پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ۰۸:۲۷
۷
۰
نسخه چاپی

مباحث مالی تصفیه خانه ششم تهران تاحدودی برطرف شد/پساب اولویت تخصیص آب به صنایع

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به اینکه مباحث مالی تصفیه خانه ششم تهران تاحدودی برطرف شده است، گفت: اولویت تخصیص آب به صنایع، پساب تصفیه شده است.


مباحث مالی تصفیه خانه ششم تهران تاحدودی برطرف شد/پساب اولویت تخصیص آب به صنایع

به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، سید حسن رضوی در نشست انسجام بخشی آب و آبفا با اشاره به اینکه اولویت تخصیص آب به صنایع، پساب تصفیه شده است و در صورت عدم امکان تخصیص پساب تصفیه شده، آب خام تحویل صنایع می شود گفت: مجموعه آب، آبفا و بخش برق علی رغم همه مشکلات پیک مصرف را با یک برنامه ریزی منسجم و مشترک به پایان رساندند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از گرمای هوا نسبت به هفته های گذشته کاسته شده است، افزود: تامین و توزیع به موقع آب و برق علی رغم همه سختی ها بدون وقوع مشکلات خاص انجام شده است که این موضوع اهمیت برنامه ریزی و انسجام را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه در شرکت آب منطقه ای تهران بخش عمده ای از مشکلات طرح های تامین آب در دست اجرا برای سال آبی آتی برطرف شده است، گفت: همکاری های بین سازمانی با دستگاه های اجرایی مرتبط برای اخذ مجوزهای لازم در حال انجام است و بسیاری از چالش ها برطرف شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت طرح انتقال آب از سد تنظیمی امیرکبیر به تهران گفت: با تدابیر اتخاذ شده روند تکمیل و تجهیز تصفیه خانه ششم جان تازه ای گرفته است به طوری که کارگاه این طرح حتی در عید قربان فعال بوده و پیمانکار با تمام توان در حال کار است.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان تهران با تاکید بر اینکه مهمترین مسئله تامین مباحث مالی تصفیه خانه ششم تهران است، گفت: خوشبختانه با مساعدت وزارت نیرو و پیگیری های صورت گرفته مباحث مالی این طرح تاحدودی برطرف شده است و امیدواریم در زمان مقرر وارد مدار بهره برداری شود.

وی ادامه داد: هم اکنون پیمانکار پروژه با تمام توان خود مشغول کار است و پیشرفت طرح بر اساس برنامه زمانبندی شده صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران یادآور شد:اولویت تخصیص آب به صنایع، پساب تصفیه شده است و در صورت عدم امکان تخصیص پساب تصفیه شده، آب خام تحویل صنایع می شود.

رضوی تصریح کرد: شرکت آب منطقه ای تهران در راستای وظایف حاکمیتی خود به جد به دنبال تامین آب هموطنان است و امیدوارم با انسجامی که بین این شرکت و شرکت آب و فاضلاب وجود دارد، پروژه های تامین آب هرچه سریعتر به سرانجام برسد.

همچنین محمد شهریاری مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به وضعیت بارش ها  گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۳۸۵ میلی متر بارندگی در استان تهران به وقوع پیوسته  که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۴۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در سدهای تامین کننده آب شرب تهران همچنان شاهد ورودی های مناسب و قابل توجه نسبت به میانگین بازه های زمانی مشابه سالهای گذشته هستیم، اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده درصدد هستیم تا انتهای شهریورماه سالجاری حجم مخازن سدهای لتیان و ماملو را در تراز حداکثری نگه داریم تا با حاشیه اطمینان بیشتری وارد سال آبی جدید شویم.

وی میزان آورد رودخانه های منتهی به سدهای پنجگانه تامین کننده آب استان تهران از ابتدای سال آبی ۹۸-۹۷ تا بیستم مردادماه ۹۸ را بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: این درحالیست که  میزان آورد این رودخانه ها در مدت مشابه سال آبی گذشته حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب بوده است.

 مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه ای تهران در خصوص آخرین وضعیت مخازن سدها گفت: هم اکنون حدود یک  میلیارد و ۱۱۹ میلیون متر مکعب آب در مخازن سدهای لتیان، لار، ماملو، امیرکبیر و طالقان ذخیره شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶۸ میلیون متر مکعب و نسبت به وضعیت نرمال نیز ۱۳۸ میلیون متر مکعب افزایش را نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی وضعیت بارندگی ها در حوزه عملکرد شرکت آب منطقه ای تهران  در ماه های شهریور و مهر نرمال پیش بینی شده است که امیدواریم با تحقق و تداوم آن به لحاظ منابع آبی شاهد سال نرمالی باشیم.

در ادامه این نشست مدیران شرکت های آب منطقه ای تهران و آب و فاضلاب شهری و  روستایی استان تهران پیرامون موضوعات مختلف همچون طرح های تامین آب، منابع آب زیرزمینی و سایر موضوعات فی مابین گفتگو کردند.

جلسات انسجام بخشی آب و آبفا با محوریت شرکت آب منطقه ای تهران و به منظور افزایش سطح تعاملات و همکاری فیمابین شرکتهای آب منطقه ای وآب و فاضلاب شهری و  روستایی استان تهران در دستور کار شرکت های مذکور بوده و برگزار می شود.




+ 7
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری