغنهای اساسی نعناع یا اسطوخودوس (برای سردرد و درد عضلانی)
Graston techinque
نمک اپسوم

مطالب مرتبط : سیستم زمانسنج شبانه روزی چیست؟

4- داروهای ضد تشنج

نام داروهای عمومی: کاربامازپین ، اگزکاربازپین

گزینه های طبیعی:

سعی کنید محرکهای تشنج شایع از جمله استرس جسمی و عاطفی ، خستگی و کمبود خواب ، استفاده از مواد مخدر یا الکل ، تخریب بیش از حد از نور ، سر و صدا و غیره و تغییرات هورمونی را کاهش دهید.
در حالی که رژیم کتوژنیک در سال 2018 محبوبیت زیادی پیدا کرد ، پزشکان از دهه 1920 برای کمک به مدیریت تشنج از رژیم غذایی استفاده کردند.

5- داروی پارکینسون

نام داروهای عمومی: بنزروپین ، پروکسیلیدین ، ​​تری هگزفیدیدیل ، آمانتادین

گزینه های طبیعی:

در حالی که ممکن است برخی از داروها برای درمان پارکینسون لازم باشند ، اما برای برخی از افراد گزینه های عاری از دارو مانند تحریک عمیق مغز وجود دارد.
طبق دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن ، ورزش مقدمه درمان پارکینسون است. فقط حتما با احتیاط و کشش حرکت کنید تا از سختی خودداری کنید. ایروبیک آبی و تمرینات بدن مانند ذهنی تای ممکن است گزینه های خوبی باشد.
طب سوزنی همچنین با آزادسازی عوامل محافظت کننده محافظت کننده عصبی ، می تواند به تسکین علائم پارکینسون کمک کند.

6. ضد افسردگی های سه حلقه ای

نام داروهای عمومی: آمیتریپتیلین ، آموکساپین ، کلومیپرامین ، دزیپرامین ، داکسپین ، ایمی پرامین ، نورتریپتیلین ، تریمیپامین

گزینه های طبیعی:

از طریق تغییر در شیوه زندگی مانند ورزش و یافتن روابط حمایتی و راهنمایی های حرفه ای ، در مبارزه با علائم افسردگی کمک کنید.
یک رژیم غذایی سرشار از فولات ، چربی های سالم ، پروبیوتیک ها و سایر ویتامین های گروه B بخورید یا مکمل ها را در نظر بگیرید.
بسیاری از مطالعات تأثیر کبودی سنت جان در برابر افسردگی اساسی را تحلیل کرده اند. یک مطالعه به طور خاص نشان داد که آن را به اثربخشی مانند داروهای ضد افسردگی استاندارد است.

7. داروهای ضد روان پریشی

نام داروهای عمومی: کلوزاپین ، اولانزاپین ، پرفنازین ، کوئیتاپین ، تیورییدازین ، تری فلوپرازین ، لوکساپین ، متوتریمپرازین ، مولیندن ، پیموزید

گزینه های طبیعی:

یک بررسی که بین 85 تا 90 درصد از ساکنان خانه های سوتریا وجود دارد ، که از یک مدل بهبودی مبتنی بر جامعه برای اسکیزوفرنی و اختلالات مرتبط با تمرکز بر رشد ، یادگیری و پیشرفت برای بیماران استفاده می کنند ، قادر به بازگشت به خانه های خود و روال معمول بدون مصرف دارو (حتی یک بار).
تعدادی از مکمل ها همچنین علیه علائم اسکیزوفرنی آزمایش شده اند ، که نتایج مثبتی دارند - از جمله اسیدهای چرب امگا 3 در مراحل اولیه اسکیزوفرنی ، ال-لیزین ، سارکوزین (که به آن گلیسین یا N-methylglycine نیز گفته می شود) و موارد دیگر.
علاوه بر این ، طب سوزنی در مطالعات کوچک اثرات ضد درد در بیماران اسکیزوفرنی دارد. تحقیقات بیشتری برای تأیید این مزایا لازم است.

8- داروهای آلرژی

نام داروهای عمومی: کاربینوکسامین ، کلروفنیرامین ، کلمتین ، دیفن هیدرامین ، هیدروکسیزین ، پرومتازین ، سیپروهپتادین

گزینه های طبیعی:

مصرف شیرین و عسل محلی قبل از شروع فصل حساسیت ممکن است به علائم آلرژی مزاحم کمک کند. در حقیقت ، بایگانی بین المللی آلرژی و ایمونولوژی مقاله ای را منتشر کرده است که آزمایش می کند چگونه استفاده قبل از فصلی از عسل گرده غان بر افراد مبتلا به آلرژی گرده توس تأثیر می گذارد. بیمارانی که عسل مصرف می کنند "60٪ از نمره علائم کل ، دو برابر بیشتر از روزهای بدون علامت و 70٪ کمتر از روز با علائم شدید گزارش کرده اند."
گلدان های خالص به پاک کردن سینوس ها و از بین بردن احتقان کمک می کنند ، مجاری بینی از حساسیت ها و تحریک کننده ها را رها می کنند. دیوید رباگو ، MD ، مطالعات بسیاری را با استفاده از گلدان خالص انجام داده و آن را برای جلوگیری و معالجه چندین بیماری تنفسی فوقانی از جمله سینوزیت مزمن و حاد ، حساسیت به سرماخوردگی و فصلی مفید می داند.
یاد بگیرید که از روغنهای اساسی برای آلرژی استفاده کنید. یک مطالعه 2010 در ژورنال Ethnopharmacology منتشر شده حاکی از آن است که روغن نعناع به عنوان یک شل کننده عمل می کند و فعالیت ضد اسپاسم را نشان می دهد و باعث جلوگیری از انقباضاتی می شود که باعث سرفه شما می شود. (برای کودکان زیر 30 ماه توصیه نمی شود.)
اگر به آلرژی عصاره دارید ، از خربزه ، موز ، خیار ، تخمه آفتابگردان ، اکیناسه و بابونه خودداری کنید ، زیرا می توانند یک واکنش آلرژیک در سیستم شما ایجاد کنند.
آب مغز استخوان از مرغ ، گوشت گاو یا بره به رفع مشکلات تنفسی کمک می کند. همچنین به کاهش التهاب در بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.
آیا می دانید آگاهی فزاینده ای از ارتباط بین سلامت روده و عملکرد سیستم ایمنی وجود دارد؟ درست است. با توجه به این موضوع ، تحقیقات تأثیرات مثبت پروبیوتیک ها بر آلرژی را نشان داده اند.

9. داروهای بیماری حرکتی

نام داروهای عمومی: dimenhydrinate ، diphenhydramine ، meclizine ، promethazine ، scopolamine

گزینه های طبیعی:

تحقیقات نشان می دهد زنجبیل ممکن است به جلوگیری از بیماری حرکتی کمک کند - خصوصاً در نتیجه حرکات دایره ای مانند شبیه ساز پرواز یا در یک سرگرمی. روزانه 250 میلی گرم سه بار روزانه مصرف کنید. اگر رقیق کننده خون هستید از احتیاط استفاده کنید.
تحقیقات همچنین نشان داده است که مصرف 50 میلی گرم 5-HTP و 200 میلی گرم منیزیم با هم دو بار در روز به مدت سه ماه ، بیماری حرکات را به طرز چشمگیری کاهش می دهد. با این حال ، به خاطر داشته باشید که 5-HTP برای همه نیست. قبل از مصرف ، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید و در مورد تعامل های شناخته شده ، از جمله داروهایی که معمولاً برای دیابت ، فشار خون بالا ، افسردگی ، درد ، میگرن و بیماری پارکینسون تجویز می شود ، صحبت کنید.
مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها نشان می دهد که آروماتراپی با روغن نعناع یا روغن اسطوخودوس نیز ممکن است مانع از شروع بیماری حرکتی شود.

مواد مخدر اضطراب و بی خوابی؟

www.titrebartar.com

 

اگرچه هنوز به زودی می توان به یقین گفت ، تحقیقات اخیر همبستگی های بالقوه بین بنزودیازپین ها (داروهایی که معمولاً برای بی خوابی و اضطراب تجویز می شوند) و زوال عقل - وجود دارد ، اما تحقیقات بیشتری لازم است. یک مطالعه بیش از یک هزار سالمند را برای مدت زمان 15 سال دنبال کرد. در ابتدا ، بیماران عاری از زوال عقل بودند. پس از سه سال اول مطالعه ، افرادی که مصرف بنزودیازپین ها را شروع کرده بودند ، 60 درصد بیشتر از افرادی که از این داروها استفاده نمی کردند ، دچار زوال عقل شدند. با فاکتورهای زیادی که در شکل گیری بیماری نقش دارند ، این شواهد کافی برای تعیین علت وجود ندارد. احتمالاً به جرات می توان گفت خطر هنوز وجود دارد ، اما با وجود گزینه های طبیعی زیادی که وجود دارد ، ممکن است ارزش این خطر را نداشته باشد. اگر شب هنگام خواب هستید ، سعی کنید:

استفاده از ریشه والرین به عنوان یک درمان خواب آور
دمای خود را بین 60 تا 70 درجه فارنهایت تنظیم کنید؛ این دماسنج داخلی بدن را کاهش می دهد و خواب آلودگی را شروع می کند
خوردن غذاهای سرشار از ملاتونین ، مانند موز ، گیلاس ، زنجبیل یا تربچه به عنوان یک میان وعده در زمان خواب.

افکار نهایی در مورد داروهای بدون نسخه و خطر ابتلا به بیماری پوستی

www.titrebartar.com

 

در حالی که شما نباید بدون مکالمه با پزشک خود مصرف دارو را متوقف کنید ، ارزش مکالمه دارد تا بدانید که آیا واسطه های شما شامل داروهای آنتی کولینرژیک مرتبط با زوال عقل است. اگر آنها هستند ، در مورد گزینه های جایگزین احتمالی با عوارض جانبی کمتر ، از جمله داروهای طبیعی سؤال کنید.

مترجم:امیرحسین بذلی



+ 11
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری