پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ۰۰:۰۸
۱۱
۰
نسخه چاپی
خانه هایی که چشمانشان وجود دارد

معماری های عجیب رومانی

در ابتدا ، سیبیو در برنامه سفر مکانهایی برای دیدن در رومانی قرار نگرفت. ما به طور تصادفی از آن بازدید کردیم. چه تعجب آور بود! بدون انتظارات صفر ،تعجب آور این واقعیت است که یک تماس منحصر به فرد وجود دارد که سیبیو را تعریف می کند - به نظر می رسد خانه های قدیمی شهر در آنجا چشم دارند!

تصور کنید به ناحیه ای بروید که پر ازخانه های قدیمی باشد، خانه های قدیمی که با آنچه از خانه در ذهنمان هست کاملا فرق دارند و در آن ها هیچ سنگ و یا مصالح دیگری استفاده نشده است. برای آشنایی بیشتر با معماری های عجیب رومانی  تیتر برتر را همراهی کنید.

آیا ارزش بازدید از سیبیو را دارد؟

رومانی ، از جمله کل منطقه ترانسیلوانیا ، آنقدر زیباست که واقعاً مستحق شناخت بیشتر است. شهرها و دهکده ها بسیار رنگارنگ هستند - دقیقاً همان روشی که تصور می کنید پس از تماشای برخی فیلم های دیزنی درباره قرون وسطی ، یک شهر افسانه ای را تصور کنید. تصور می کنم جای دیگری نیست که چنین جو قرون وسطایی داشته باشد. سیبیو فرقی نداشت. ساختمانها به رنگهای گرم تزئین شده اند و گاهاً در پنجره هایشان پرده هایی وجود دارد که یادآور جنوب اروپا است.

در واقع ، به نظر می رسد سیبیو مانند ترکیبی از معماری اروپای مرکزی و ایتالیایی است. خانه ها به اندازه غرب بی عیب و نقص نیستند و کاملاً حفظ می شوند - بعضی اوقات آنها خراشیده می شوند ، خرد می شوند و از بین می روند. اما این به هیچ وجه یک ویژگی منفی نیست ، بلکه فقط به اصالت مکان می افزاید و آن را حتی جذاب تر می کند.

از آنجا که سیبیو در یک منطقه تپه واقع شده است ، خیابان های باریک پیچ در پیچ باعث زیبایی آن می شوند و خانه ها به نظر می رسد که گویی از مدل مینیاتوری یک شهر معمولی قرون وسطایی گرفته شده است. برای رعایت آن به بهترین شکل ، از میدان کلیسای لوتر یا برج شورای در میدان اصلی صعود کنید. شما متوجه خواهید شد که من درباره چه چیزی صحبت می کنم. قطعاً Sibiu ارزش توقف دارد - خیلی توریستی نیست و در عین حال به اندازه شهرهای اسپانیا یا ایتالیا جذاب است. اگر فرصتی داشتید آن را از دست ندهید و از آن بازدید کنید!

مطالب مرتبط : 22 شگفت انگیز در میلان ایتالیا

خانه ها چشم دارند

همانطور که اشاره کردم ، خانه های سیبیو یک ویژگی متمایز دارند - سقف ساختمانهای شهر قدیمی دارای پنجره های باریک و باریکی است که شبیه چشم است. آنها از اوایل قرن 15 آغاز می شوند. چند افسانه وجود دارد که سعی در توضیح این پدیده دارند - بعضی ها می گویند که مقامات از این ویندوزها برای جاسوسی از شهروندان استفاده می کردند تا اطمینان حاصل کنند که همه چیز درست بوده است. این امر کاملاً فاقد تعجب است که مربوط به دیکتاتوری قدرتمند چائوشسکو در رومانی است زیرا مردم عادی تحت نظر بودند. اما هیچ مدرکی مبنی بر استفاده از "چشمان" سیبیو وجود ندارد و این تنها یک افسانه شهری است. با این وجود ، این یک چیز بسیار جالب و منحصر به فرد است که در هیچ جای دیگر دیده نمی شود.

در سیبیو چه باید دید

سیبیو به قدری کوچک است که گردش در خیابانهای شهر قدیمی بسیار آسان است و در یک روز از همه جاذبه های آن دیدن می کنید. در زیر می توانید نقشه مواردی را که از دست ندهید مشاهده کنید - نگران نباشید ، احتمالاً با قدم زدن در اطراف همه آنها را مشاهده خواهید کرد:

www.titrebartar.com

 

PIATA MICA (اسکار کوچک)

مربع کوچک (پیاتا میکا - شماره 2 روی نقشه) نقطه اصلی شهر قدیمی است. در این منطقه ، بسیاری از خانه ها را با چشمانشان در پشت بام ، مرکز اطلاعات گردشگری ، رستوران ها ، بارها و سایر جاذبه ها می بینید:

Bridge of Lies (1 روی نقشه) - پلی که امروز می بینیم در سال 1859 ساخته شده است (قبلاً چوبی بوده است). این دو طرف میدان کوچک را به هم وصل می کند. این نام از چند افسانه پیرامون این مکان گرفته شده است. و کاملاً وحشت زده هستند. این میدان کوچک به عنوان مرکز انواع مجازات ها در دوران قرون وسطایی مورد استفاده قرار گرفته است - اعدام هایی با سرقت ، آویزان کردن یا قفل کردن قربانیان در قفس. تصور می شود که این پل نیز برای مجازات مردم - بخصوص دروغگوها - به کار رفته است: افسانه ها می گویند اگر کسی دروغ می گفت (مثلاً یک باکره قبل از ازدواج) ، این پل شروع به لرزیدن و ایجاد صداهایی می کرد. آن شخص متاسفانه پس از آن از روی پل پرتاب شد.

برج شورای (4 در نقشه) - قدمت آن به قرن سیزدهم ، این برج برای اهداف مختلف (حتی به عنوان زندان) استفاده شده است. امروز این نمایشگاه چند نمایشگاه در مورد سیبیو دارد و یکی از دو دیدگاه برتر سیبیو را ارائه می دهد. شما می توانید کل میدان کوچک و خانه های اطراف آن و کلیسای جامع لوتر را تحسین کنید. تنها نکته بد این است که پنجره ها دارای شیشه هستند که گرفتن عکس واضح را بسیار دشوار می کند. اما من موفق شدم یکی را که می بینید در یکی از عکس های زیر مشاهده کنید.

کلیسای جامع لوتران (3 در نقشه) - این معروف ترین کلیسای جامع سیبیو است ، شکلی که امروز می بینیم مربوط به قرن 14th است. سقف به زیبایی رنگی است که می توانید آن را از یکی از برجها تحسین کنید. از نظر من بهترین دیدگاه در سیبیو بود. آن را از دست ندهید! شما می توانید کل شهر قدیمی ، خیابان ها و خانه ها را ببینید - همانطور که در بالا به آن اشاره کردم ، شبیه یک مدل مینیاتوری از یک شهر قرون وسطایی است. و نکته خوب این است که هیچ لیوانی وجود ندارد که مانع از گرفتن عکس های شگفت انگیز شود!

جاده ترانسفرازان

اگر رانندگی می کنید و از جنوب به بخارست می روید ، معروف ترین جاده رومانی - ترانسفاگاراسان را انتخاب کنید. این منطقه از طیف وسیعی از کوه های مرتفع (2000 متر بالاتر از سطح دریا) برش می یابد و دارای خم ها و منحنی های مختلفی است که هنگام رسیدن به بالا می توانید تحسین کنید. احتمالاً شما آن را در بعضی از عکسها / تصاویر پس زمینه دیده اید که مردم در دسک تاپ خود استفاده می کنند.

www.titrebartar.com

 

www.titrebartar.com

 

www.titrebartar.com

 

www.titrebartar.com

 

www.titrebartar.com

 

www.titrebartar.com

 

www.titrebartar.com

 

www.titrebartar.com

 

www.titrebartar.com

 

www.titrebartar.com

 

www.titrebartar.com

 

www.titrebartar.com

 

www.titrebartar.com

 

www.titrebartar.com

 

www.titrebartar.com

 

www.titrebartar.com

 

www.titrebartar.com

 

www.titrebartar.com

 

www.titrebartar.com

 

www.titrebartar.com

 

www.titrebartar.com

 

www.titrebartar.com

 

مترجم : امیرحسین بذلی



+ 11
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری