پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ۲۳:۳۷
۱۱
۰
نسخه چاپی
10 راه برای کاهش گرفتگی در دوران قاعدگی

کنترل درد های قاعدگی

10 راه برای کاهش گرفتگی در دوران قاعدگی
گرفتگی در بسیاری از افراد قبل و در طول دوره آنها وجود دارد. در حالی که برخی از افراد فقط گرفتگی خفیف دارند ، برخی دیگر خوش شانسی نیستند. در بعضی موارد ، درد ناشی از گرفتگی های پریود می تواند شدید باشد و باعث ایجاد یک درگیری جدی در زندگی روزمره شما می شود.

اگر درد پریود هر ماه سبک شما را تشدید می کند ، مراحلی وجود دارد که می توانید برای کنترل مجدد استفاده کنید. در اینجا 10 روش خانگی اثبات شده وجود دارد که می تواند ناراحتی شما را کاهش دهد و به شما کمک می کند تا با زندگی پر مشغله خود در مسیر برگشت قرار بگیرید.

1. از یک لکه گرما استفاده کنید

استفاده از یک لکه گرم یا بسته بندی روی شکم شما می تواند به آرامش عضلات رحم شما کمک کند. این عضلات هستند که باعث گرفتگی دوره ای می شوند. گرما همچنین می تواند گردش در شکم شما را تقویت کند ، که می تواند درد را کاهش دهد.

مطابق با یک منبع مطالعات معتبر در سال 2004 ، پوشیدن یک گرما بسته برای گرفتگی ، در واقع موثرتر از استفاده از مسکن بدون نسخه (OTC) مانند استامینوفن است.

علاوه بر اینکه در تسکین درد و گرفتگی موثر است ، این تحقیق همچنین نشان داد که شرکت کنندگانی که از گرما استفاده می کنند ، از خستگی و نوسانات کمتری برخوردار هستند.

می توانید تکه های گرمای شکمی را در داروخانه محلی و بصورت آنلاین پیدا کنید. آنها بسیار آسان برای استفاده هستند. فقط آنها را پوست گرفته و روی شکم خود بچسبید.

پدهای گرمایش الکتریکی و بطری های آب گرم به راحتی قابل استفاده نیستند. اما اگر می خواهید مدتی را در خانه بگذرانید گزینه خوبی هستند و نیازی به حرکت زیاد نیست.

2. شکم خود را با روغنهای اساسی ماساژ دهید

تحقیقات نشان می دهد که بعضی از روغنهای اساسی می توانند در تسکین گرفتگی پریود در هنگام ماساژ بر روی شکم ، به ویژه هنگام استفاده از مخلوط روغن ، کمک کنند.

روغن هایی که به نظر می رسد در کاهش گرفتگی های دوره مؤثر هستند ، به دلیل توانایی افزایش گردش خون ، عبارتند از:

اسطوخودوس
حکیم
گل سرخ
مرزنجوش
دارچین
میخک
روغنهای اساسی را می توانید به صورت آنلاین یا در فروشگاه مواد غذایی محلی خود پیدا کنید. برخی از داروخانه ها ممکن است آنها را نیز بفروشند.

مطالب مرتبط : واقعیت بررسی شد

قبل از استفاده از روغنهای ضروری ، می خواهید آنها را با روغن حامل مانند روغن نارگیل یا روغن جوجوبا مخلوط کنید. روغن های حامل با "ایمن کردن" روغن ضروری به پوست شما کار می کنند و به گسترش روغن در یک منطقه بزرگ کمک می کنند.

پس از آماده شدن روغن مخلوط روغن خود ، چند قطره را بین دستان خود مالیده و سپس ماساژ ملایم خود را به شکم خود بدهید.

کارشناسان می گویند ماساژ دادن در یک حرکت دایره ای فقط برای پنج دقیقه در روز قبل و در طول دوره شما ممکن است به کاهش گرفتگی و تقویت گردش خون در شکم شما کمک کند.

۳- یک مسکن درد OTC مصرف کنید

طبق گفته دانشکده زنان و زایمان کالج آمریکا ، داروهای ضد درد OTC مانند ایبوپروفن (Advil ، Motrin) ، ناپروکسن (Aleve) و آسپرین (Bufferin) درمان های مؤثر برای گرفتگی های دوره ای هستند.

اگر در اولین علائم گرفتگی یا درد مصرف شود ، این داروها بهتر عمل می کنند.

در هر داروخانه می توانید ایبوپروفن ، ناپروکسن یا آسپیرین پیدا کنید. در صورت سابقه مشکلات قلبی ، کبدی یا کلیوی یا در صورت ابتلا به آسم ، زخم یا خونریزی ، حتماً طبق دستورالعمل استفاده کنید و ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

4- ورزش

با توجه به یک مطالعه اخیر مورد اعتماد ، تمرین هوازی با شدت کم تا متوسط ​​می تواند به کاهش درد ناشی از گرفتگی های دوره ای کمک کند.

در این مطالعه دانشمندان دریافتند که زنانی که 30 دقیقه ورزش هوازی را سه روز در هفته ، به مدت هشت هفته انجام دادند ، کاهش چشمگیر در گرفتگی های دوره ای را نشان دادند.

برای اینکه یک تمرین هوازی را در برنامه خود قرار دهید ، دوچرخه سواری را برای کار در نظر بگیرید ، برای پیاده روی سریع در وقت ناهار ، رقصیدن با آهنگ های مورد علاقه خود یا بازی ورزشی که از آن لذت می برید ، در نظر بگیرید.

مطالب مرتبط : فناوری یائسگی

5- در وان خیس کنید

خیساندن در وان حمام گرم روش دیگری برای احاطه ماهیچه های لگن شما با گرمی است که برای استراحت لازم دارند.

شما می توانید با اضافه کردن چند قطره از روغنهای اساسی - مانند اسطوخودوس ، مریم گلی یا گل رز - به میزان قابل توجهی از تسکین دهنده درد ناشی از خیساندن آب استفاده کنید.

سعی کنید حداقل 15 دقیقه در یک حمام گرم استراحت کنید تا بیشترین فواید آن را داشته باشید.

6. یوگا انجام دهید

یکی از منابع معتبر مطالعه نشان می دهد ، مانند ورزش هوازی ، یوگا نیز می تواند در کاهش گرفتگی های دوره ای مفید باشد.

در این مطالعه ، متخصصان دریافتند که زنانی که به مدت 12 هفته در کلاس 60 دقیقه ای یوگا یک بار در هفته شرکت می کردند کاهش قابل توجهی در درد پریود خود نشان دادند.

اگر می خواهید یوگا را امتحان کنید ، به دنبال یک کلاس با یک جزء جسمی و یک جزء آرامش باشید. تحقیقات نشان می دهد که این ترکیب برای کاهش درد ناشی از گرفتگی های دوره ای موثر است.

7. مکمل مصرف کنید

مطالعات متعددی نشان می دهد که انواع مختلفی از مکمل های غذایی ممکن است به کاهش گرفتگی دوره کمک کنند ، اگرچه دقیقاً نحوه کار آنها مشخص نیست. برخی مکمل ها که نوید کاهش درد را نشان می دهد عبارتند از:

کلسیم
ویتامین های B-6 ، B-1 ، E و D به علاوه منیزیم و روی
ویتامین B-12 و روغن ماهی
شما می توانید مکمل های غذایی را در داروخانه محلی یا بصورت آنلاین پیدا کنید. طبق دستورالعمل استفاده کنید و اگر داروهای دیگری مصرف می کنید با پزشک خود مشورت کنید زیرا ممکن است با مکمل ها ارتباط برقرار کند.

8- از خوردن کافئین و غذاهای شور خودداری کنید

اگرچه مکمل ها می توانند به کاهش درد پریود کمک کنند ، اما ایده خوبی است که از خوردن برخی از غذاهایی که می توانند باعث احتباس آب ، نفخ و ناراحتی شوند جلوگیری شود. برخی از انواع غذاها برای جلوگیری از ورم در هنگام گرفتگی عبارتند از:

غذاهای شور
کافئین
الکل
غذاهای چرب
طبق یک منبع مطالعه 2000 معتبر ، یک رژیم غذایی کم چرب و گیاهی می تواند به کاهش درد و علائم سندرم قبل از قاعدگی (PMS) کمک کند.

9- آهسته بمانید

به گفته متخصصان ، در صورت کمبود آب بدن احتمالاً در طول دوره دچار گرفتگی شکم خواهید شد.

با هدف نوشیدن هشت لیوان 8 اونسی آب در روز. اگر ورزش کرده باشید ، یا اگر به راحتی احساس تشنگی می کنید به گرمای گرم بیشتری نیاز خواهید داشت.

10. طب سوزنی را امتحان کنید

طب سوزنی یک روش درمانی غیر تهاجمی در چینی است که برای بسیاری از مشکلات بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. این روش درمانی شامل استفاده از انگشتان دست شما برای اعمال فشار محکم بر روی قسمتهای خاص بدن است تا به شما در کاهش علائم مختلف کمک کند.

طبق یک مطالعه سال 2004 ، مالیدن دایره ها روی گوساله شما در نقطه ای از بالای مچ پا ، می تواند درد پریود را تسکین دهد.

راه انجام این کار این است:

چهار انگشت انگشت را از استخوان داخلی مچ پا اندازه بگیرید.
چند دقیقه محکم این ناحیه را مالش دهید.
هر روز قبل و در طول دوره خود تکرار کنید.
چه عواملی باعث گرفتگی پریود می شوند؟
گرفتگی دوره ای در اثر انقباضات در رحم شما ایجاد می شود. این انقباضات با تغییر در سطح هورمون بدن ایجاد می شوند. هنگامی که قاعدگی می کنید ، رحم منقبض شده و لایه آن را ریخته ، که به صورت خون از طریق واژن شما رها می شود.

برخی افراد احتمالاً درد پریود را تجربه می کنند. عوامل خطر شامل افرادی است که:

جوانتر از 30 سال سن دارند
در دوره های خود به شدت خونریزی می کردند
خونریزی نامنظم دارند
سابقه خانوادگی از درد پریود
دود
بلوغ را زود شروع کرد (11 سالگی یا زودتر)

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگرچه گرفتگی دوره ای بسیار شایع است ، اما درد شدید طبیعی نیست. اگر:

گرفتگی های دوره ای شما به قدری دردناک است که نمی توانید به فعالیت های روزانه خود بپردازید
در 25 سالگی یا بعد از آن دچار گرفتگی شدید قاعدگی شدید
درد شدید قبل یا در طول دوره شما می تواند نشانه بیماری جدی تر از نظر سلامتی باشد که به درمان نیاز دارد ، مانند:

آندومتریوز
بیماری التهابی لگن (PID)
عفونتهای مقاربتی (STI)
فیبروئید رحم
آدنومیوز
تنگی دهانه رحم
خط آخر
گرفتگی دوره ای بسیار شایع است ، اما مواقعی وجود دارد که آنها می توانند در زندگی روزانه شما اختلال ایجاد کنند. خوشبختانه اقداماتی برای رفع درد و ناراحتی ناشی از این گرفتگی های مزاحم انجام می شود.

اگر با این وجود ، درد بعد از چند روز از بین نرود یا به حدی شدید باشد که در عملکرد خود مشکل داشته باشید ، حتما با پزشک خود پیگیری کنید.

مترجم:امیرحسین بذلی



+ 11
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری