پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ۰۳:۴۵
۶
۰
نسخه چاپی

محک زدن سیاسیون و رسانه ها در سال انتخابات به پایبندی اصول اخلاقی

شیراز _ استاندار فارس گفت: در سال انتخابات سیاسیون، رسانه ها، جریان های سیاسی در پایبندی به اصول اخلاقی و رعایت حقوق شهروندی محک زده و تلاش می کنیم انتخابات سالم و قانون مند برگزار کنیم.


محک زدن سیاسیون و رسانه ها در سال انتخابات به پایبندی اصول اخلاقی

به گزارش تيتربرتر، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس عنایت الله رحیمی در جلسه شورای اداری شهرستان سپیدان، با اشاره به اینکه سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان رونق تولید ، نامگذاری شده است  افزود: عملیاتی شدن این شعار نیازمند برنامه است که خوشبختانه توسط دستگاه‌های اجرایی تهیه و گام‌های اثرگذاری نیز برداشته شده است.

وی همچنین با اشاره به تبیین  بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم‌رهبری عنوان کرد: دولت تدبیر و امید این بیانیه را به عنوان یک راهبرد اساسی در دستور کار قرار داده و گام های بلندی در این مسیر برداشته است.

استاندار فارس با اشاره به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره  مجلس خبرگان رهبری  در سال جاری ، اظهار کرد:  امسال سال فرصت های جدید و تبدیل تهدیدها به فرصت است.

وی انتخابات را  تکامل هر چه بیشتر مردم سالاری دینی دانست و گفت: تلاش می‌کنیم انتخاباتی سالم، قانون مند، رقابتی و در نهایت آرامش و امنیت  با مشارکت حداکثری مردم برگزار کنیم.

استاندار فارس با بیان اینکه سیاسیون، رسانه ها، جریان ها و تشکل ها در سال انتخابات با میزان پایبندی به اخلاق اسلامی ، رعایت حقوق شهروندی و حریم خصوصی محک زده می‌شوند عنوان کرد: فضای مجازی به رغم‌اینکه فرصت است گاه به بستری برای  تهدید، بی اخلاقی و تهمت ها و افترا ها تبدیل می‌شود که متولیان امر باید به این امر توجه داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری در شهرستان سپیدان، افزود: معرفی این شهرستان به عنوان شهرستان ویژه گردشگری امری پسندیده و مورد موافقت مدیریت ارشد استان است و این اتفاق باید رقم بخورد.

وی در باره طرح جامع گردشگری نیز گفت: این طرح  از  سال ۹۳ تهیه  و به علت اختلاف دیدگاه ها به دانشگاه شیراز ارجاع شده و مراحل نهایی تصویب را طی می کند که پس از تصویب ابلاغ و بر مبنای آن برنامه ها اجرایی خواهد شد.

رحیمی با بیان اینکه خشکسالی‌های پیاپی مشکلاتی در خصوص تامین آب شرب شهرستان سپیدان ایجاد کرده است، اقدامات انجام‌شده در راستای رفع این مشکل را درخور توجه ارزیابی کرد و افزود: احداث چند حلقه چاه، بازسازی،پاکسازی و بهداشتی کردن چشمه ها از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ اعتبارات شهرستان ۴۹  میلیارد بوده که ۳۸ میلیارد ابلاغ و جذب شد که سبب اجرای پروژههای قابل توجهی  شده است، عنوان کرد: در ۹۸ نیز تا کنون ۲۰ میلیارد تومان ابلاغ شده که در قالب اعتبارات نفت و گاز، تملک دارایی ها و توازن توزیع اعتبارات انجام شده و ادامه می‌یابد.

استاندار فارس با اشاره به اقداماتی که در حوزه راه و شهرسازی شهرستان سپیدان انجام شده است   احداث بزرگراه شیراز - سپیدان به طول  ۲۵ کیلومتر، تقاطع غیر هم سطح برشنه، احداث کمربندی جنوبی اردکان و کمربندی بیضا ، روکش آسفالت راه های روستایی بیش از  ۳۸ کیلومتر از جمله این اقدامات است.

وی در ادامه به واگذاری بیش از ۲هزار و ۳۰۰ فقره انشعاب آب، توسعه خطوط و شبکه آبرسانی بیش از ۸ کیلومتر ، اصلاح خطوط و شبکه آبرسانی بیش از ۱۰ هزار متر اشاره  و تلاش های سازمان آب و فاصلاب را مثبت ارزیابی کرد.

واگذاری زمین های روستایی و مقاوم سازی ۲ هزار و ۴۴۹ واحد مسکونی و اختصاص  تسهیلات کم بهره بابت مقاوم سازی بیش از ۳ هزار و ۳۴۶ میلیون ریال از دیگر اقدامات انجام شده در شهرستان سپیدان برشمرد.

وی با اشاره به اینکه از ۲۰۴ روستای مشمول گازرسانی در شهرستان سپیدان ۱۶۸ رورستا از گاز بهره مند شده ۲۰ روستا در دست اجرا و ۱۶ روستا در دست طراحی است اقدامات این حوزه را مناسب ارزیابی کرد.

رحیمی با بیان اینکه ورزش و جوانان اقدامات مناسبی در شهرستان سپیدان انجام داده است،  احداث ۷ زمین چمن روستایی، ۴ سالن سرپوشیده ، پیست دو میدانی سپیدان، کمپ بین المللی جوانان جهان اسلام، زورخانه و بازسازی استخر سپیدان را بخشی از اقدامات این سازمان در سپیدان دانست.

استاندار فارس با اشاره به تشکیل ستاد گلخانه ها در استان به برنامه توسعه گلخانه ای در شهرستان سپیدان اشاره کرد و عنوان کرد: برنامه توسعه گلخانه ای سپیدان ۲۴۴ هکتار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از ۴۰ هکتار کشت گلخانه ای حال حاضر در سپیدان ۳۷ هکتار در دولت تدبیر و امید احداث شده است.

استاندار فارس با بیان اینکه در حوزه  اشتغال پایدار روستایی نیز اقداماتی در این شهرستان انجام شده  است بیان کرد: سهم مصوب اعتبارات شهرستان  ۱۹ میلیارد بوده و طرح هایی به ارزش  ۸۲ میلیارد به بانک معرفی شده که   ۲۱ میلیارد به طرح هاپرداخت شده است.

وی یادآور شد:   سه ونه دهم‌ میلیارد تومان نیز در حوزه اشتغال فراگیر در این شهرستان پرداخت شده است.

رحیمی افزود: ایجاد ۴ هزار هکتار آبیاری نوین، ۲۹۷ هکتار از ۳۰۰ هکتار توسعه گیاهان دارویی،۴ هزار و ۵۰۰ هکتار  کشت نشایی سبزی و سیفی از  ۵ هزار هکتار موجود ، طرح های تولید قارچ، ۱۵ صندوق زنان روستایی، صندوق حمایت از بخش کشاورزی، راه اندازی واحدهای صنایع تبدیلی کشاورزی از دیگر اقدامات بخش کشاورزی در دولت تدبیر امید است که در شهرستان سپیدان انجام شده است.

وی یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری شهرستان سپیدان را  ایجاد و حمایت از اقامتگاه های بوم گردی  دانست و با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ اقامتگاه در استان وجود دارد که ۱۰ مورد در شهرستان سپیدان راه اندازی شده است.

استاندار فارس ادامه داد: طبق پیش بینی  صورت گرفته تعداد اقامتگاه های بوم گردی سپیدان تا پایان سال به ۳۰ اقامتگاه افزایش خواهد یافت.




+ 6
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری